Gavye Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Witam, mam problem z dyskiem SSD. Przy włączanie komputera wyświetla się na napis Loading operating system, po czym po dłuższej chwili następuje próba bootowania z napędu CD/DVD (który ustawiony jest jako drugi w kolejce bootowania). Nie jestem tym samym w stanie uruchomić Windowsa. Narzędzia naprawy systemu z płyty instalacyjnej Win7 wskazują, iż: "Główny rekord rozruchowy jest uszkodzony. Akcja naprawy: Naprawa metadanych dysku Wynik: Niepowodzenie. Kod błędu: 0x48f" Po użyciu bootrec /fixmbr i bootrec /fixboot pojawia się informacja, że "Urządzenie dołączone do komputera nie działa". Co ciekawe zarówno BIOS jak i instalator Windowsa (przez narzędzie diskpart) wykrywa dwa dyski: Dysk 0 - mający 20MB i Dysk 1 - 931GB (czyli zwykle HDD które było drugim dyskiem). Czy ktoś spotkał się może z podobnym problemem? Dysk to SSD Goodram c40. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Gavye Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zmieniałeś coś w konfiguracji? Sam to składałeś instalowałeś czy taki kupiłeś itp. Działało wcześniej czy dopiero próbujesz coś uruchomić? Jeśli działało to czy nagle doszło do takiego stanu czy były jakieś symptomy wcześniej? Czy SSD miał aktualne firmware? Próbowałeś podłączać dysk pod inny komputer w celu jakiejś diagnostyki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gavye Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Nic nie zmieniałem. Składałem sam, wszystko działało bez zarzutu przez ponad pół roku. Brak wcześniejszych symptomów. Nie jestem pewien co do firmware, nie było zmieniane od zakupu. Jutro podłączę pod inny komputer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Albo wysypał się firmware, albo tylko dane. W pierwszym wypadku wgranie nowego (jak się da), w drugim program TestDisk. Tylko nie bardzo wiem, która opcja naprawy jest bardziej bezpieczna jako pierwsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...