Jump to content
Sign in to follow this  
tomasko

Czy silniki na rope potrzebują wysokich obrotów.

Recommended Posts

Witam

 

Mam zamiar w nie długim czasie kupić samochód z silnikiem deasl DACIA Logan MCV 1.5 dCi

Coś takiego 7 osobowy

http://auta.moto.pl/samochody/DACIA/88530/Logan+MCV+1.5+dCi+SL+Arctica/p

 

Słyszałem że teraz silniki na ropę potrzebują większych obrotów do poprawnej pracy.

 

Czy to prawda że  nowoczesne diesle nie lubią "eco" jazdy, podzespoły typu: koło dwumasowe nie lubią wysokiego biegu i niskich obrotów, to samo tyczy się turbiny ?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę nieprecyzyjne jest Twoje pytanie. Dla każdego silnika co innego znaczy pojęcie zbyt niskich obrotow jak i wysokich. Swego czasu mercedes produkowal silniki diesla z mocą Maks przy 5500 rpm,  jak na diesla to były silniki wysokoobrotowe.

Co do niskich obrotow. Jeśli producent odpowiednio zaprojektował silnik i osprzet to są mu one niestraszne. Silnik może mieć na niskich obrotach problemy że smarowaniem, nierówna pracą, drganiami etc. Można jednak te problemy opanować poprzez odpowiednią konstrukcje. Większość aut ma obecnie wskaźnik zmiany biegu. W teorii sugerowane obroty powinny być bezpieczne dla silnika.  

 

Osobiście uważam że mimo wszystko dla bezpieczeństwa nie powinno się schodzic poniżej 1500 rpm w małych silnikach.

 

Natomiast nie słyszałem by turbo cierpiało fizycznie na tym że silnik jedzie na niskich obrotach.

Edited by KvM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysokie obroty w dieslu... dobry żart :lol:

 

A tak na serio. Jadąc autem sam wyczujesz kiedy drgania są większe. Ruszanie z 2 podczas powolnego toczenia się to zły pomysł w dieslu. Sam poczujesz jak silnik na to reaguję chociażby na drążku zmiany biegów, pedałach czy nawet drganiach całej "budy". Trzymałbym się zakresu 1800-2500 RPM. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem że teraz silniki na ropę potrzebują większych obrotów do poprawnej pracy.

 

Czy to prawda że  nowoczesne diesle nie lubią "eco" jazdy, podzespoły typu: koło dwumasowe nie lubią wysokiego biegu i niskich obrotów, to samo tyczy się turbiny ?

ekojazda nie polega na duszeniu silnika niskimi obrotami

po drugie to producent podaje zakres obrotów przy którym silnik jest najoszczedniejszy [oczywiście plus odpowiedni bieg bo co to za oszczędność jak meczysz auto na nieodpowiednim przełożeniu]

pojeździsz wyczujesz jak auto zachowuje się na poszczególnych przełożeniach i odpowiednich obrotach to i bedziesz chwalił że mało pali

bo jak ktoś ma cięzką nogę to czym by nie jeździł to i tak mu dużo spali - odpowiednia technika jazdy daje naprawde ciekawe efekty pod dystrybutorem [znam to z autopsji, benzyną 1.8 na trasie Toruń-Radom-Toruń wyszedłem 6.5 litra na setkę, dizlem 1,9 na tej samej trasie 4,5 :) ]

 zmiana stylu jazdy duzo daje

 

duzo zależy tez od elastycznosci silnika i odpowiedniego zestopniowania skrzyni biegów przez producenta [niektórzy ostatnie biegi robią trochę za długie]

np ja mogę już jechać 70km/h na 6, przy 1200obr i jest ok [oczywiście nie po żadnych górkach]

 

ps

kupujesz nówkę?

bo jak używany to podobno jest awaryjny i ogłnie lichy [sąsiad takiego 1,5 trochę remontował, ale ze spalania był bardzo zadowolony] dlatego warto się zastanowić, poczytać i dokładnie sprawdzić [historię serwisowania też]

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód chcę kupić 3-5 letni.

Czyli lepiej przed 100k wymienić w tym silniku te typowe awarie.
1 to łańcuch rozrządu trzeba go wymieniać szybciej jak zaleca producent.
Druga awaria to panewki.

Będę jeździł około 5-10k na rok.
Każdy domowy benzyna, każdy firmowy diesel.
Edit: jak używany to zapomnij o dieslu...
To w moim wypadku lepiej benzyna ?

 

 

Ja zawsze myślałem że deasel jest bardziej wytrzymalszy ...że nim można zrobić 300k i więcej bez większych awarii.

To w moim wypadku lepiej benzyna ?

 

To benzyniaki są bardziej wytrzymalsze na jazde domową ... dzieci szkoła,zakupy itp. ?

Edited by tomasko

Share this post


Link to post
Share on other sites

10k na rok i ropa? LMAO

 

edit:

A co do eko jazdy to chyba każdy diesel z filtrem cząsteczek stałych potrzebuje przetkania ze stałą jazdą >80km/h przez dłuższy czas. Inaczej jest qpa.

Edited by Orgiusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5dci raczej nie ma łańcucha rozrządu

 

du żo zalezy od tego w jakim stanie jest ten silnik bo jak jest ok i cena niezła to co z tego że robisz mało km - bedziesz jeździł taniej niż benzyną

co innego jak miałbyś go remontować bo niskie spalanie nie zrekompensuje napraw

Edited by tesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zawsze myślałem że deasel jest bardziej wytrzymalszy ...że nim można zrobić 300k i więcej bez większych awarii.

To w moim wypadku lepiej benzyna ?

 

To benzyniaki są bardziej wytrzymalsze na jazde domową ... dzieci szkoła,zakupy itp. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup wolnossaca benzyne, nie wiem co tam do logana pakuja moze jakies 1.6 16v, meganka z tym silnikiem sie fsjnie odpychala.

Dzieci, szkola, zakupy to tylko wolnossaca benzyna.

Edited by SEKS_DESTRUKTOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem wybór auta dość nieszczęśliwy - bardzo trudno będzie ci znaleźć auto w zadowalającym stanie. Logany mają dwie grupy nabywców, grzyby które robią po 5kkm rocznie i 12 letnie auto przekażą w rodzinie oraz firmy. Formowy często będzie styrany, na każdy rok życia musisz liczyć co najmniej 50kkm przebiegu i to nie przez właściciela a pracownika.

 

Jedyna opcja to sprowadzić coś poflotowego z zachodu. Jest nadzieja, że auto nie jeździło po dziurach jak w PL i było w miarę sensownie serwisowane.

 

Diesla do jazdy do przy takich przebiegach (5-10kkm) musiałbyś szukać z przełomu wieków. Jak celujesz w 3-5 latka, lepiej szukaj benzynki.

 

Ten logan to ze względu na 7 osób?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Moim zdaniem wybór auta dość nieszczęśliwy -

 

Ten logan to ze względu na 7 osób?

 

Tak chcę te auto bo małe i na 7 osób.

 

Nie chcę samochodu który rzuca się w oczy... dlatego Dacia logan 7 osobowa.

Mogę dać za samochód 20.000 ale jak będzie warto to i do 30.000 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretnie. Za 09 bąbla Yarisa 3D 1.33 dałem podobną kwotę. Padło w sam raz na miasto jak robi się dziennie poniżej 20km i od czasu do czasu wyskakuje na drugi koniec Polski. Wyposażenie Sol czy jakoś. 

Tyle że najczęściej używam go samemu i rzadko wpada druga osoba z bagażem czyli nie muszę redukować o 2 biegi żeby cokolwiek wyprzedzić... Wróć - nie potrzebuję ale szybciej to zrobię rzucając 5k RPM na 3 bieg. Z sześciu :P

Edited by Orgiusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem argument "nie rzuca się w oczy".

Z małych 7 osobowych wolałbym już Peugeot 307SW. Ładniejsze i normalnie wykonane i wyposażone.

Nie wiem jak nowsze logany, szwagra ojciec ma tego wcześniejszego logana, nie ma nawet wspomagania kierownicy, o klimatyzacji zapomnij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem argument "nie rzuca się w oczy".

Z małych 7 osobowych wolałbym już Peugeot 307SW. Ładniejsze i normalnie wykonane i wyposażone.

Nie wiem jak nowsze logany, szwagra ojciec ma tego wcześniejszego logana, nie ma nawet wspomagania kierownicy, o klimatyzacji zapomnij.

 

Wspomaganie kierownicy,klimatyzacja i elektryczne szyby przynajmniej z przodu to podstawa!

Nie chce czuć się jak w maluchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zafira 2 w 7 osób - mieszą się bez bagaży. 2 ostatnie osoby mają komfort jak w maluchu - żaden.

Zwracam honor - 7 osób to ~ 500kg dodatkowego obciążenia. Benzyna będzie jarać więcej do rozbujania, mazut zapcha się wcześniej na krótkich dystansach. 

Poszukaj co jest najbardziej łapane jako taksówki bagażowe. Bo obstawiam że skończysz na Traficu/Espace. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacie w dieslu kupiłbym tylko nową, pojeździł 3-5 lat/max 100Kkm i sprzedał. 

Używaną tylko z wolnossącą benzyną, TCE będzie jeszcze bardziej problematyczne, niż DCi.

5-10Kkm na rok to 400-800km miesięcznie, czyli nawet nie dwa baki.  Różnice w kosztach paliwa będą symboliczne względem kosztów, które mogą Cię czekać, bo 3-5 letnie DCI to przeważnie auta poleasingowe, z przebiegami niemożliwymi do ustalenia. 

1.6 bez LPG rokuje najmniej problemów i najmniejszy przebieg. Jazda tym z 7 osobami będzie mordęgą, ale jechać będzie i szansa, że trafi się naprawa za 3000zł jest dużo mniejsza. DCI to niestety nie 1.9tdi VAGa.


Zafira 2 w 7 osób - mieszą się bez bagaży. 2 ostatnie osoby mają komfort jak w maluchu - żaden.

 

 

Komfort komfortem, ale widziałeś, co dzieje się z tymi rozkładanymi fotelikami w bagażniku, jak coś wjedzie w tył? Zwłaszcza wysokiego, typu transit? Pasażerowie będą mieli logo forda odbite na potylicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla 7 osób, które miałyby jeździć samochodem często, w tych pieniądzach szukał bym starszego transita tourneo connect - bardzo wygodny i funkcjonalny pojazd, dość mało popularny i w stylistyce raczej przemysłowej. Miałem służbowego przez ponad rok w wersji dostawczej, najechałem w tym czasie około 40Kkm i złego słowa nie mogę o nim powiedzieć. Jeździ w firmie do dzisiaj, później jeszcze dokupili tourneo właśnie do dowożenia pracowników i też bez problemów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak benzyniaka to jakiego byście polecali ?
dacia logan MCV
 1,6 84 KM
 1,6 MPI 84 KM
 1,6 105 KM
 1,6 MPI 105 KM
Na mniejsze silniki nie patrzyłem bo myślę że 1,6 będzie w sam raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ten silnik 1.6 84KM to jest ten 8V, to właśnie ten. To była dość niezawodna jednostka. Tylko nie wiem, czy on jeszcze występował w tych rocznikach, w które celujesz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

84KM, bo ma 8 zaworów i max moment obrotowy na niskich obrotach, co w mieście jest zaletą.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak benzyniaka to jakiego byście polecali ?
dacia logan MCV
 1,6 84 KM
 1,6 MPI 84 KM
 1,6 105 KM
 1,6 MPI 105 KM
Na mniejsze silniki nie patrzyłem bo myślę że 1,6 będzie w sam raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdajesz sobie sprawę z tego, że napisałeś to 3x (edytowałem), dwie osoby CI odpowiedziały (w tym ja), napisałeś to ponownie (usunąłem) a teraz piszesz to samo jeszcze raz?

 

Naciśnij sobie shift+F5 kilka razy albo zamknij przeglądarkę i otwórz ponownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak benzyniaka to jakiego byście polecali ?
dacia logan MCV
 1,6 84 KM
 1,6 MPI 84 KM
 1,6 105 KM
 1,6 MPI 105 KM
Na mniejsze silniki nie patrzyłem bo myślę że 1,6 będzie w sam raz.


Jak benzyniaka to jakiego byście polecali ?
dacia logan MCV
 1,6 84 KM
 1,6 MPI 84 KM
 1,6 105 KM
 1,6 MPI 105 KM
Na mniejsze silniki nie patrzyłem bo myślę że 1,6 będzie w sam raz.


Jak benzyniaka to jakiego byście polecali ?
dacia logan MCV
 1,6 84 KM
 1,6 MPI 84 KM
 1,6 105 KM
 1,6 MPI 105 KM
Na mniejsze silniki nie patrzyłem bo myślę że 1,6 będzie w sam raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, przyblokuję Ci pisanie nowych postów na jeden dzień godzinę, dopóki nie opanujesz przeglądarki.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mod

 

Najmocniej przepraszam namieszałem , ale to dla tego że coś się u mnie się zawiesiło. :zonk:

 

Miałem napis że nie mogę teraz dodać odpowiedzi że zawcześnie czy jakoś tak i żebym chwile poczekał czy jakoś tak...poczekałem troche.

Napisałem odpowiedz i chciałem ją "napisać" i klikam i żadnej reakcji ... więc myśę że zle myszka zareagowała więc dokładnie jeszcze raz klikam i nic.

 

Wracam na to forum po jakimś czasie i widze że mod mnie zablokował ... bo namieszałem.

 

Jeszcze raz bardzo przepraszam , ale coś takiego stało mi się dopiero pierwszy raz. :zonk:

Edited by tomasko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj rozmawiałem z moim znajomym i powiedziałem mi co wy o tym sądzicie(benzyna czy ropa) i powiedział  że dla  mnie kupno benzyny to wielki błąd.

Że tylko deasel że to nie prawda że ropniaki w domowych warunkach się psują.

Że on kupił 1999 roku opla na rope i tylko małe i tanie naprawy były ... on tak powiedział.

 

Teraz jużam nie wiem co robić ?!?!

 

Co wy o tym sądzicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Co wy o tym sądzicie ?

 

Że samochody produkowane w 1999r miały niewiele wspólnego z produkowanymi dzisiaj. Robili je inżynierowie, a nie księgowi i marketingowcy. A my mówimy o jednym z najtańszych diesli w jednym z najtańszych samochodów. Używanym. Do tras 400-800km miesięcznie. Jakich olbrzymich oszczędności się spodziewasz z tytułu diesla? 40zł miesięcznie? To jeżeli trafi Ci się remont turbosprężarki, zwróci Ci się po jakichś 4 latach. Jak się panewki obrócą (zdarza się w tym silniku), to trochę dłużej. 

 

Kup taki silnik, jaki chcesz. Ty będziesz tym jeździł i go serwisował. Po co ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.