Skocz do zawartości
querke

Sound Blaster 5/RX - brak dźwięku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

 

Zmagam się z dziwnym problemem i będę wdzięczny za każdą radę, która mogła by pomóc w jego rozwiązaniu. 

 

Sprzęt : 

1. Sound Blaster 5/Rx 

2. Płyta główna Asrock x99 Extreme 6 

3. Głośniki Microlab FC530

4. Windows 7 Profesional

 

Problem jest dla mnie dziwny, gdyż system wykrywa Sound Blaster 5/Rx, sterowniki są aktualne dopasowane do systemu operacyjnego. System Windows widzi „dźwięk” tzn. w panelu sterowania -> dźwięk widać ruszający się zielony słupek.

 

Próbowałem już wszystkiego co przyszło mi do głowy:

- Przeinstalowywałem SB 5/RX

- Przekładałem do innego PCI – instalowałem od nowa

- Odinstalowywałem zintegrowaną kartę muzyczną i wyłączyłem ją w biosie po czym zainstalowałem tylko SB.

- Na wszelki wypadek próbowałem wkładać jack od głośników do różnych wejść w karcie.

- Używałem słuchawek do testów, gdyby nagle awarii uległy głośniki.

- W panelu od SB wszystko jest ustawione poprawnie, nie posiada za dużo opcji.

 

Dodam, ze zintegrowana karta działa bez problemu oraz gdy podłączam głośniki do SB to słychać standardowy cichy szum (jak by płynął prąd przez wejście jack), jednak mimo wszystko dźwięku nie ma.

Po tych wszystkich próbach zaczynam podejrzewać, ze trafiłem na uszkodzoną sztukę SB 5/Rx bo innych pomysłów już nie mam.

Jeśli ktoś z mojego opisu wywnioskuje cokolwiek i ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu będę wdzięczny za pomoc. 

 

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2 

 

Aktualizacja : 

 

Sprawdziłem SB na innym kompie i wszystko działa prawidłowo. grrrr  help!

 

Pozdrawiam 

Edytowane przez querke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

 

Udało mi się znaleźć informacje na temat mojego problemu. Na jakimś zagranicznym forum wyczytałem, że karta muzyczna Sound Blaster 5/RX ma problem z działaniem wraz z chipsetem x99.

Wsparcie techniczne Creative niestety nie znalazło rozwiązania tego problemu, wiec oddałem kartę do sklepu.

 

Mam nadzieję, ze w przyszłości te informacje uchronią kogoś od złego zakupu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...