Skocz do zawartości
kosciu

Dysk SSD OCZ Vertex 4 - zamiennik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam do Was pytanie, mój dysk SSD trafił do serwisu na gwarancji, a jako że OCZa już 'nie ma', moim zgłoszeniem zajmuje się jakiś polski serwis. Vertex umarł, więc chcą mi dać inny dysk. Z tym się wiąże moje pytanie, jakie dyski SSD dostępne obecnie na rynku będą podobne parametrami do tego OCZa?

 

Jedyna propozycja jaką w tej chwili dostałem od serwisu to A-DATA 128GB XPG SX900, chciałbym żebyście mnie naprowadzili w co celować, czy warto się zgodzić na tą A-DATE, czy może naciskać na jakąś inną markę/model? Zdaję sobie sprawę że ceny dysków SSD spadły, ale czy propozycja dysku za ~250zł, w momencie kiedy swój kupiłem dwa lata temu za prawie dwa razy tyle nie jest krzywdząca?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Kuba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twój dysk wciąż jest na gwarancji, a sklep nie może zaoferować jego wymiany na nowy, lub naprawy, to masz prawo żądać zwrotu gotówki, nawet jeśli porównywalne modele kosztują teraz znacznie mniej. Tak więc to będzie najlepsza dla Ciebie opcja - zyskasz na tyle dużo kasy, by kupić sobie dobry model 256GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja na ten dysk wynosi 5lat, ale x-kom twierdzi ze oni odpowiadają za produkt tylko przez dwa lata (rękojmia), więc odesłali dysk do zewnętrznego serwisu ABCdata. Nie wiem na ile oni będą chętni oddać gotówkę... Są ku temu jakieś solidne podstawy prawne? Nadmienię że dysk był już raz wymieniony kilka dni po zakupie. W każdym razie dzięki Dammeron za naprowadzenie na ciekawą ścieżkę, bo wcześniej o takiej opcji nie myślałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To o czym pisze Dammeron dotyczy rękojmi która trwa 2 lata.

Jeśli jednak piszesz że dysk był wymieniany  to rękojmia startuje na nowo od dnia tej wymiany na nowy egzemplarz, jednak napisałeś że kilka dni po zakupie to było. Więc pewnie już 2 lata minęło.

W przypadku gwarancji, to już wg wytycznych producenta i jego warunków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwoniłem na infolinie konsumencką i jest tak jak mówisz, trzeba się zdać na decyzję 'niezależnego serwisu'. Napisałem do nich żeby przesłali mi listę swoich propozycji rozwiązania sprawy, ale jako konsument jestem w tym przypadku skazany na ich dobrą wolę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...