T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Witam. Przeglądając Internet wyskoczył mi BSOD i po ponownym uruchomieniu znikł dysk SSD (ten z tematu), na którym mam system. W UEFI w zakładce storage dysk był widoczny, ale w zakładce BOOT już nie. PO kilku próbach uruchomienia wreszcie wstał, choć bardzo ociężale. Natychmiast zainstalowałem HDTune i oto wyniki: Ten C4 nie wygląda najlepiej. Co to za błąd i czy to właśnie odpowiada za takie czasy odczytu? Czy nadaje się to do oddania na gwarancję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Nie, ten parametr nie odpowiada za czasy odczytu. On odpowiada za ilość zdarzeń, na skutek których musiały zostać zrealokowane sektory w bliżej niesprecyzowanej ilości, ale takiej że nie skończyły się jeszcze zapasowe sektory dysku. Można próbować z tym żyć jeśli ma się motywację, natomiast co do zasady dysk powinien iść do wymiany. Jeżeli ta wartość wzrośnie powyżej 16 to już na 100% wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 No a zniknięcie i BSOD? Czy odczytu? Coś ewidentnie jest nie tak. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 BSOD zapewne był skutkiem natrafienia na sektor, z którego nie dało się poprawnie odczytać danych. To jest dysk SSD i to nie jest tak jak w przypadku HDD, że jest bardzo prawdopodobne, iż te błędy będą się nawarstwiać. Mógł to być jakiś jednorazowy "wypadek przy pracy". Firmware jakoś tę sytuację spróbował ogarnąć i trzeba zobaczyć czy mu się udało czy nie. Na pewno wartość dysku z takim smartem jest niższa, natomiast czy całkiem padnie, nie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Dysk mam od grudnia ub. roku. Wątpliwe, żebym zapisał na nim 72TB danych, więc, czy ta usterka kwalifikuje się na gwarancję? Jak ewentualnie można sprawdzić ile danych już zostało na nim zapisanych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 CrystalDiskInfo 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 zrób backup danych i po prostu obserwuj, jak C4 będzie rosło to gwara 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Wynik z Crystala: Tylko 2276 GB Zauważyłem też, że firmware mam MU01, a istnieje nowszy MU02, który coś tam poprawia w S.M.A.R.T Improved stability, Efficiency, and Performance during power state transitions Improved handling of environments with unstable power supplies Improved handling of environments with SATA interface signal integrity issues Improved response time for SMART read commands Corrected error handling NCQ Trim Commands Corrected reporting of SMART Attribute 5 Pytanie: Aktualizować Firmware, czy oddać na gwarancję? PS. Czy nie zajedzie Kuźniarem, jak zamówię inny dysk na czas naprawy, a po 14 dniach (jak się wyrobią) - oddam? Innego nie mam, a jestem teraz dwa tygodnie na urlopie i nie uśmiecha mi się siedzenie bez kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Jeżeli dojdzie do realizacji gwarancji to nie będzie to wymiana, a nie naprawa, tak że mało realne, że wyrobią się w 14 dni. Firmware zawsze warto sobie zaktualizować. Ja bym poczekał i zobaczył co się będzie działo nadal, a gdyby się nic nie działo zgłoszenia gwarancyjnego dokonałbym w momencie przesiadki na większy dysk i wtedy wymieniony MX100 sprzedałbym jako nowy. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Zauważyłem też, że firmware mam MU01, a istnieje nowszy MU02, który coś tam poprawia w S.M.A.R.T Improved stability, Efficiency, and Performance during power state transitions Improved handling of environments with unstable power supplies Improved handling of environments with SATA interface signal integrity issues Improved response time for SMART read commands Corrected error handling NCQ Trim Commands Corrected reporting of SMART Attribute 5 Pytanie: Aktualizować Firmware, czy oddać na gwarancję? Zdecydowanie załaduj najnowsze firmware. Jak będzie działał normalnie to dalej używaj. Być może to któryś z problemów które naprawia właśnie firmware. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Nie, ten parametr nie odpowiada za czasy odczytu. On odpowiada za ilość zdarzeń, na skutek których musiały zostać zrealokowane sektory w bliżej niesprecyzowanej ilości, ale takiej że nie skończyły się jeszcze zapasowe sektory dysku. Można próbować z tym żyć jeśli ma się motywację, natomiast co do zasady dysk powinien iść do wymiany. Jeżeli ta wartość wzrośnie powyżej 16 to już na 100% wymiana. Ze S.M.A.R.T wynika, że żaden sektor nie został "zrelokowany" i wartość B4 - unused reserve jest równa 0. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Załaduj firmware a potem wrzuć znowu screen z Cristala. Tylko zmień wyświetlanie danych na system dziesiętny (DEC). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Firmware zaktualizowany i chyba wszystko wróciło do normy Martwi mnie tylko to, że tak dziwnie zniknął. Na razie dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 W/g specyfikacji producenta, 70*C, które masz na screenach to maksymalna temperatura dla tego dysku. Ściągnij dokumentacje ze strony producenta i sprawdź co w przypadku tego dysku oznacza dany atrybut smart, bo w obu programach są z tego co widzę błędy. Do M500 jest, do MX100 też powinna być. W tym temperaturę, bo dobrze byłoby wiedzieć, jak się ją liczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) Według programu od producenta (Crucial Storage Executive) Najwyższa zanotowana dotychczas temperatura dysku to 56*C i na prawdę nie wydaje mi się, żebym kiedykolwiek miał więcej gradusow w budzie, a już na pewno nie 70. Co dziwne - 70*C to niby temperatura bieżąca, a dysk jest poza obudową Edytowane 20 Lipca 2015 przez T4d3u5z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 Z tego co widzę bieżąca to 30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 (edytowane) Z tego co widzę bieżąca to 30. No tak, ale np. Crystal DiskInfo pokazuje, że 70. Na razie chatuję z kimś (Samuel) z supportu. Rozmowa (tylko nie śmiejcie się z mojego angielskiego):) Samuel:Thank you for contacting Crucial.com. How may I help you today? Tadeusz:Hi. I need help with Crucial CT128MX100SSD1 Some programs like HDTune shows that current tewmp is 70*C It is impossible Crucial Storage Executive shows that the highest lifetime temp was 56*C Samuel:What computer are you using this in? Tadeusz:I biuilt it by myselfAsrock Z97M PRo4 i5 4690k 12GB RAM XFX 550W MSI GTX970 Case - Fractal Design NODE 605 Samuel:It should just be how the hardware/ software you are using is detecting the drive. Tadeusz:So, should I worry? I don't think I had more than 56*C in case. Samuel:You should try using the CrystalDiskInfo software for this. Tadeusz:CDI also shows current temp - 70*C but in S.M.A.R.T Samuel:It could be the hardware setup that is causing this to show as it is. Our technical support team may have a resolution for this. You can reach them at 1-800-336-8915 or e-mail them at crucsupport@micron.com . They deal with more in depth SSD troubleshooting and should have an idea as to how to get past this issue. Tadeusz:ID C2 - Temperature current: 70, worst 44, raw: 240519348254 Ok. I'll send him an email, because telephoning from Poland will cost more than the disk and I don't speak English fluently. Thanks for advice. Edytowane 20 Lipca 2015 przez T4d3u5z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 CDi pokazuje wartość 100-temperatura 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 CDi pokazuje wartość 100-temperatura Gdzie? Bieżąca jest 70, najgorsza 44. Warto zauważyć, że przed update'm firmware'u, bieżąca była 67. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 W kolumnie Current (bieżący). Bieżąca 70, najgorsza 44 oznacza: bieżąca 30 stopni, najgorsza 56 stopni. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 20 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 20 Lipca 2015 W kolumnie Current (bieżący). Bieżąca 70, najgorsza 44 oznacza: bieżąca 30 stopni, najgorsza 56 stopni. ... i wszystko jasne. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 Problem ze znikniem dysku z systemu to wada konstrukcyjna serii mx100. Dysk należy zwrócić. Miałem to z moim mx100 512gb. Po walce z morele oddali mi kasę. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaszaWspraju Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 (edytowane) Z moim dyskiem zero problemów od października 2014 roku, zaktualizowany do najnowszego firmware. Edytowane 21 Lipca 2015 przez KaszaWspraju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 Z moim dyskiem zero problemów od października 2014 roku, zatualizowany do najnowszego firmware. to wychodzi na to że jakaś tam kolejna partia ma jakąś wadę do której się crucial oficjalnie nie przyznaje ale gwarancję uznaje. :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 Dysk kupiłem za 269 zł. Teraz ciężko będzie coś wybrać w tej kwocie. Czego powinienem zażądać? Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 jak z moreli to zwrot gotówki albo niech ci go wymienią na inny dysk ale jakiś sensowny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arielcpu Opublikowano 21 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2015 Plextor. Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T4d3u5z Opublikowano 22 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2015 Dysk z X-Kom w Rzeszowie. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaodrze244 Opublikowano 22 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2015 Czytałem na tym forum że xkomp wymienia na wszystko co ma w ofercie także niech ci teraz uznają gwarancje. Na temat tej wady jest parę wątków na forum cruciala ale bez rozwiązania z ich strony. Mi z tego powodu gwarancje uznali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...