Skocz do zawartości
krp

Szczęśliwe zakończenie (?) po trzech miesiącach reklamacji MSI R9 390

Rekomendowane odpowiedzi

Mój zestaw:

i5-4690K @4,5GHz Zalman CNPS10X PERFORMA

 

, 2x4GB RAM

GA-Z97-D3H rev 1.1

OCZ StealthXStream 600W

 

Kilka dni temu wymieniłem kartę graficzną z Gigabyte 7850 1GB na MSI R9 390.

Poczas gry w Tomb Rider kilka razy w ciągu kilkunastu godzin grania komputer nagle się wyłączał. Zauważyłem to głównie w cutscenkach. W ostatniej scence w grze komputer zresetował się dokładnie 4 razy w tym samym momencie (https://youtu.be/AMUVava_lN8?t=35m22s). Uruchomiłem zapisywanie logów w GPU-Z, a także wyświetlanie parametrów z MSI Afterburner i wiem, że powodem na pewno nie jest przegrzewanie się CPU/GPU, bo nie przekraczają 70 oC.

Dzisiaj uruchomiłem MGS V i komputer wyłączył się po kilkunastu minutach (na samym początku, gdy się czołgamy i wybucha winda).

 

System: Windows 10 64bit, sterowniki aktualne (catalyst 15.7.1)

 

 

Co może być powodem? Na początku myślałem, ze mój stary zasilacz nie daje już rady ale testowałem kilka razy GPU i zasilacz w programie OCCT, a także pełne obciążenie CPU poprzez 4x SP2004 i GPU poprzez OCCT i komputer się nie restartował. Czy powinienem reklamować kartę graficzną?

Edytowane przez krp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd jest zgłaszany po restarcie?

Nie ma błędu.

Odpaliłem MGS znowu. Winda wybucha i dokładnie w tym samym momencie komputer się wyłączył.

Na sterownikach beta również wyłączył się w momencie wybuchu windy. Teraz włączyłem taktowanie GPU w sterownikach na -20% i nie wyłączył się. MSI R9 390 nie wyrabia na fabrycznym 1040 MHz?

Edytowane przez krp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być np. zaniżone napięcie na rdzeniu.

A jakie powinno być? Bez przesady karta po wyciągnięciu z pudełka, bez OC powinna być stabilna. Zrobiłem test na -10% i nie wyłączył się. Zrobiłem kolejny na 0% i reset w tym samym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można się bawić w edycję napięcia wpisanego w biosie. Można też dla własnej ciekawości ustalić które z ustawień powoduje te przygody, bo prawdopodobnie nie trzeba obniżać taktowania aż o tyle, może wystarczyć zmiana którejś z opcji w grze.

 

Ale ja bym oddał to padło, szczególnie jeżeli zachowałeś jeszcze możliwość zwrotu 14-dniowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasilacz nie daje rady. 

 

musisz przetestować kompa z innym zasilaczem. to że podczas testów obciążeniowych działa to wcale nie znaczy że nie jest winny w cutscenkach w których leci absurdalna liczba klatek, karta graficzna zwiększa pobór a zasilacz tego nie potrafi obsłużyć i się komp wyłącza. 

 

odpal 3dmark ice storm jeżeli w tym teście też się komp wyłączy to idź do sklepu komputerowego niech ci wrzucą na testy inny zasilacz. ja miałem podobne problemy z moim zestawem i zmiana zasilacza je rozwiązała. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz nie jest całkiem wykluczony, ale w rosyjskiej ruletce bez problemu obstawiam kartę (tak gdzieś 4:1).

 

A jaki masz ASIC karty i jakie domyślne napięcie?

Edytowane przez adashi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASIC nie ma tu najmniejszego znaczenia.

 

Spróbuj podnieść napięcie na rdzeniu o np. 0.02V i zobacz, jak wtedy działa. Nawet, jeśli karta ma ustawione nominalne, to wcale nie znaczy, że takie dostaje realnie.

 

Niedomagający zasilacz to raczej nie wchodzi w grę, skoro padło przy niepodkręcanych rdzeniach, a przy minimalnie obniżonym GPU z kręconym prockiem już nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wartość asic raczej ze wskazaniem na przeciętnie-wysokie. Zmiana predefiniowanej w biosie domyślnej wartości napięcia w górę, z dużym prawdopodobieństwem rozwiąże ten problem.

 

Niemniej jednak ja bym oddał padakę, głównie z powodów dydaktycznych: wykazania do czego prowadzi żyłowanie niepoprawianej architektury, przyczynisz się w ten sposób do zbudowania statystyki zwrotów. :) Przy okazji sprawdzi się czy MSI nadal próbuje "naprawiać co się da", czy zrealizują normalną wymianę na nowy produkt jak Asus czy Gigabyte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu otrzymałem w końcu informację od Morele.net, że dział reklamacji wprowadził zmianę statusu reklamacji.

Reklamacja była realizowana przez firmę eD`System - SERWIS, Opolska 12, 31-323 Kraków.

Wymieniają mi kartę na inną. Jeżeli karta przyjdzie i nie będzie z nią problemów, to wątek można uznać za zamknięty. :)

 

Dla potomnych podam czas realizacji reklamacji karty graficznej MSI:

paczka wysłana 29.09.2015

paczka dostarczona 30.09.2015 o godzinie 10:27

paczka przyjęta w serwisie dopiero 06.10.2015

wymiana karty graficznej 16.10.2015

 

@edit

wg numeru seryjnego moja karta była wyprodukowana w lipcu, a ta którą otrzymam w maju

Edytowane przez krp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo z siebie nie jest to bardzo niepokojące - bardzo mało się tego sprzedaje, więc pewnie wstrzymali dość szybko produkcję i produkują to partiami co kilka miesięcy.

 

Niemniej jednak z ciekawości możesz zwrócić uwagę czy nie dostajesz karty poserwisowej, czyli pooglądają ją sobie przed montażem. Czasami da się to "wizualnie" ustalić, czasami nie, szczególnie jeśli wymieniono chłodzenie na karcie i dano nowe pudełko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc kurier przywiózł kartę i muszę wszystkich przestrzec przed kupowaniem produktów firmy MSI. Jeżeli chcecie kupić kartę, zamontować i korzystać, to MSI nie jest dobrym wyborem.

 

http://imgur.com/9ewe6Lo

 

Reklamacja rozpoczyna się od nowa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego tematu:

http://forum.purepc.pl/topic/368957-wy%C5%82%C4%85czanie-si%C4%99-pc-podczas-gry/

 

Jeżeli ktoś zastanawia się nad zakupem karty graficznej MSI, to chciałbym poinformować, że zamówiłem w morele kartę MSI R9 390 dokładnie 18 września, a przyszła 21 września. Kilka dni zajęła diagnostyka po mojej stronie, aby nie wysyłać niepotrzebnie - podejrzewałem zasilacz. Dzisiaj jest już 9 listopada (za 5 minut 10 listopada) i nie mam sprawnej karty ze względu na trwającą nadal reklamację. Nie wiem jak firma może dopuścić do tego, że klient prawie przez dwa miesiące czeka na sprawny produkt, a może dobijemy do trzech?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że już po ptokach, bo odesłałeś kartę, ale olśniło mnie, że miałem podobny problem - zwiechy, restarty przy efektach cząsteczkowych, wybuchach w Metrol LL, tyle że na gtx 780. Pomogło wyłączenie physx w grze. Potem wyszły jakieś nowsze sterowniki, które usunęły ten problem. Może to info przyda się potomnym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że już po ptokach, bo odesłałeś kartę, ale olśniło mnie, że miałem podobny problem - zwiechy, restarty przy efektach cząsteczkowych, wybuchach w Metrol LL, tyle że na gtx 780. Pomogło wyłączenie physx w grze. Potem wyszły jakieś nowsze sterowniki, które usunęły ten problem. Może to info przyda się potomnym :)

Twoja sugestia dotyczy jak rozumiem pierwszej karty. Tamtą już mi wymienili na inną, więc można założyć, że była jednak wadliwa. O ile w pierwszej wystarczyło obniżyć taktowanie na 5%, ta którą dostałem jako drugą ma całkiem inny, poważniejszy problem. Nie da się jej używać, ponieważ po instalacji sterowników natychmiast wywołuje bluescreen. Morele trzymali ją przez tydzień u siebie i nic się nie działo, co też znacznie wydłuża cały proces, a aktualnie podobno jest w serwisie w Niemczech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wspomniałem wyżej.

 

[...] Niestety to nie takie proste, bo kupione na firmę, więc nie ma zwrotu 14-dniowego i muszę reklamować.

 

Tak samo jest z niezgodnością towaru z umową. Dotyczy ona tylko osób fizycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warunki gwarancji:

"[...] Produkty objęte gwarancją producenta są odsyłane do autoryzowanego serwisu w celu naprawy. Maksymalny termin realizacji reklamacji wynosi 30 dni roboczych. [...]"

Dostałem drugą kartę, czyli reklamuję inny produkt, więc mają kolejne 30 dni na realizację gwarancji. Zgłosiłem wadę drugiej karty zaraz po jej odpakowaniu, to jest 19 października. Nie wiem, czy liczą od daty zgłoszenia, czy otrzymania ale zgodnie z tym mają jeszcze ponad tydzień.

 

 

kontaktowałeś się w tej sprawie z MSI Polska?

 

Zadzwonić gdzieś? Pisałem do nich na facebooku ale odpisali:

 

Witam,

wszelkie pytania dotyczące spraw technicznych, reklamacji, serwisu, wsparcia, dostępności w sklepach itp. prosimy wysyłać przez panel użytkownika dostępny na stronie https://register.msi.com/home/loginTo najszybszy sposób na uzyskanie odpowiedzi!

pozdrawiamy,
Zespół MSI Polska
Edytowane przez krp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę teraz zarejestrować tam karty, bo wymagają jakiegoś numeru seryjnego produktu 2, który jest gdzieś naklejony na karcie. Nie mam jak go teraz zdobyć.

 

@edit Napisałem do nich bez rejestracji produktu:

 

Witam Pana/Panią,

Nie jesteśmy w stanie powiedzieć jak długo trwa realizacja gwarancji w oddziale Niemieckim.
Proszę zatem o kontakt z tym oddziałem lub wystosowanie pisma do sprzedawcy.

Pozdrawiamy
Zespół wsparcia technicznego MSI Polska

 

Dzień dobry. A czy nie mogą Państwo dowiedzieć się w moim imieniu co się dzieje z tą kartą graficzną?

Sprzedawca nie jest pomocny, więc liczyłem na Was.

 

Witam Pana/Panią,

Niestety nie mamy dostępu do niemieckiego systemu serwisowego, nie jesteśmy w stanie pomóc w tej sprawie.

Pozdrawiamy
Zespół wsparcia technicznego MSI Polska
Edytowane przez krp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddział niemiecki nie odpisał przez tydzień. Zapłaciłem 1520 zł za szrot, który mi wymienili na jeszcze większy szrot. Morele.net, MSI Polska i MSI Deutschland mają to gdzieś. :)

Nawet nie wiem gdzie jest teraz ta karta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz się udać do rzecznika praw konsumenta to jedyna deska ratunku. 

 

współczuję ci, nigdy nie kupię niczego od msi o asusie również się słyszy podobne rzeczy. już nie wiadomo komu można dzisiaj zaufać...

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...