Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Cześć, zwracam się do Was z problemem, z którym nie potrafię sobie sam poradzić - próbowałem wielu rzeczy, ale nic z tego. Chodzi o moją kartę - GTX 970 - od kilku dni, ni stąd, ni zowąd zacząłem obserwować w każdej grze, którą sprawdziłem dziwne zachowanie tekstur, cieni i wygładzania krawędzi. Problem występuje w grach: Far Cry 4, Far Cry 3, Battlefield 3, GTA: San Andreas i Ace of Spades (takie połączenie minecrafta i cs'a) - są to różne gry, od różnych wydawców i działające na różnych silnikach a wszędzie występują podobne problemy: - migotanie cieni - niezależnie od tego, czy się stoi czy przemieszcza w jakikolwiek sposób - doczytywanie większości obiektów w czasie gry - nie mówię tu oczywiście o normalnym doczytywaniu bardzo odległych obiektów, ale o chamskim pojawianiu się najbliższych krzaków, drzew, świateł z lamp, trawy itp. - błędy tekstur - tutaj jest cały wachlarz anomalii; w jednym miejscu tekstury wyglądają jakby były płynne i wlewały się do jakiegoś leja znajdującego się pod spodem, w drugim droga, po której idę nagle zmienia teksturę na inną, np, bardziej oświetloną itp. mimo to, że w pobliżu nie ma żadnego źródła światła, jeszcze gdzie indziej wzgórza zmieniają kształt. Dużo by pisać, to takie najbardziej uciążliwe. - jakby niedziałające wygładzanie krawędzi - gry wyglądają jakby były pozbawione jakiegokolwiek AA - mało tego, krawędzie są postrzępione jak nigdy wcześniej Największe problemy sprawia seria Far Cry - tam widać wszystko to, co opisałem, w Battlefield to samo, ale w mniejszym stopniu, w GTA doczytują się obiekty i migotają cienie, a w Ace of Spades siadło wygładzanie krawędzi. Oto lista rzeczy, które zrobiłem w celu wyeliminowania problemu, a nie przyniosły żadnego efektu: - zainstalowanie na nowo sterowników - próbowałem kilku wersji nowszych i kilku starszych - zainstalowanie na nowo wszystkich ww. gier - bez różnicy (gry spatchowane i oryginalne) - postawienie systemu od nowa - rozłożenie i ponowne złożenie komputera - chciałem wyeliminować jakieś niedopatrzenia, przy okazji poorganizowałem kable w obudowie, ale nic to nie dało - sprawdzenie, czy karta działa poprawnie w innym slocie PCI-E - nie działała poprawnie - wyczyszczenie z kurzu radiatorów karty graficznej, procesora i zasilacza - testy na wyłączonym OC karty i procesora, w ogóle po przywróceniu BIOSu do fabrycznych ustawień - nic Mi się skończyły już pomysły - gry szaleją niezależnie od detali i rozdzielczości. Nic się nie przegrzewa, temperatura procesora w stresie to maksymalnie 60 stopni, temperatura karty 60-65 stopni. BIOS płyty głównej aktualny. RAMy ustawione w BIOSie na wartości podane na pudełku (próbowałem z niższymi, nic nie dało). O dziwo fps w każdej grze w normie, benchmarki CPU i GPU kończą się pomyślnie z normalną liczbą punktów. Obawiam się, że jednak to jest uszkodzenie karty, a konkretnie coś z pamięcią. Jednak zanim wyślę ją na gwarancję chciałbym Was zapytać co myślicie o tym przypadku, będę bardzo wdzięczny za sugestie co jeszcze mogę zrobić. CPU: Intel Core i5 4690k Mobo: ASRock Z97M Pro4 RAM: G.skill TridentX 2400 MHz CL10 2x 4GB Zasilacz: Thermaltake SE Modular 530 W. Windows 7 Ultimate 64 bit aktualny z Service Packiem 1, bez modyfikacji. Edytowane 11 Listopada 2015 przez Nox3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Najprościej to sprawdzić karte na innym kompie lub podpiąć inną. Sprówałbym podbić napięcie na karcie graficznej np w MSI Afterburner, ale raczej mamy tu padające grafikę i czeka Cie wysyłka na serwis. p.s zawsze wrzucja screeny w temacie żebyśmy widzieli jak to wygląda. Edytowane 11 Listopada 2015 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Podbijałem napięcie jak i power limit w MSI Afterburner, ale nic to nie dało. Z jakich programów mam wrzucić screeny? W czwartek lub piątek wezmę kartę i ssd do znajomego i sprawdzę jak mają się gry. A jeśli okaże się, że na innym komputerze działa to co trafia na listę podejrzanych? Zapomniałem dodać, że karta od jakiegoś czasu stuka pod obciążeniem, jakby wiatrak o coś zahaczał, ale sprawdziłem to i nie tutaj leży problem. Nie ukrywam, że jestem bardzo zawiedziony tą sztuką, ponieważ działa ona u mnie od niespełna pół roku, nigdy nie bawiłem się w jakieś nadmierne OC, nie ingerowałem w bios ani chłodzenie, nic - a tu takie cyrki :sad: Ponadto często po wyjęciu na potrzeby czyszczenia i włożeniu ponownie do PCI-E miewała problemy z ustawieniem się na właściwy tryb pracy - tzn. zamiast PCI-E 3.0 x16 widywałem wartości x2, x8.. a wszystko to w obrębie jednego slotu. Edytowane 11 Listopada 2015 przez Nox3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 Karty się psują. W zsadzie najczieściej z podzespołów siadają karty. Najczęściej są to Gigabyte'y i widzę że od jakiegoś czasu MSI też się to zdarza częściej. Jak będzie u kolegi walić artami (błędami w wyświetlaniu grafiki) to raczej uwalona pamięć i karta do serwisu. Niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Tego się obawiałem :sad: No byłem prawie pewny, że to kwestia uszkodzenia, bo po formacie, starannej instalacji sterów, sprawdzeniu kabli i tym wszystkim dalej nie działało poprawnie - a po takiej selekcji powinno. No cóż, więc pozostało tylko sprawdzenie karty na innej płycie i zasilaczu. A w razie potwierdzenia, że karta jest uszkodzona to co robić? Gdzie to wysłać, do kogo pisać? I na co mogę liczyć? Wymianę, zwrot kasy? I czy jest ryzyko, że zostanę z zepsutą kartą i kupą kasy w plecy? Edytowane 11 Listopada 2015 przez Nox3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 W skepie w którym kupowałeś. ;) Na stronie danego sklepu masz opisane jak zgłaszać reklamacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 No dobrze, to dziękuję za pomoc :> Jeszcze pytanie - co jeśli okaże się, że w innym komputerze wszystko jest okej? Co sprawdzać dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś sprzedawcy niezgodność towaru z umową, jeśli kupowałeś jako konsument. Ustawa daje tu pewnie większa prawa niż "gwarancja". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Co więc zrobić? Ale czy przypadkiem zgłoszenie towaru jako niezgodny z umową nie odbywa się jakoś zaraz po zakupie? Na jakiej podstawie miałbym to zgłosić? Przypomnę, że kartę mam razem z całym zestawem od początku czerwca 2015 - stukanie pojawiło się jakieś 2 miesiące temu a problem z teksturami itd. w niedzielę. Edytowane 11 Listopada 2015 przez Nox3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 odświeżam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adashi Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 Ze względu na datę zakupu (nie istnieje już w dacie zakupu ścieżka niezgodności z umową) nie powołujesz się na niezgodność towaru z umową tylko korzystasz z rękojmi sprzedawcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Wystarczy użyć google. Tu masz opisane jak postępować: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ Na odstąpienie masz 10 dni od dnia zakupu z tego co mi wiadomo czyli się nie łapiesz. Ale że kartę masz od niedawna to jest podstawa że wada mogłabyć fabryczna już w momencie zakupu. Masz na to zdaje sie 12 miesięcy i oni sami się muszą martwić co z tym zrobić. Odmówić nie mogą. I karte odsyłasz do sprzedawcy nie do serwisu. Edytowane 11 Listopada 2015 przez Devil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nox3 Opublikowano 11 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2015 Dziękuję za wskazówkę - w zakładce dot. reklamacji na stronie producenta miałem wzmiankę o ww. rękojmi, ale nie wiedziałem czy to jest to, czego szukam. Doczytałem co nieco i zgadza się - dopiero po upłynięciu 12-ego miesiąca od daty transakcji na mnie spada ciężar dowodu, że wada nie powstała w wyniku użytkowania. No cóż, to chyba byłaby jasność - karta wraca do sklepu. Jeżeli zostanę uczciwie potraktowany w serwisie to nie powinno być problemu z uzyskaniem sprawnego sprzętu - mam nadzieję.. obchodziłem się z nim jak z jajkiem i nie ma mowy o wadzie nabytej :mellow: Dziękuję wszystkim za pomoc! :wink2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...