kosciu Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 Cześć, mam do Was pytanie, mój dysk SSD trafił do serwisu na gwarancji, a jako że OCZa już 'nie ma', moim zgłoszeniem zajmuje się jakiś polski serwis. Vertex umarł, więc chcą mi dać inny dysk. Z tym się wiąże moje pytanie, jakie dyski SSD dostępne obecnie na rynku będą podobne parametrami do tego OCZa? Jedyna propozycja jaką w tej chwili dostałem od serwisu to A-DATA 128GB XPG SX900, chciałbym żebyście mnie naprowadzili w co celować, czy warto się zgodzić na tą A-DATE, czy może naciskać na jakąś inną markę/model? Zdaję sobie sprawę że ceny dysków SSD spadły, ale czy propozycja dysku za ~250zł, w momencie kiedy swój kupiłem dwa lata temu za prawie dwa razy tyle nie jest krzywdząca? Pozdrawiam serdecznie!Kuba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 Jeżeli Twój dysk wciąż jest na gwarancji, a sklep nie może zaoferować jego wymiany na nowy, lub naprawy, to masz prawo żądać zwrotu gotówki, nawet jeśli porównywalne modele kosztują teraz znacznie mniej. Tak więc to będzie najlepsza dla Ciebie opcja - zyskasz na tyle dużo kasy, by kupić sobie dobry model 256GB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosciu Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 Gwarancja na ten dysk wynosi 5lat, ale x-kom twierdzi ze oni odpowiadają za produkt tylko przez dwa lata (rękojmia), więc odesłali dysk do zewnętrznego serwisu ABCdata. Nie wiem na ile oni będą chętni oddać gotówkę... Są ku temu jakieś solidne podstawy prawne? Nadmienię że dysk był już raz wymieniony kilka dni po zakupie. W każdym razie dzięki Dammeron za naprowadzenie na ciekawą ścieżkę, bo wcześniej o takiej opcji nie myślałem :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 To o czym pisze Dammeron dotyczy rękojmi która trwa 2 lata. Jeśli jednak piszesz że dysk był wymieniany to rękojmia startuje na nowo od dnia tej wymiany na nowy egzemplarz, jednak napisałeś że kilka dni po zakupie to było. Więc pewnie już 2 lata minęło. W przypadku gwarancji, to już wg wytycznych producenta i jego warunków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosciu Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 Właśnie dzwoniłem na infolinie konsumencką i jest tak jak mówisz, trzeba się zdać na decyzję 'niezależnego serwisu'. Napisałem do nich żeby przesłali mi listę swoich propozycji rozwiązania sprawy, ale jako konsument jestem w tym przypadku skazany na ich dobrą wolę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon166 Opublikowano 8 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2015 Jeśli uznają gwarancję to możesz liczyć na wymianę na nowy/odnowiony lub na inny model o podobnych parametrach. Proponowana ADATA byłaby OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...