Skocz do zawartości
magelan

Dwie różne karty graficzne w jednym komputerze - czy to możliwe?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dość dziwne pytanie na które dośc ciężko znaleźć odpowiedź w sieci. Chciałbym zamontować w swoim komputerze dwie różne karty graficzne pod płytę 2011v3. GTX980 Ti oraz GTX 560. Oczywiście GTX980 Ti wykorzystywałbym pod gry, a GTX560 chciałbym tylko wykorzystać w programie Sony Vegas. Jak pewnie wiecie Fermi z serii 4xx i 5xx daje mocnego kopa przy rednerze filmów i zamiast inwestować w jakieś profesjonalne karty wystarczyła by mi dodatkowa moc GTX560, który dziś kosztuje 250 zł. Jednak czy to nie będzie ze sobą kolidowało? Gdyby nie to, że na GTX560 już raczej w gry na wysokich detalach się nie pogram to problemu by nie było. A tak GTX980Ti to przyrost mocy dzięku CUDA przy redneringu o zaledwie 5%, a w przypadku GTX560 patrząc na testy to o conajmnije 60%.

 

Normalnie bym takiego pytania nie zadał bo wątpie, że taki eksepryment przejdzie, ale napotkałem na jednym forum zagranicznym osobę, która używa dwóch różnych kart graficznych. O ile mam pewność, że działanie dwóch kart graficznych do gier nie przejdzie tak wykorzystanie drugiej karty tylko pod render dało mi po ujrzeniu tej specyfikacji jakieś światełko nadzei. Ktoś może wie coś na ten temat?

StHGGEW.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO połączenie nVidii i AMD w celach okołograniowych, nawet jeżeli możliwe do zrealizowania softowo w sensie braku całkowitych wywałek, ma dokładnie zerowe szanse (nie niewielkie, a zerowe) na efektywne działanie. Ale naturalnie marketingowo brzmi to świetnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO połączenie nVidii i AMD w celach okołograniowych, nawet jeżeli możliwe do zrealizowania softowo w sensie braku całkowitych wywałek, ma dokładnie zerowe szanse (nie niewielkie, a zerowe) na efektywne działanie. Ale naturalnie marketingowo brzmi to świetnie.

Może to i prawda ... ale spróbować można ... jeśli nie zadziała to trzeba będzie kupić nową grafe. Tylko co ma kupić osoba jak ja? Trochę gram i trochę renderuje filmy

Edytowane przez fatalitypl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa specjalistów wzieła udział w dyskusji na temat o którym nie ma pojęcia. Zacznijmy od tego dwie osoby z góry o możliwość wykorzystania cuda w momencie kiedy w kompie siedzi połączenie nv+nv i nv i amd. Nie ma to nic wspólnego z multi gpu oraz multi gpu w dx12. Multi gpu w dx12 będzię działać w dowolnym połączeniu gpu tylko w tym rzecz, że support musi zapewnić developer danej gry. A po pierwsze nie jest to proste do zrealizowania, po drugie tego typu rozwiązania będą miały zerową popularność i z tych względów multi gpu w dx12 będzie rzadko wspierane przez developerów. Dx12 daje możliwość nie tylko łączenia różnych gpu, ale także mozliwość wykorzystania sumy pamięci z obu kart, waro też spomnieć o możliwości liczenia zupełne innych obliczeń na każdym z gpu. Powiedzmy pierwszy gpu zajmuje się liczeniem "sceny" ,a drugie gpu liczy fizykę, ai itp.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przełączasz. W Sony Vegasie wybierasz tylko w opcjach renderu - with CUDA GTX560 i komputer korzysta z mocy obliczeniowej karty. Sterowniki pobierasz normalnie ze strony producenta do jednej i drugiej karty. To działa na takiej zasadzie jak np. masz procka ze zintegrowaną grafiką, a korzystasz z normalnej. Mi komputer wykrywa teraz zintegrowaną kartę, GTX560 i GTX980Ti. ;) Mam Windows 7. Jeśli macie jakieś pytania to walcie śmiało. Takie małe testy robiłem dziś.

 

Sony Vegas - 5 minutowy film z bardzo wysokim bitrate:

 

Sam procek - renderowanie 30 minut

GTX 980Ti - renderowanie 27 minut

GTX 560 - renderowanie 4 minuty

 

Wszystko w takiej samej jakości i z tymi samymi ustawieniami. Jest moc! :D Niestety Kepler z tą świetną mocą obliczeniową siedzi tylko w kartach GTX 4xx i GTX 5xxx.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne raczej chodzi o operacje FP64.

 

Dla Maxwelli sztucznie wbity dzielnik ilości operacji FP64:FP32 to 1:32.

 

Dla starych Keplerów był znacznie lepszy, nie pamiętam ile wynosił, pewnie coś około 1:3 lub 1:4. Potem to trochę ograniczyli (do 1:16?). A w Maxwellu jeszcze bardziej.

 

Cyferki piszę "z pamięci", czyli z niczego.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorka za odgrzewanie kotleta ale na podstawie tego tematu dokonałem zakupu swojego GTX-a 560 aby przyspieszyć rendering.

Niestety jednak w moim przypadku po zmianie ustawień w Sony Vegas Pro 16 z Radeona 7970 na GTX 560 czas renderingu wydłuża się z 9min (na 7970) do 14min (na GTXa 560) przy 4 minutowym materiale full HD 30klatek.

Sterowniki nVidi najnowsze, system windows 7 - co robie zle? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...