Skocz do zawartości
azgan

Wiedźmin 3 oraz Wiedźmin 2 - Modyfikacje, Odświeżamy Zabójcy Królów

Rekomendowane odpowiedzi

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Modyfikacje

wied-min-3-medalion.jpg

Jak poprawić grafikę?


The Witcher 3 ReShade SFX to przydatna modyfikacja, która zmienia i dodaje nowe efekty Post-processu w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Po zainstalowaniu tego dodatku otrzymamy nową bardziej naturalną i stonowaną kolorystykę, oraz wiele innych elementów, które w znacznym stopniu ulepszą oprawę graficzną w grze.

the-witcher-3.jpg

Preset for The Witcher 3: Wild Hunt
Config Author - Created by
azgan
API hook - SweetFX/ReShade: v2.0 by CeeJay.dk / ReShade 0.18.0 by Crosire

Lista zmian i poprawek:

• Korekcja dynamicznego oświetlenia HDR
• Został dodany Filmgrain Effect nadający grze Wiedźmin 3 jeszcze bardziej filmowej atmosfery
• Subtelniejsza bardziej stonowana i naturalna kolorystyka
• Lepiej zbalansowana paleta barw
• Poprawki związane z przejściami tonalnymi
• Realistyczne wykorzystanie źródeł światła (Ambient)
• Poprawione oświetlenie i cieniowanie
• Pełna zgodność z ustawieniami dostępnymi w grze
• Wszystkie ustawienia zostały optymalnie dobrane brak znaczącego wpływu na wydajność

Aby porównać i przetestować dokonane zmiany na żywo w grze wystarczy wcisnąć na klawiaturze przycisk Pause

Download: http://www.mediafire.com/download/tj3hsa9rvmyo4xw/The+Witcher+3+ReShade+SFX.rar

Instalacja:

Zawartość paczki The Witcher 3 ReShade SFX należy skopiować do C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64\

Gdyby komuś nie odpowiadały moje ustawienia SweetFX może wypróbować profile innych użytkowników pełną listę znajdziecie tutaj https://sfx.thelazy.net/games/game/970/
 
standardowa wersja gry

MDc3Kka.jpg

po wgraniu ReShade SFX

gdisAG1.jpg

Specjalne podziękowania dla Kowal za wykonanie screenów


http://www.youtube.com/watch?v=2-xcI1pK04g

ReShade SFX pogoda w różnych porach dnia

http://www.youtube.com/watch?v=WwUliawDMIQ

Specjalne podziękowania dla RyszardGTS za wykonanie filmików


Aplikacja do prostej zmiany zaawansowanych ustawień graficznych gry

tw3-hunters-config.jpg

Jakość grafiki w Wiedźminie 3: Dziki Gon w dalszym ciągu wywołuje spore kontrowersje - niektórzy użytkownicy chcieliby ujrzeć jeszcze lepsze efekty na swoich monitorach, a ustawienia dostępne w menu gry im na to nie pozwalają. Nie wszyscy mogą sobie oczywiście pozwolić na płynną rozgrywkę przy najwyższych możliwych detalach graficznych, jednak istnieje również taka grupa graczy, którym doskwiera brak jeszcze lepszej grafiki. Moderzy wzięli się już oczywiście za badanie plików gry, dzięki czemu gracze już niedługo będą mogli zainstalować dodatkową zawartość dla swojej kopii - jeden z moderów o pseudonimie MelekTaus zajął się natomiast stworzeniem oddzielnej aplikacji, która pomoże graczom w dostosowaniu ustawień graficznych.

Pliki konfiguracyjne pozwalają na więcej niż opcje dostępne w menu.

Nie jest tajemnicą, że opcje dostępne w menu to jedna strona medalu, gdyż pliki konfiguracyjne pozwalają na jeszcze lepsze zarządzanie efektami widzianymi na ekranie. Wielu użytkowników nie chce jednak bawić się plikami tekstowymi i właśnie dla nich powstało narzędzie Hunter's Config. We wspomnianej aplikacji znajdziemy wiele przycisków i suwaków, które pozwalają na konfigurowanie poszczególnych ustawień graficznych. Co więcej, twórca projektu stworzył także podpowiedzi, które pokazują działanie efektu w grze.

Hunter's Config umożliwia także łatwą instalację i uruchomienie efektów SweetFX. Nie brakuje również opcji zapisania kopii zapasowej, jaka jest bardzo ważna przy kombinowaniu z różnymi ustawieniami - uruchomienie danego efektu może mieć negatywny wpływ na wydajność gry. Aplikacja do działania wymaga zainstalowanych bibliotek Java. Gracze chcący wyciągnąć coś więcej z Wiedźmina 3: Dziki Gon powinni zastanowić się nad instalacją narzędzia dostępnego w serwisie Nexus Mods:

Pobierz Hunter's Config (konfiguracja ustawień graficznych Wiedźmin 3: Dziki Gon) http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/12/?


Największa i najlepsza strona z modyfikacjami do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

nexusmods.jpg

Listę pozostałych MOD'ów znajdziecie tutaj http://www.nexusmods.com/witcher3/?


Poradnik od NVIDII

nvidia-the-witcher-3-graphics-performanc

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide


Jak przyśpieszyć działanie Wiedźmina 3?

Zmniejszenie wygładzania krawędzi przy użyciu technologii HairWorks (karty GeForce i Radeon)

Słynna technologia NVIDIA HairWorks generuje realistyczne włosy i futro. Jest to jedna z niewielu rzeczy, czym wersja pecetowa wyróżnia się od konsolowej. Technologia ta jednak poważnie obciąża sprzęt, co daje się we znaki zarówno posiadaczom kart NVIDII, jak i AMD. Okazuje się, że poziom AA dla generowanych włosów/futra jest bardzo wysoki. Można to zmienić edytując plik rendering.ini.

tw3ini.jpg

W pliku wystarczy znaleźć linię "HairWorksAALevel=8", zmienić wartość z 8, na 4 lub 2 i go zapisać.


Poprawki dotyczące Renderingu i jakości Textur

Aby dokonać zmian należy otworzyć plik "rendering" znajdujący się w

"C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\config\base\rendering"

za pomocną Notatnika a następnie dodać i nadpisać plik o następujące wartości:

[streaming/Textures]
UseMipRefiner=true

[streaming/Sectors/Filter]
AllowRigidBodies=true

[Rendering]
HiResEntityShadowsForceFullRes=true
EnableHighPrecision=true
EnableDeferredLightsStencil=true
CharacterShadowsFallbackDistance=40

[LevelOfDetail]
DynamicDecals=5

tw3rconfig1.jpgtw3rconfig2.jpg

UWAGA! Temat będzie aktualizowany zawsze na 1 stronie
 

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Modyfikacje

the-witcher-2-enhanced-edition-logo.jpg

Z okazji wielkiego sukcesu Wiedźmina 3 pomyślałem, że warto odświeżyć sobie poprzednią cześć również napędzaną na RED Engine Autorstwa CDPR RED. Wiedźmin 2 dysponuje potężnym narzędziem Moderskim, które zostało oddane w ręce społeczności wraz z pojawieniem się Edycji Rozszerzonej - "Zabójcy Królów". Dziś zajmiemy się właśnie odświeżeniem i podrasowaniem drugiej części z "gamingowej" trylogii ;)


Największa i najlepsza strona z modyfikacjami do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.

the-witcher2-nexusmods.jpg

Listę pozostałych MOD'ów znajdziecie tutaj http://www.nexusmods.com/witcher2/?


Jak poprawić grafikę?

ENB series

header-logo.gif

Na pierwszy ogień idzie znana i ceniona wśród społeczności MOD'erskiej, modyfikacja Boris'a Vorontsov'a. To właśnie dzięki jego pracy takie gry jak GTA IV i Skyrim wyglądają tak pięknie, jest to niezwykle przydatne narzędzie do odmieniania wizualnej strony gry Wiedźmin 2.

Download: http://enbdev.com/mod_witcher2_v0189.htm

A oto efekt, jaki można uzyskać korzystając z ENB w połączeniu z SweetFX:

tw2eeenbsfx01.jpg

tw2eeenbsfx02.jpg

tw2eeenbsfx03.jpg

tw2eeenbsfx04.jpg

tw2eeenbsfx05.jpg

tw2eeenbsfx06.jpg

tw2eeenbsfx07.jpg

kliknij w Spoiler żeby zobaczyć więcej screenów



tw2eeenbsfx08.jpg

tw2eeenbsfx09.jpg

tw2eeenbsfx10.jpg

tw2eeenbsfx11.jpg

tw2eeenbsfx12.jpg



The Witcher 2 Tweaker

the-witcher-2-ee-tweaker.jpg

Pliki konfiguracyjne pozwalają na więcej niż opcje dostępne w menu.

Nie jest tajemnicą, że opcje dostępne w menu to jedna strona medalu, gdyż pliki konfiguracyjne pozwalają na jeszcze lepsze zarządzanie efektami widzianymi na ekranie. Wielu użytkowników nie chce jednak bawić się plikami tekstowymi i właśnie dla nich powstało narzędzie The Witcher 2 Tweaker. We wspomnianej aplikacji znajdziemy wiele przycisków, które pozwalają na konfigurowanie poszczególnych ustawień graficznych.

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/181/?


Better Texture Environment

the-witcher-2-ee-better-texture-environm

Kolejna modyfikacja, która ma za zadanie poprawić, jakość grafiki poprzez polepszenie jakości Textur

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/158/?


Extreme Quality Flora

tw2exqf.png

Extreme Quality Flora to modyfikacja do Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, której celem jest poprawienie jakości roślinności w grze. Po jej zainstalowaniu silnik wyświetla trawę, drzewa i krzewy zawsze w maksymalnej jakości, niezależnie od tego w jakiej odległości od tych obiektów znajduje się nasz bohater. Bez modyfikacji gra obniża oddalone detale, aby zwiększyć prędkość działania. Oznacza to, że mod jest propozycją wyłącznie dla posiadaczy potężnych pecetów.

Aby zainstalować modyfikację musicie:

1.Upewnić się, że gra jest zaktualizowana do najnowszej wersji.
2.Odszukajcie w folderze „Moje Dokumenty” katalogu „Witcher 2”.
3.Rozpakujcie archiwum i skopiujcie katalog „extreme_quality_flora” do …Moje Dokumenty/Witcher 2/UserContent”. Jeśli nie posiadacie w tym miejscu katalogu „UserContent” to sami go stwórzcie.
4.W menu służącym do uruchamiania gry wejdzie w sekcję modów i aktywujcie extreme_quality_flora.

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/653/?


Fov_Fix_Value

Modyfikacja umożliwia zwiększenie i dostosowanie tz. pola widzenia (Field of View)

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/755/?


Traditional 3rd Person Camera Style

Modyfikacja przywraca tradycyjną kamerę z widoku 3 osoby (kamera będzie nadal widoczna z za pleców, ale znacznie bardziej oddalona, dzięki czemu nasza postać będzie w całości widoczna na ekranie).

Instalacja:

W folderze \Documents\Witcher 2 należy utworzyć folder o nazwie UserContent i tam przenieść folder o nazwie Traditional_Camera

Download: http://redkit.cdprojektred.com/index.php?c=mod&m=show&p=96


Jak urozmaicić i usprawnić rozgrywkę?


Beard mod for Geralt

tw2-beard-mod-for-geralt.jpg

Modyfikacja inspirowana Wiedźminem 3 umożliwia zapuszcznie brody u Geralta :E  

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/726/?


Witcher 2 Full combat Rebalance

the-witcher-2-full-combat-rebalance-2-mo

Full Combat Rebalance 2 to jeden z najważniejszych modów do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Modyfikacja m.in. zwiększa płynność istniejących animacji i dodaje nowe, zmienia balans umiejętności i wprowadza poprawki do systemu ekonomicznego.

- zwiększona o 80% responsywność animacji Geralta i do 50% postaci niezależnych;
- nowe animacje walki (piruety!) nagrywane w sesji motion-capture;
- ulepszony system walki, który teraz lepiej reaguje na oczekiwania gracza;
- ulepszony system walki, przedsmak tego, co można zobaczyć w Wiedźminie 3;
- teraz Geralt automatycznie blokuje zadawane mu ciosy mieczem oraz odbija nadlatujące strzały;
- zmiana ekonomii w grze

Download: http://redkit.cdprojektred.com/?c=mod&m=show&p=77


Dark Items for All Difficulty Levels

tw2dm.jpg

Modyfikacja umożliwia uzyskanie unikatowych przedmiotów dostępnych tylko na Mrocznym poziomie dla wszystkich trybów gry

Download: http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/661/?


UWAGA! Temat będzie aktualizowany zawsze na 1 stronie

Edytowane przez azgan
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzisz na forum od 8 lat więc powinieneś znać zasady forum .

 

Trzeba było napisać o tym w temacie dot. Wiedźmina 2 a nie zakładać nowy temat .

 

Mogłeś też poprościć moderatora / admina o dołączenie twojego postu do FAQ o grze ( o ile takowe jest w temacie ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie osobny topic, poświęcony modyfikacjom dla Wieśka 2 i 3 nie jest wcale złym pomysłem, w końcu wielu osobom umknie tak szczegółowy opis zagadnienia, bez względu na to, czy będzie na pierwszej stronie tematu poświęconego poszczególnym tytułom, czy też na stronie 33 ;-)
O ile grono moderatorskie nie trzyma się sztywno "litery prawa", znaczy się regulaminu forum ;-) Bo jak nie można, to nie można ;-)

Edytowane przez Tom Ha
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kulminacyjnym momencie W3 przybyło 10 stron w tydzień. Nawet nie przyszłoby  mi na myśl, że jakaś bdb modyfikacja została opisana 6 stron temu i można tam coś znaleźć, dlatego zdecydowanie zgadzam się z przedmówcami.

 

Ktoś, coś próbował ? (Faktyczny wpływ na wydajność oraz czy można mody łączyć)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można podpiąć takiego posta jako pierwszy/drugi w temacie? Tego raczej przegapić się nie da.

Można, ale raz, że wiele osób nie przyswoi takiego rozwiązania i umknie ich uwadze fakt, iż na początku topicu jest taki poradnik, a dwa, to znacznie to utrudni odniesienie się do takiego wpisu, nie mówiąc już o dyskusji o samym zagadnieniu, omówieniu szeregu configów i całej tej reszty - po dziesięciu postach ktoś wleci ze spoilerami, za chwilę ktoś będzie się pytać o barona, z moment o mutageny i temat modyfikacji rozpłynie się w ogólnym temacie :)

 

Dobrze by było - gdyby ten topic nie został zamknięty - by w pierwszym poście znalazł się też poradnik modów do W3, bo tym głównie większość teraz "żyje" :) Najwyżej tytuł topicu uległby zmianie na Modyfikacje do Wieśka 2 i 3 (albo coś w ten deseń).

 

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Tom Ha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem, że utworze 1 temat z modyfikacjami do wszystkich części Wiedźmina. W wolnej chwili opracuje i dodam poradnik, oraz listę modyfikacji do pierwszej części gry. Od teraz w jednym miejscu znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje. Dyskusje o grafice, optymalizacji i wszystkich innych aspektach technicznych możecie prowadzić tutaj nie narażając się na spoilery czy też przekopywanie stron w poszukiwaniu informacji o najlepszych modyfikacjach do "gamingowej" Wiedźmińskiej trylogii.

 

PS. Jeśli chcielibyście żeby coś zostało dodane lub poprawione to jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Edytowane przez azgan
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednocześnie są tematy typu "battlefield 3: rogrywki purepc" czy "diablo 3 klan PPC". Zastanowimy się nad tym.

 

Na razie mój główny zarzut do tematu to że jest płytki jak spodeczek. Np. do Wieśka 3 mamy opis zmian, jakie można wprowadzić do pliku rendering. Co one robią? Jaki jest wpływ na wydajność? Zgaduj sobie graczu sam...

 

A, i prośba ode mnie - mogę prosić o kopię presetu SweetFX bez film grain? Nie cierpię tego syfu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pilku SweetFX_settings w miejscu #define USE_FILMGRAIN  1 //[0 or 1] zmień wartość z 1 na 0

 

UWAGA! Finalna wersja mojego presetu

 

The Witcher 3 ReShade SFX 2.1

Preset for The Witcher 3: Wild Hunt
Config Author - Created by azgan
API hook - SweetFX/ReShade: v2.0 by CeeJay.dk / ReShade 0.18.0 by Crosire

Lista zmian i poprawek:

• Korekcja dynamicznego oświetlenia HDR
• Został dodany Filmgrain Effect nadający grze Wiedźmin 3 jeszcze bardziej filmowej atmosfery
Został dodany nowy efekt graficzny Lens Flare
• Subtelniejsza bardziej stonowana i naturalna kolorystyka
• Lepiej zbalansowana paleta barw
• Poprawki związane z przejściami tonalnymi
• Realistyczne wykorzystanie źródeł światła (Ambient)
• Poprawione oświetlenie i cieniowanie
• Pełna zgodność z ustawieniami dostępnymi w grze
• Wszystkie ustawienia zostały optymalnie dobrane brak znaczącego wpływu na wydajność

Aby porównać i przetestować dokonane zmiany na żywo w grze wystarczy wcisnąć na klawiaturze przycisk Pause

Download: http://www.mediafire.com/download/tj3hsa9rvmyo4xw/The+Witcher+3+ReShade+SFX.rar

Instalacja:

Zawartość paczki The Witcher 3 ReShade SFX należy skopiować do C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64\

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...