JeRRyF3D Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2015 Witam, Czy ktoś potrafi wskazać zależności (bądź linki na sieci), które mówią o przyroście FPS przy rozdzielczości 1680 x 1050 w stosunku do 1920 × 1080? Dlaczego tak dziwne pytanie? Składam w miarę "budżetowego" kompa (nie modernizuję), ale buduję od zera. Pomimo ostrego ścinania na podzespołach ("tylko" i5 4460, "tylko" GTX 960, itd.) cenę zestawu sporo gniecie zakup monitora. Najrozsądniejszym zakupem jest od strony (ekonomicznej oczywiście) monitor rzędu 21,5 - 22 cale i... nasuwa się pytanie, czy praca na takim maluchu wymaga aż FullHD? Moim zdaniem - nie zupełnie. Sporo w życiu (zanim monitory FullHD przestały kosztować krocie) spędziłem przy monitorze 22' i 1680 x 1050 i cieszyło wtedy oko granie nawet bez AA, itd . Wiem, czasy i apetyty się zmieniają, 4K, itd Mobo, proca i grafikę wymienia się rzadko... Żal IMO pchać się w 960kę z "jedynie" 2GB (gdy tyle czyta się o tym, że 2GB potrafi się zapchać, a jednak kupowana dziś karta powinna pociągnąć choć ze 2 lata) i zastanawiam się nad wersją 4GB. Tylko czy przypadkiem nie przekombinowuję - zakładając zejście z rozdzielczością gry na małym (21'5 - 22') monitorze do 1680 x 1050 ULTRA / V High. Jak uważacie?Czy przy 1680 x 1050 można zapchać 2GB grafiki? I czy ktoś zna ewentualny przyrost / zysk FPS przy 1680 x 1050 vs 1920 x 1080(bo dziś testy robi się raczej od min. FullHD -> w górę - a nie odwrotnie). Będę wdzięczny za wskazówki. pozdrawiam ----------------------- JeRRy ------------------------ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 17 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Czerwca 2015 GTX 960 w ogóle nie opłaca się brać z 4GB - na wyższych rozdziałkach i tak nie pograsz, bo karta za słaba, a do 1600x1050 i fullHD w zupełności przy tej karcie wystarczy 2GB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2015 To jest około 18% mniej pixeli do wyświetlenia, co się powinno przekładać na przeciętny przyrost FPS w granicach 10%. Oczywiście można tak napisać grę i dać do niej takie tekstury, że i 8 GB się zapcha w 480p. Nie zmienia to faktu, ze zakup 960-tki 4 GB nie jest sensownym zakupem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaijitsu Opublikowano 28 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2015 Daj sobie spokój z 4GB VRAM w karcie pokroju gtx960... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VICTORious Opublikowano 15 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2015 Ja z dśw. ze swoją GTX660 (2gb) przy monitorze 22" 1680x1050 nigdy nie miałem problemów z ilością pamięci na karcie. Nawet ostatnio zacząłem grać w Max Payne 3 i przy ustawieniach na max nie zapełniło mi na Maxa pamięci na grafice - i piszę tu o gtx 660. Oczywiście płynna rozgrywka. Zatem 960 2gb spokojnie można brać do takiej rozdziałki IMO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 15 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2015 (edytowane) Przy tych kartach będzie widać sporą różnicę, ale w rozdziałkach 1440p, czy 4K. Problem w tym, że przy karcie o takiej wydajności, będzie to różnica wyglądająca mniej więcej, jak 15FPS vs. 25FPS, czyli oba przypadki zupełnie niegrywalne. Wraz ze zmniejszaniem rozdziałki spadnie też rozrzut między wynikami obu kart, do poziomu ledwie zauważalnych kilku procent. To nie jest karta o wydajności, która pozwoli na granie w wysokich rozdziałkach, a to właśnie wtedy te 4GB mają sens. Edytowane 15 Lipca 2015 przez Dammeron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodi Opublikowano 17 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2015 Przynajmniej zawsze będzie mógł ustawić największe tekstury i powłączać kilka efektów, które nie zmieszczą się na 2G np. cienie. A to że w zamian za to będzie musiał zrezygnować z całej reszty i/lub schodzić z tej 1600 to inna sprawa :D Wysłane z mojego SHIELD Tablet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfonor Opublikowano 8 Października 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2015 (edytowane) Na konkurencyjnym portalu jest test ukazujący różnice między 2GB, a 4GB na karcie GTX 960. Z tego co pamiętam (bo czytałem dawno temu), to zaledwie dwie gry na tym zyskały. Linka wysyłam na PW. Sorry. Paskudne necro. Edytowane 8 Października 2015 przez swenor27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...