Skocz do zawartości
PROplayaPL

Geforce GTX 960 - Oczekiwania , Opinie

Rekomendowane odpowiedzi

Między innymi dlatego nad nią myślę :P... pytanie tylko ... jaka jakość wynikowa, bo mam złe wspomnienia z przeszłości, a konkretnie mówiąc, sprzętowe enkodowanie wychodziło fatalnie.

 

P.S A te grupy robią to za pomocą procka, czy grafy?

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co patrzyłem to jakość jest na poziomie gorszym niż preset medium, coś w stylu fast. pojawił się jeszcze jeden enkoder - rigaya.

Grupy robią prockiem, z 2-passem i na slow. Konwersja filmu na dobrym sprzęcie potrafi zająć 12h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AC Unity to taka zagwozdka optymalizacyjna, nie wiem, czy już po tych patchach 1.4 chodzi to normalnie, ale na 660-tce był w zasadzie w mojej rozdzielczości grywalny na min ustawieniach powiedzmy... do marginalnej akceptacji. Sam widzisz minimalne wg Ubi GTX 680 - raczej 960-ka go nie "łyknie". Chętnie usłyszę jak ci się sprawuje w AC Unity. Mimo wszystko FHD do mojej rozdzielczości znacznie mniej wymaga mocy.

 

 

Na maxa 960 nie da rady to pewne, ale jak wspominałem z pewnymi ustawieniami można zjechać bez widocznego wpływu na jakość obrazu. Ponadto są różne tryby AA. Ostatecznie zostaje FXAA który najmniej obciąża GPU. Z drugiej strony według Nvidii w ostatnich sterownikach 960 zyskała 7% wydajności w FHD w tej grze, a w najnowszym patchu 1.5 widzę zapis

  • DLC outfits and weapons issues fixed
  • Fixed various Uplay Actions issues
  • Fixed minor Uplay Achievements issues
  • Minor render fixes
  • Minor UI fixes
  • Performance improvements
  • Nvidia SLI flickering fixed

więc w teorii wyglada to coraz lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, karta dotarła. Zrobiłem na szybko test w kilku ustawieniach. Porównałem MSI GTX 660 OC z MSI GTX 960 GAMING. Obie karty w trybach 1) taktowanie fabryczne 2) OC. Miejscem testu było wznowienie gry po save. Wokół chodzili ludzie. 

 

Na początek dwa zdania o podkręcaniu. Nie ruszałem core voltage bo przynajmniej w przypadku tej karty niewiele wnosi lub wręcz pogarsza sytuację ponieważ karta z czasem może wpaść w throtling gdy zostanie osiągnięte max TDP. Szybko udało się dojść do wartości w boost - 1500MHz. Dalszą zabawę zostawię na wieczór. Do wyrwania jest pewnie jeszcze max 15-55MHz. Pamięci na razie pracują 8000MHz. Podobnie jak rdzeń, zostawiam na wieczór. Realnie zostało od 0-200MHz. 

 

Sterowniki 347.52. ACU w wersji 1.5. Rozdzielczość FHD.

 

Pierwsze ustawienie jest tożsame z tym na jakim grałem na GTX 660. Drugie ustawienie to wszystko na max. poza AA. Tutaj porównałem FXAA z 2xMSAA. Ostatnie ustawienie to wstępne optymalne dla GTX 960 po OC. Podałem zakres w jakim zmieniał się FPS. Postać stała w miejscu. 

 

http://s13.postimg.org/3m1r0241z/ACU_GTX_660_vs_960.jpg

 

 

Posumowanie. W ustawieniu High GTX 960 jest szybszy od 660 średnio o 17 klatek. W Ultra z FXAA o 10 klatek, z 2xMSAA o 8 FPS. Różnice zaczynają zacierać się po włączeniu TXAA które sprowadza różnicę do kilku FPS.  

 

Moje spostrzeżenia na szybko na podstawie tego mini testu i recenzji w necie są takie, że GTX 960 po OC jest dobrą kartą do FHD ale bez AA. Mnie to specjalnie nie przeszkadza. Jestem za efektami, mniej za AA. Oczywistym ograniczeniem jest tutaj 2GB. W ASU widzimy jednak, że pomimo iż karta ma 2GB to potrafi pracować płynnie przy ustawieniu textur na High które zarezerwowane jest dla kart z 3GB pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci bardzo. Mnie wystarczy high lub mid. (very high i ultra sobie odpuszczę, haha)

Z tego co widzę, jest szansa, że po OC u mnie te 40 FPS będą miał na moim monitorze.

Mógłbyś wyłączyć wodotryski (bloom, hbao i AA) i zrobić to dla high i mid? Miałbym (i zainteresowani) porównanie skoku FPSa względem tych ustawień.

 

Jeżeli znajdziesz trochę więcej czasu, to prosiłbym o 1600:900 i wyniki oraz subiektywną ocenę jakości skalowania. Czy jest widocznie gorzej.

 

P.S Gratulacje nabytku no i dobrze ci się kręci z tego co widzę.

Czyżbyś jak ja, został zmuszony do zamiany karty przez AC Unity? :P

 

Jak osobiście oceniasz sensowność przejścia z 660 na 960 względem ceny i wydajności?

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FPS jeszcze podskoczy, gdy GPU pójdzie na 1550MHZ.

 

Po dowoltowaniu na 1.200 Volt może i na 1600MHZ.

 

Trzeba sprawdzić.

 

Pamięci już podkręcone na 2000 MHZ ?

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NostradamuSek, może znajdę jutro chwilę to potestuję te ustawienia. Karty nie zmieniłęm dla ACU choć akurat w tą grę i FC4 obecnie gram. Przyszła pora na zmianę i już ;-) Kupuje karty z 3 letnią gwarancją i odsprzedaję po około 2 latach. Dokładam parę zł do dobrego średniaka i do przodu. Sensowność przejścia z 660 na razie mogę ocenić tylko na podstawie ACU i FC4. Wydajność ACU mnie zadowala z tymi ustawieniami o których pisałem. Na 660 miałem niższą jakość obrazu i dodatkowo kilka FPS mniej. W cutscenkach  660 często miała czkawkę, tu tego nie obserwuję choć FPS potrafi w nich spać poniżej 30. FC4 mnie pozytywnie zaskoczyło. Tu różnica wydajności jest dużo większa. Załączyłem wszystko poza AA i gra chodzi w zakresie 45-60 FPS ze sporadycznymi spadkami do 40, min. widziałem 35. 660 pomimo obniżenia kilku opcji chodziła w okolicy 30-40FPS. Szybka jazda nie była płynna, przy eksplozjach spadał nieraz znacznie FPS. Biorąc pod uwagę, że za kartę zapłaciłem 860pln i kręci się dobrze (o tym za chwilę) oraz jest bardzo cicha pod obciążeniem to nie mam powodów do narzekań. Początkowo celowałem w Gainwarda Phantom, ale 2 letnia gwarancja i rozbudowane na wysokość chłodzenie skierowały mnie na MSI - liczyłem, że ceny spadną i kupię wersję limitowaną 100 ME z backplatem (w teorii lepsze chłodzenie, a dzięki wyższemu TDP - 145 vs 120W w wersji GAMING lepsze OC. Testy w sieci pokazały, że temp. są identyczne a OC jest podobne i zależy od sztuki).

 

leven - rdzeń idzie faktycznie na 1550MHz. Memki na 8034MHz, ale to okolice max więc będę się trzymał 1550/2000. Woltażu nie ruszałem, MSI Afterburner pokazuje 1.206V pod obciążeniem. Po przejściu z 1500 na 1550MHz w ACU minimalny FPS wzrósł o 1.Dodam tylko, że wyniki OC są na wentylatorze ustawionym na AUTO. Jest więc szansa, że przy 100% jego obrotów gdzie temp. są niższe o około 15C, OC byłoby wyższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz wpisz te wartości do biosu  i wgraj go do karty.

 

Będziesz mieć wersję karty: MSI GTX960 ultra :biggrin:

 

 

Z ciekawości... możesz dać bios karty ?

 

Pooglądam co tam jest, ewentualnie wpiszę Twoje taktowania i dam bios z powrotem.

 

Jak będziesz chciał wgrasz go do karty.

 

Taka operacja nie powoduje utraty gwarancji, gdybyś się martwił :)

 

 

Można też (jeżeli ta opcja jest odblokowana) "pobawić" się obrotami chłodzenia - dać delikatniejszy tryb wzrostu RPM względem temperatury, lub odwrotnie.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrą cenę dałeś za tą MSI.

Ja zamierzam poczekać do końca marca. Mam nadzieję, na Ti z 4GB, haha. AMD odpadną, bo to będą kotlety, ale takiego kotleta a'la 290 za 1000zł ...jeszcze wytrzymam.

W zasadzie poza AC Unity, GTX 660 chodził mi dobrze w reszcie gier, tak, że  sądzę, że ta 960 ostatecznie wystarczy a i na Wieśka 3 będzie w porządku (rekomendowana niby 770-ka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leven, bios dostępny jest tu http://www.techpowerup.com/vgabios/index.php?architecture=NVIDIA&manufacturer=MSI&model=GTX+960&interface=PCI-E&memType=GDDR5&memSize=2048

 

Na razie w modyfikację biosu się nie będę bawił. Muszę poznać kartę lepiej. Zacząłem eksperymentować z napięciem i na razie po 10 minut w ACU i Grid Autosport testowałem rdzeń na 1600MHz. Napięcie +65, memki 2000MHz (8000), wentylator na 50%. W obu grach Boost się utrzymywał na 1.6GHz, ale przykładowo w FurMark karta osiąga max TDP i rdzeń chodzi max w okolicach 1530MHz, a napięcie nie osiąga nawet domyślnej wartości 1,206V.

 

NostradamuSek, na razie nie ma oficjalnych danych o wersji Ti. Mówi się o 256bit 960 i 965, obie z 4GB RAM taktowanego 6000MHz. Inna opcja mówi o 3GB 192bit. Poczekamy zobaczymy. Cenę pewnie koło 1100 za jakieś sensowne wersje wywindują. Ciekawe też czy coś jeszcze nV poprawi w sterownikach względem ogólnej wydajności 960.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podniosłeś napięcie o + 65 ?

 

Co to jest za wartość ?

 

Pokaż GPU-Z "sensors" z tym podniesionym napięciem, gdy karta jest obciążona - wystarczy kliknąć na znak zapytania w pierwszej zakładce GPU-Z i uruchomi się Render.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pięknie idzie ta sztuka. tak z ciekawości - jakie masz asic quality?

 

w mojej karcie, słynący z dbałości o dobór chipów Gigabyte umieścił gpu z asic quality 60.2 %... ( Gauntlet picking, psia ich mać)

 

w grach idzie mi na 1454 przy 1.206 na targecie tdp 70%, ale przy targecie 135% tak samo. muszę się zmobilizować do zabawy z biosem. Miewałem w radkach gpu z asic 58% i pięknie szło z 900 na 1150 na obniżonym napięciu (club 3d 7850 - piękna karta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASIC Quality wynosi 81%. Na tym napięciu wyżej nie poleci. Może przy wyższych obrotach wentylatora - testowałem na 50%. Przy 1610/8034 był zwis w Agenda Circling Forth http://www.guru3d.com/news-story/agenda-circling-forth-gpu-particle-demo.htmlZostaje jeszcze zwiększanie napięcia - wykorzystałem +65mV ze 100mV możliwych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po dłuższej sesji 1600/8000 (wentylator 50%) w FC4, okazało się, że sporadycznie pojawiają się artefakty. Zjechałem z rdzeniem do 1575 a pamięci podniosłem do 8034 i działało bezproblemowo. Kolejny skok dla pamięci czyli 8072MHz pojawiają się sporadyczne artefakty.

 

Wychodzi na to, że maxymalne taktowanie bez podnoszenia napięcia i z wentylatorem na AUTO, to 1550/8000 a po jego podniesieniu do 1,243V (wentylator 50%) - 1575/8034. W mniej obciążających grach i aplikacjach rdzeń działa na 1600.

Okazuje się, że napięcie można podnieść tylko w 2 krokach w Afterburner - 1) zwiększenie o 13-30mV zwiększa je z 1,206V do 1,225V, 2) 31-100mV daje 1,243V, czyli czy ustawimy 31 czy 100 to max napięcie nie wychodzi poza 1,243V.

 

Pozostaje sprawdzić czy 1575 będzie stabilne przy pierwszym kroku napięcia - 1,225V oraz czy 1600 z maxymalnym napięciem będzie stabilne po zwiększeniu obrotów wentylatora.

 

leven, w New Dawn przy taktach 1575/8034 przez 95% czasu FPS trzyma się na poziomie 25-30. Pozostałe 5% to 23-24FPS i powyżej 30FPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te demko technologiczne jest zrobione pod GTX690 :P

 

Ale nie zaszkodzi pomęczyć kartę słabszą, niech wie, co ją czeka w nowych grach :biggrin:

 

 

p.s... edytowałeś bios karty w MBT ?

 

Warto sobie zrobić dwa biosy z różnymi napięciami i podniesionym PT i później "bawić" się taktowaniem w np. Nvidia Inspektorze.

 

 

To taka luźna sugestia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie bawię się tylko MSI Afterburnerem i zapisanymi profilami. Zastanawiałem się nad zwiększeniem PT (power target) ale na razie w grach ani benchmarkach czy demkach technologicznych nie zdarzył mi się throttling. Jedynie FurMark był w stanie tak obciążyć kartę.

 

Max napięcie zależy jak widać od producenta karty "During our attempts of overclocking the cards we noticed that the cards have different maximum GPU voltages: the ASUS card can be set to 1.21V, MSI to 1.24V, the EVGA, Gigabyte and Inno3D card to 1.25V and the Zotac card can even go to 1.26V."

 

http://uk.hardware.info/reviews/5883/14/nvidia-geforce-gtx-960-review-asus-evga-gigabyte-inno3d-msi-and-zotac-put-to-the-test-overclocking

 

Przy okazji w tym teście widać jak duże mogą być różnice w możliwości OC pamięci. Pomimo że w kartach siedzą te same Samsungi. MSI które pod tym względem wypadło najsłabiej - 1853 (7412) ma się nijak np. do moich 2008 (8034). Widać zależy to bardziej od sztuki niż od producenta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że maxymalne taktowanie bez podnoszenia napięcia i z wentylatorem na AUTO, to 1550/8000 a po jego podniesieniu do 1,243V (wentylator 50%) - 1575/8034. W mniej obciążających grach i aplikacjach rdzeń działa na 1600.

Ładnie ;) Muszę sprawdzić swojego krótkiego gigabajta (teraz 1425(1.07V)/2000MHz, do testów miałem 1540(1.18V)/2050MHz), czy z napięciem

wyższym niż 1.2V zrobi 1600 na rdzeniu...

 

Pamięciami u siebie też się zdziwiłem, nawet nie sprawdzałem pośrednich wartości, tylko od razu ustawiłem 2000 - i chodzi.

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzymo, tylko w jednej recenzji widziałem 960 pracującą minimalnie powyżej 1600 (bodajże 1609). Ja wczoraj testowałem 1575MHz z napięciem 1.225V. Pod obciążeniem rdzeń spada do 1562MHz, aby utrzymać 1575 lub powyżej potrzebne jest max napięcie - 1,243V.  Wczoraj pograłem w Grid Autosport i Watch Dogs z 1585/8034. Grid w FHD z 4x MSAA trzyma 60FPS na Vsync, Dla porównania 660 z 2x MSAA miała spadki do 50FPS. Watch Dogs na Ultra bez AA okazał się za dużym wyzwaniem dla 960. Dużym zaskoczeniem było dla mnie odkrycie, że za kilkusekundowe spadki FPS z 50 d0 17-23 okazało się ustawienie cieni. Przełączenie na High było jak zdjęcie kagańca ;-) Nadal gra pomimo okolic 50FPS nie była płynna i potrafiła delikatnie przycinać. Winne oczywiście było ustawienie textur na Ultra które jest dla kart z 3GB pamięci. Po przełączeniu na High, FPS oscylował w granicy 55-60, więc metodą prób załączyłem Temporal SMAA. FPS 50-55 i płynnie. Dodatkowo w sterowniku załączony mam AF 16x - jest to ustawienie które stosuje we wszystkich grach. Wróciłem jeszcze do ASU i tu podobnie, okazało się że wyłączeni cieni PCSS pozwoliło włączyć Textury na Ultra High (dla kart z 3GB RAM). Ostatecznie gram z takimi ustawieniami:

 

Environment Quality:  Very High Textures:  Ultra High     Shadows:  High     Ambient Occlusion: HBAO+   Anti-Aliasing:  -   Bloom:  On    

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzymo, ile masz biosów na karcie?

 

Zrobiłem sobie biosa na bazie F13. Chciałem by się kręcił do 1454 przy 1.156v na początek.

Kierowałem się twoimi fotkami oraz tym:

http://www.overclock.net/t/1522651/disable-boost-and-bake-in-max-game-stable-clocks-for-maxwell-ii

 

po wgraniu jakiś kosmos, karta idzie na 1300 przy 1.206 a tej wartości w ogóle nie ma w tabeli. nic nie poszło w dół, pamięci miejscami ok miejscami def. Nie ogarniam tego.

 

Rzucisz okiem na mój bios? PS - czy po każdorazowej zmianie biosu wgrywacie stery od nowa?

 

http://www.filedropper.com/n960g1gaming-2gddf13

Edytowane przez MesJasZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary poboru energii mojego blaszaka (bez monitora).

 

Idle (Windows) - 56W

OC 1550/8034 1.206V (domyślne): benchmark Valley - max 196W, Watch Dogs i FC4 - max 218W.

OC 1600/8034 1.243V: benchmark Valley - max 212W, Watch Dogs i FC4 - max 237W.

 

Tu więcej o wpływie taktowania na pobór energii. http://www.tomshardware.de/geforce-gtx-960-overclocking-efficiency,testberichte-241729-3.html

 

Pojawiły się nieoficjalne doniesienia, że marcowy GTX 960 z 4GB na pokładzie ma być dokładnie tą samą kartą co wersja z 2GB. http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-960-4-gb-vram-models-launch-march-2015-adopt-hefty-price-range/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tak dalej pójdzie to z Ti nici, bo się nie doczekam, haha.

 

Na razie wiadomo, że zwykła wersja z 4GB od Inno3D pojawić ma się 10 marca z przewidywaną ceną wyższą o 20-40 EU w stosunku do wersji 2GB. Tymczasem Leadtek wprowadza swoją kartę http://www.eteknix.com/leadtek-launches-winfast-gtx-960-hurricane-graphics-card/i zapowiada niedługo wersję 4GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...