Skocz do zawartości
Ostyn

[stacja robocza - bez grafiki] budżet ~10k

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przyszedł czas na wymianę platformy. Poczciwe i7-920 powoli niedomaga (głownie z powodu niedoboru ramu - foxconn bloodrage ma tylko 3 sloty).

Nowy sprzęt przede wszystkim ma służyć do symulacji MES, CFD oraz DEM, i okazjonalnie do grania.

Podstawowy soft to:

Mircostation

Solidworks

 

Z gier to WoT i HoN.

Czego mi trzeba? Szybkiego procesora, im więcej MHz tym lepiej -solidworks do przebudowy modeli używa niestety tylko jednego wątku więc preferowany jest procesor bardzo podatny na OC.

Do MES i CFD potrzeba mi sporo wątków (obliczenia sensownie skalują sie do 12, 14 wątków) i "troszkę" ramu.

Do DEM dochodzi grafika, ale tu już decyzja zapadła i w drodze jest FirePro W8100.

 

Generalnie patrzę w kierunku platformy X99, ale mocno się łąmię pomiędzy 5820k, a 5960x...

OC na podobnym poziomie, x ma więcej linii PCI (ale i tak tylu nie potrzebuję), troszkę więcej pamięci podręcznej, no dwa jajka więcej... pytanie czy są one warte swojej ceny?

Wydaje mi się, że 5820k jest optymalnym wyborem.

Poniżej link do wstępnej specyfikacji:

http://www.morele.net/inventory/info/fgeZf/

Dyski przełożę z obecnego kompa.

Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za propozycję.

Sprzęt zamówiony, zmieniłem tylko budę na SilentiumPC X90, zasilacz na corsair AX760 (oprócz firepro na pokładzie za jakiś czas zagości GTX) i dołożyłem SSD 850pro 256GB samsunga.

 

p.s. Na chwilę obecną postępowanie sklepu Morele.net skutecznie zniechęca mnie do dalszego korzystania z ich usług...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę

09.01 - składam zamówienie (w zamówieniu jest ssd godrama dla kolegi, ale nie zaznaczyłem, żeby go nie montować - ale to żaden problem), dostaję maila z prośbą o dokonanie przedpłaty co też czynię. Ustalony termin realizacji na 20.01 z odbiorem w Katowicach

12.01 - dokupuję samsunga 850 pro, a w uwagach piszę, żeby jeżeli to możliwe zamontować ten dysk zamiast goodrama, a goodrama odbiorę w pudełku. Telefon z morele z pytaniem czy można połączyć oba zamówienia. Potwierdzam  i dokonuję przedpłaty.

13.01 - oba zamówienia zafakturowane

19.01 - orientuję się, że zamówienie z dyskiem zostało anulowane ale widnieje jako zafakturowane, natomiast zamówienie z komputerem jest w realizacji ale niezafakturowane

20.01 (termin odbioru sprzętu) - rano (około 10.15) dzwonię do morele z prośbą o przefakturowanie wpłaty, żeby przy odbiorze nie było problemów. Pan konsultant potwierdza, że suma wpłat się zgadza, że spisze notatkę o przefakturowanie wię żadnych problemów przy odbiorze nie będzie. Około godziny 14.15 (czyli na niespełna 2h przed godziną odbioru) dzwoni sympatyczna Pani z morele z informacją, że sprzęt nie będzie gotowy do odbioru. Trudno. Umawiamy się na odbiór na 22.01 pomiędzy godziną 14 a 15.

22.01 (drugi termin odbioru) - o godzinie 15.49 dostaję smsa, że termin został zmieniony na 23.01.... Super! Jestem w drodze do netpunktu, komputer od jutra ma zarabiać na siebie, a tu niespodzianka. Wieczorem piszę do morele, że kwoty dalej nieprzeksięgowane, a sposób w jaki zmieniono termin jest porostu skandaliczny.

23.01 (trzeci termin odbioru) -  Odpisują, że kwoty już przeksięgowane, za opóźnienie przepraszają, a komp dalej niezłożony... nowy termin to 26.01.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opóźnienie w realizacji, w tym wypadku, jest rzeczą drugorzędną. Oczywiście, że drażni, bo sprzęt nie zarabia na siebie, a kasa pracuje już dla morele. Na biurku leży firepro w8100 - to kolejne 5k pln, które "się marnuje"...

Rozumiem, że opóźnienie może być spowodowane milionem powodów niezależnych od morele. Ale zmienianie terminu realizacji z dnia na dzień i to jeszcze na kilkanaście minut przed wcześniej zadeklarowanym terminem to już totalny brak szacunku wobec kontrahenta. Na marginesie dodam, ze od domu do punktu odbioru mam ~40km.

Po sklepie "nr 1 w Polsce" spodziewałem się czegoś innego.

 

Podejrzewam, że problemem jest pamięć. Od dłuższego czasu na stronie morele wisi jako "produkt niedostępny". Gdyby podczas rozmowy 20.01 pracownica morele poinformowała mnie, że jest problem z dostępnością pamięci byłbym gotów zmienić ja na coś droższego (oczywiście za dopłatą) ale dostępnego. Dziś nie ma takiej opcji.

Coś mi podpowiada, że dziś znów zmienią termin.... obym się mylił. Ale pewno info o gotowości do odbioru sprzętu przyjdzie na tyle późno, że po prostu do 17.30 nie zdążę go odebrać.

 

Mam nadzieję, że cała ta sytuacja to jakiś ciąg potknięć sklepu morele a nie permanentny brak profesjonalizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EP Gliwice?

 

EPK :)

 

Ostyn to przypadlosc duzych sklepow.

Zarowno x X-kom jak i w morele mialem sytuacje gdzie sprzet byl "na stanie" a przez tydzien czy dwa jego status sie nie zmianial.

 

Dziś odebrałem sprzęt. Oczywiście nie obyło się bez problemów. Co się okazało? Wpłata za dysk została przeksięgowana... ale tylko w teorii, a w praktyce, żeby odebrać kompa musiałem za dysk zapłacić. Jeszcze nigdy nie miałem takich jaj.

Do tej pory najmilej wspominam zakupy w DDR2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...