Wiskas Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Witam ....ostatnio zainstalowałem najnowsze stery i zaczołem bawić się funkcją VSR....odpaliłem 3 gry w największych możliwych rozdzielczościach (coś 3200x.....) były to Ultra street fighter(60fps przy VSR) fifa 15 (60fps) i Titan quest (60fps) ..... Przy dwóch pierwszych grach różnicy nie widzę wogule(tylko faps ma mniejszą czcionkę fps) przy titan quest wszystko jest mniejsze dzięki czemu dialogu tekst jest prawie nieczytelny....Jaki jest sens korzystać z VSR przy monitorze FullHD.... Czy widzicie w grach różnice??? Do jakich gier zalecane jest VSR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 U mnie to samo na DSR. Różnic raczej większych bym się nie doszukał. Ja to używam by sprawdzić jak dana gra sobie radzi w 2K, bo zamierzam wymienić monitor. Ale używać tego zamiast monitor 2K nie wchodzi w grę. Także daj sobie spokój. Już lepiej ustaw wyższe AA nieco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sideband Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Ta lepiej włączyć MSAA, które zabija wydajność i w nowych grach w zasadzie nie wygładza. Między 1080p a 2160p z downsamplingiem jest bardzo duża różnica. Downsampling+post AA to najlepsze rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiskas Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 No w sumie racja....można sprawdzić jak karta poradzi sobie w wyższych rozdzielczościach....sprawdze jeszcze kilka gierek na moim r9 290x...ciekaw jestem czy na projektorze bedzie różnica.... Mam neca max 1600x1050 ale jakimś cudem pali fullHD ...ciekawe czy z VSR bedzie różnica.... Będę miał czas to sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Ta lepiej włączyć MSAA, które zabija wydajność i w nowych grach w zasadzie nie wygładza. Między 1080p a 2160p z downsamplingiem jest bardzo duża różnica. Downsampling+post AA to najlepsze rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Chodzi Ci o ustawienie 1080 na monitorze 2160p ? Czy o technologię DSR od Nvidii, która renderuje grafikę do wyższej rozdzielczości i skaluje w dół do natywnej rozdzielczości monitora. Mnie właśnie chodziło o to że całe to DSR u mnie nic nie daje. Tylko rozmywa czcionkę. W grach spada wydajność, różnic w jakości grafiki nie widzę. Może ustawiam za wysoką rozdzielczość na mój monitor. Edytowane 13 Lipca 2015 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiskas Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Jakie DSR??? Ja znam tylko VSR " Virtual super resolutyion" a kolega wyżej pisze o rożnicy między 1080p a 2160p??? Czy o wysokiej rozdzielczości VSR skalowanej w dół do 1080p? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukadev Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Wirtualna rozdzielczość to większy ekran roboczy na FullHD maximum to 1440p bo wyżej czcionki będą nie czytelne i całkiem nie wyraźne. W wielu grach jak Wiedzmin 3 czy FarCry dzięki VSR będziesz miał większe pole widzenia. Działa to całkiem fajnie szczególnie w tych dwóch grach co testowałem. Tylko niestety do mocno wymagających gier w 1440p(czy vsr czy natywnie) trzeba mocnej karty graficznej najlepiej gtx 980Ti, a od biedy gtx 980 starczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiskas Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Ja mam max 3200x1800 (r9 290) ale r285 wyciąga 3840x2160 na fullhd 1920x1080@60hz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) U mnie to samo na DSR. Różnic raczej większych bym się nie doszukał. Ja to używam by sprawdzić jak dana gra sobie radzi w 2K, bo zamierzam wymienić monitor. Ale używać tego zamiast monitor 2K nie wchodzi w grę. Także daj sobie spokój. Już lepiej ustaw wyższe AA nieco. Ja tam widzę ogromne różnice. Nawet textury wydają się ostrzejsze. Co prawda niektóre tytuły kiepsko się skalują (HUD) i nie da się grać w 4k na moim monitorze. Gorsze jest jednak to że np D3 spokojnie w 4k działa. Obraz ostrzejszy, jak żyleta bez żadnego AA...niestety karta wtedy tak się grzać zaczyna że głowa mała...w FHD działa półpasywnie, w 4k grzeje się jak w crysis:D I o ile jestem w stanie czasem przeboleć spadek FPS...o tyle wkurza mnie jak bardzo karta zaczyna być obciążona/gorąca/głośna Na szybko małe porównanie Edytowane 13 Lipca 2015 przez HeatheN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Jakie DSR??? Ja znam tylko VSR " Virtual super resolutyion" a kolega wyżej pisze o rożnicy między 1080p a 2160p??? Czy o wysokiej rozdzielczości VSR skalowanej w dół do 1080p? http://www.nvidia.pl/object/dsr-technology-pl.html Ty masz AMD ja mam Nvidie... Dwie podobne technologie tylko inaczej nazwane. Co do mnie to ja mam monitor 1680x1050. Więc widocznie ustawiam za wysoka rozdzielczość. Sprawdze na niższej. Niżej porównania 1680x1050 vs 2376x1484. Fakt różnice w teksturach widać, ale czy aż tak bardzo.. Edytowane 13 Lipca 2015 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ShFil Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Niestety, ani dsr, ani vsr nie jest tym na co czekałem. Renderowanie w wyższej rozdzielczości, a następnie skalowanie do niższej jest bez sensu. Obrywają czcionki i interfejs. Czekam na to co jest w emulatorach, czyli renderowanie w wielokrotnościach aktualnej rozdzielczości. Np. w pcsx2 jeśli mamy rozdzielczość 1280x1024 to taką wyrenderuje nam karta. Różnica sprowadza się do tego, że wybierając native x2, karta wyrenderuje 1 piksel będący średnią z czterech mniejszych. Polecam odpalić pcsx2 i wybrać renderowanie x3, albo x4. Stare Dragon Balle dzięki swojej komiksowej grafice, nie będą mocno odstawać od nowego Xenovers. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Testowałem i wiem o czym mówisz. Różnica w grafice w grach PS2 jest odczuwalna po zwiekszonym renderowaniu. Niestety często to powoduje błędy w wyświetlanej grafice zależnie od danej gry. No ale to nie temat o emulatora konsol. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapi89 Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 Z vsr/dsr to taki trochę uproszczony super sampling. Jako że mało gier obsługuje SSAA, wprowadzono właśnie te technologie. Efekt ostatecznie sprowadza się do lepszego wygładzenia krawędzi, jedyny właśnie minus to w niektórych grach interfejs się nie skaluje i kiepsko to wygląda. Osobiście to wszędzie tam gdzie nie ma czatu czy stricte tekstu do czytania, vsr/dsr będzie sprawować się bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiskas Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 (edytowane) Sprawdziłem właśnie GRID i w tego typu grze jest naprawdę cacy...mimo wszystko w 3200x1800 trzyma 60FPS...gołym okie podczas gry takich ogromnych różnic nie widać ale jednak są :D Najlepiej widoczne w przybliżeniu fury na znaczku BMW i zderzakach (krawędziach) Na autku Intela po lewej widać znaczną różnice!!! Edytowane 13 Lipca 2015 przez Wiskas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...