Pawello12 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Witam Mam problem z artefaktami w grach. Występują przy grach, które są bardziej wymagające dla sprzętu. Nie zawsze pojawiają się od razu, czasami po dłuższym graniu. Próbowałem odinstalować sterowniki i zainstalować jeszcze raz, ale nie pomogło. Problem występuje zarówno na normalnych sterownikach, jak i na wersji beta pod GTA V. Wygląda to tak: Czy oznacza to, że karta jest uszkodzona? Jeśli tak, to jak to rozegrać, aby reklamację załatwić jak najszybciej i nie zostać bez karty miesiąc czasu? Chodzi mi po głowie też pewien pomysł. Może dało by się dogadać ze sklepem, żeby wymienili mi tą kartę na jakiegoś GTXa 970, oczywiście za dopłatą. Jak myślicie, coś takiego jest możliwe? Karta kupiona w Morelach. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gemtin1 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Karta podkręcona? Pokaż screen z gpu-z z taktowaniem rdzenia i pamięci oraz temperaturami podczas obciążenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Karta nie jest podkręcona. Screeny wstawię jak wrócę do domu. Z tego co pamiętam, jak obciążałem kartę jakimś benchmarkiem, to maksymalna temperatura wynosiła 83 stopnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gemtin1 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) To zostaje gwarancja, nawet nie ma co się bawić skoro ją masz i w dodatku posiadasz dowód w postaci nagrania. To wygląda na uwalone pamięci. Wymiana za dopłatą? Tak, w przypadku gdy sklep nie może Ci wymienić karty na taką samą, możesz domagać się zwrotu gotówki, bądź chęci dopłaty do innego modelu. Żeby taka wymiana udała się w innym przypadku nie słyszałem. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez GeMtin1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Ile z reguły trwa taka procedura wymiany karty? I zgłosić normalnie chęć skorzystania z gwarancji, czy może jakaś niezgodność towaru z umową? Jak to najlepiej rozegrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogalson Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Niezgodność z umową masz zaraz po zakupie lub jeżeli wprowadzili Cię w błąd. W twoim przypadku tylko gwarancja i musisz nastawić się psychicznie, że te 4 tygodnie możesz czekać. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Z tego co mi wiadomo, to mogę skorzystać z tego do 2 lat od zakupu. Zresztą, napisałem już do sklepu i zobaczymy, co z tego wyniknie. Mam nadzieję, że sprawa będzie rozwiązana szybko i bezproblemowo. Jest jakiś sposób, żeby upewnić się, że karta jest na pewno uszkodzona? Żebym nie stracił kart na miesiąc, a potem okaże się, że jednak to wina czegoś innego. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez Pawello12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radiergummi Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 Przestaw bios na Hybrid: http://event.msi.com/2014/vga/Hybrid_BIOS/ Przy pomocy LiveUpdate 6 wyszukaj nowszy bios: http://download.msi.com/uti_exe/LiveUpdate.zip A poza tym to nie forum wróżbiarstwa, więc jak masz jakiś problem to z łaski swojej zamieść kompletną konfigurację kompa, wersję systemu etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Core i5 4590 Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz ASRock B85 PRO4 MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB WD Caviar Blue 1 TB Thermaltake Smart SE Modular 530W Windows 8.1 Pro 64 bit Czy te zmiany biosu nie powodują utraty gwarancji? MSI live update mi się nie instaluje. Wyskakuje błąd. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez Pawello12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radiergummi Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/MSI-Live-Update.shtml Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catalyst Napisano 24 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 24 Kwietnia 2015 (edytowane) Niestety, jest to typowy objaw dla problemów z pamięcią :/ spróbuj zmniejszyć jej taktowanie i spróbować ponownie, jeżeli zadziała to na gwarancję, jeżeli nie to też. A co do wymiany na gtxa 970, to odradzałbym i poczekał na nową serię radków. Może w końcu wyjdzie coś sensownego za normalną kasę. Edytowane 24 Kwietnia 2015 przez Catalyst Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 25 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Program z tego linku też się nie instaluje. Wyskakuje błąd "This application does not support this platform". Przełączyłem na ten drugi bios na karcie i jest chyba trochę lepiej. Ustawiłem grafikę w GTA V na maska, żeby obciążyć mocno kartę. Gra pokazywała, że niby zabiera 4 GB pamięci karty. Artefakty nadal są, ale tylko w prawym dolnym rogu ekranu. I wyglądają nieco inaczej. Udało mi się zainstalować to live update. Nie znajduje nowszej wersji biosu. Pokazuje, że aktualnie posiadam TV277MS.350. Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez Pawello12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catalyst Napisano 25 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 25 Kwietnia 2015 Nie sprawdzałeś taktowania, więc przyczynę można jedynie zgadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawello12 Napisano 27 Kwietnia 2015 Zgłoś Napisano 27 Kwietnia 2015 Czy to możliwe, żeby problem ustąpił po wyjęciu i włożeniu karty? Wyjąłem kartę i pojechałem z nią do netpunktu, aby ją oddać, ale panowie powiedzieli mi, że muszę ją odesłać kurierem. Wróciłem więc do domu i zamontowałem kartę ponownie. Gram teraz w GTA V i problemów nie doświadczyłem. Czy moja radość jest zbyt pochopna, czy faktycznie możliwe, że coś tam nie stykało i teraz już jest szansa, że będzie ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Bean_2250 Napisano 30 Maja 2015 Zgłoś Napisano 30 Maja 2015 (edytowane) Witam, mam ten sam problem co kolega. Artefakty pojawiają się dosyć często w ETS 2 i rzadziej w FIFIE 15, były one mało uciążliwe, ale dzisiaj, gdy grałem w ETS to zaczęło ostro sypać artefaktami. Mam bios ustawiony na hybrid. Kartę posiadam od początku marca, kiedy składałem kompa. Mam jakieś szczęście do uwalonego szprzętu, bo dostałem zepsutą klawiaturę, myszkę i adapter WIfi. Odesłać na gwarancję czy prosić o zwrot pieniędzy? EDIT: Nie kręciłem karty, najwyższa temperatura jaką odnotowałem to 74 stopnie. Mój zasilacz to Thermaltake SE 630 W. Edytowane 30 Maja 2015 przez Mr_Bean_2250 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Czerwca 2015 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2015 (edytowane) Artefakty są spowodowane temperaturami w okolicach 80*C i wyżej, najlepiej zrobić własny setup tak aby temperatury trzymały się około 70*C i artefaktów nie będzie. Edytowane 24 Czerwca 2015 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slazer Napisano 26 Czerwca 2015 Zgłoś Napisano 26 Czerwca 2015 Po skręceniu pamięci nawet te ponad 80 stopni nie straszne, więc nie wiem czy to coś da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r4zen Napisano 6 Lipca 2015 Zgłoś Napisano 6 Lipca 2015 (edytowane) Napisz po ang. na forum MSI request o najnowszy bios do twojej karty graficznej podając jej s/n i najlepiej plik jej biosu (za użyciem GPU-Z go skopiujesz, ikonka pamięci):https://forum-en.msi.com/index.php?board=123.0według tego schematu:https://forum-en.msi.com/index.php?topic=256405.0Niestety jest od groma tematów z artefaktami kart R9 2xx, w szczególności w serii R9 280x:https://www.google.pl/search?q=Articaft+R9+&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=J1xtVZPpCISLsAHt7pXIDw#q=Artifact+R9 https://forum-en.msi.com/index.php?topic=251318.0Same artefakty mogą być spowodowane przez błędy w biosie karty lub w sterownikach, a w najgorszym wypadku z winy uszkodzenia karty, mimo to najlepiej jest użyć programu DDU (Display Driver Uninstaller) i po wyczyszczeniu sterów w trybie awaryjnym po ponownym uruchomieniu o/s zainstalować najnowsze, w tej chwili to Catalyst 15.6 beta: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspxJak już otrzymasz najnowszą wersje biosu to przeprowadzić jego aktualizacje: Create a bootable usb stick (https://forum-en.msi.com/index.php?topic=165175.0).Then unpack the previously provided archive (xxx.rar) and put the included file (xxxxx.zzz) on that stick.Rename xxxxx.zzz to zzz.romPut the atiflash.exe from: https://www.techpowerup.com/downloads/2306/atiflash-4-17/on the USB stick too. Now boot from the stick.Type atiflash -p -f -noaper 0 zzz.rom [ENTER] and let it flash the vbios. Można jeszcze spróbować obniżyć taktowanie (o 50-100MHz na GPU i VRAM) ale jeśli nawet to nie pomoże to jedynym rozwiązaniem pozostaje reklamacja...Jeśli karta graficzna nie ma plomb gwarancyjnych to najlepiej ją dokładnie wyczyścić sprężonym powietrzem i zmienić pastę termo-przewodzącą na GPU oraz termo-pady (thermal pad) na pamięciach. Często to przez wysokie temp. pracy karty, szczególnie na pamięci VRAM wzmagają występowanie takich artefaktów. Edytowane 6 Lipca 2015 przez r4zen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Bean_2250 Napisano 11 Lipca 2015 Zgłoś Napisano 11 Lipca 2015 Na innym forum już ten temat poruszałem, kartę odesłałem do sklepu, bo żadna z propozycji nie pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...