Skocz do zawartości
Nox3

Problem z kartą MSI GTX 970 Gaming

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, zwracam się do Was z problemem, z którym nie potrafię sobie sam poradzić - próbowałem wielu rzeczy, ale nic z tego.

Chodzi o moją kartę - GTX 970 - od kilku dni, ni stąd, ni zowąd zacząłem obserwować w każdej grze, którą sprawdziłem dziwne zachowanie tekstur, cieni i wygładzania krawędzi.

Problem występuje w grach: Far Cry 4, Far Cry 3, Battlefield 3, GTA: San Andreas i Ace of Spades (takie połączenie minecrafta i cs'a) - są to różne gry, od różnych wydawców i działające na różnych silnikach a wszędzie występują podobne problemy:

 

- migotanie cieni - niezależnie od tego, czy się stoi czy przemieszcza w jakikolwiek sposób

- doczytywanie większości obiektów w czasie gry - nie mówię tu oczywiście o normalnym doczytywaniu bardzo odległych obiektów, ale o chamskim pojawianiu się najbliższych krzaków, drzew,       świateł z lamp, trawy itp. 

- błędy tekstur - tutaj jest cały wachlarz anomalii; w jednym miejscu tekstury wyglądają jakby były płynne i wlewały się do jakiegoś leja znajdującego się pod spodem, w drugim droga, po której idę nagle zmienia teksturę na inną, np, bardziej oświetloną itp. mimo to, że w pobliżu nie ma żadnego źródła światła, jeszcze gdzie indziej wzgórza zmieniają kształt. Dużo by pisać, to takie najbardziej uciążliwe.

- jakby niedziałające wygładzanie krawędzi - gry wyglądają jakby były pozbawione jakiegokolwiek AA - mało tego, krawędzie są postrzępione jak nigdy wcześniej

 

Największe problemy sprawia seria Far Cry - tam widać wszystko to, co opisałem, w Battlefield to samo, ale w mniejszym stopniu, w GTA doczytują się obiekty i migotają cienie, a w Ace of Spades siadło wygładzanie krawędzi.

 

Oto lista rzeczy, które zrobiłem w celu wyeliminowania problemu, a nie przyniosły żadnego efektu:

- zainstalowanie na nowo sterowników - próbowałem kilku wersji nowszych i kilku starszych

- zainstalowanie na nowo wszystkich ww. gier - bez różnicy (gry spatchowane i oryginalne)

- postawienie systemu od nowa 

rozłożenie i ponowne złożenie komputera - chciałem wyeliminować jakieś niedopatrzenia, przy okazji poorganizowałem kable w obudowie, ale nic to nie dało

sprawdzenie, czy karta działa poprawnie w innym slocie PCI-E - nie działała poprawnie

wyczyszczenie z kurzu radiatorów karty graficznej, procesora i zasilacza

testy na wyłączonym OC karty i procesora, w ogóle po przywróceniu BIOSu do fabrycznych ustawień - nic

 

Mi się skończyły już pomysły - gry szaleją niezależnie od detali i rozdzielczości. Nic się nie przegrzewa, temperatura procesora w stresie to maksymalnie 60 stopni, temperatura karty 60-65 stopni.

BIOS płyty głównej aktualny. RAMy ustawione w BIOSie na wartości podane na pudełku (próbowałem z niższymi, nic nie dało). 

O dziwo fps w każdej grze w normie, benchmarki CPU i GPU kończą się pomyślnie z normalną liczbą punktów.

 

Obawiam się, że jednak to jest uszkodzenie karty, a konkretnie coś z pamięcią. Jednak zanim wyślę ją na gwarancję chciałbym Was zapytać co myślicie o tym przypadku, będę bardzo wdzięczny za sugestie co jeszcze mogę zrobić.

 

CPU: Intel Core i5 4690k

Mobo: ASRock Z97M Pro4

RAM: G.skill TridentX 2400 MHz CL10 2x 4GB

Zasilacz: Thermaltake SE Modular 530 W.

Windows 7 Ultimate 64 bit aktualny z Service Packiem 1, bez modyfikacji.

Edytowane przez Nox3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej to sprawdzić karte na innym kompie lub podpiąć inną.    Sprówałbym podbić napięcie na karcie graficznej np w MSI Afterburner, ale raczej mamy tu padające grafikę i czeka Cie wysyłka na serwis.

 

 

p.s zawsze wrzucja screeny w temacie żebyśmy widzieli jak to wygląda.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijałem napięcie jak i power limit w MSI Afterburner, ale nic to nie dało.

Z jakich programów mam wrzucić screeny?

 

W czwartek lub piątek wezmę kartę i ssd do znajomego i sprawdzę jak mają się gry. 

A jeśli okaże się, że na innym komputerze działa to co trafia na listę podejrzanych?

 

Zapomniałem dodać, że karta od jakiegoś czasu stuka pod obciążeniem, jakby wiatrak o coś zahaczał, ale sprawdziłem to i nie tutaj leży problem.

Nie ukrywam, że jestem bardzo zawiedziony tą sztuką, ponieważ działa ona u mnie od niespełna pół roku, nigdy nie bawiłem się w jakieś nadmierne OC, nie ingerowałem w bios ani chłodzenie, nic - a tu takie cyrki  :sad:

Ponadto często po wyjęciu na potrzeby czyszczenia i włożeniu ponownie do PCI-E miewała problemy z ustawieniem się na właściwy tryb pracy - tzn. zamiast PCI-E 3.0 x16 widywałem wartości x2, x8.. a wszystko to w obrębie jednego slotu.

Edytowane przez Nox3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karty się psują. W zsadzie najczieściej z podzespołów siadają karty. Najczęściej są to Gigabyte'y i widzę że od jakiegoś czasu MSI też się to zdarza częściej. Jak będzie u kolegi walić artami (błędami w wyświetlaniu grafiki) to raczej uwalona pamięć i karta do serwisu. Niestety.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiałem  :sad:

No byłem prawie pewny, że to kwestia uszkodzenia, bo po formacie, starannej instalacji sterów, sprawdzeniu kabli i tym wszystkim dalej nie działało poprawnie - a po takiej selekcji powinno.

No cóż, więc pozostało tylko sprawdzenie karty na innej płycie i zasilaczu.

A w razie potwierdzenia, że karta jest uszkodzona to co robić? Gdzie to wysłać, do kogo pisać?

I na co mogę liczyć? Wymianę, zwrot kasy? I czy jest ryzyko, że zostanę z zepsutą kartą i kupą kasy w plecy? 

Edytowane przez Nox3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co więc zrobić? 

 

Ale czy przypadkiem zgłoszenie towaru jako niezgodny z umową nie odbywa się jakoś zaraz po zakupie? Na jakiej podstawie miałbym to zgłosić?

Przypomnę, że kartę mam razem z całym zestawem od początku czerwca 2015 - stukanie pojawiło się jakieś 2 miesiące temu a problem z teksturami itd. w niedzielę.

Edytowane przez Nox3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy użyć google. Tu masz opisane jak postępować:

 

http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

 

Na odstąpienie masz 10 dni od dnia zakupu z tego co mi wiadomo czyli się nie łapiesz.  Ale że kartę masz od niedawna to jest podstawa że wada mogłabyć fabryczna już w momencie zakupu. Masz na to zdaje sie 12 miesięcy i oni sami się muszą martwić co z tym zrobić. Odmówić nie mogą.  I karte odsyłasz do sprzedawcy nie do serwisu.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówkę - w zakładce dot. reklamacji na stronie producenta miałem wzmiankę o ww. rękojmi, ale nie wiedziałem czy to jest to, czego szukam.

Doczytałem co nieco i zgadza się - dopiero po upłynięciu 12-ego miesiąca od daty transakcji na mnie spada ciężar dowodu, że wada nie powstała w wyniku użytkowania.

 

No cóż, to chyba byłaby jasność - karta wraca do sklepu. Jeżeli zostanę uczciwie potraktowany w serwisie to nie powinno być problemu z uzyskaniem sprawnego sprzętu - mam nadzieję.. obchodziłem się z nim jak z jajkiem i nie ma mowy o wadzie nabytej  :mellow:

 

Dziękuję wszystkim za pomoc!  :wink2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...