Kubaa25 Opublikowano 30 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2015 (edytowane) Witam. Poszukuję monitora który miałby posłużyć mi głównie do pracy w Photoshop'ie i Cinem'ie 4D. Mniej więcej o takich parametrach: Przekątna ekranu: 23" / 24" Typ matrycy: IPS (lub inna o podobnych kolorach i kątach) Proporcje matrycy: 16:9 Rozdzielczość: 1920x1080 / 2560x1440 Cena: max.1400PLN PS. W przyszłości zamierzam dokupić drugi monitor, więc przydałby się również standard VESA. Edytowane 30 Listopada 2015 przez Kubaa25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekRyk Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2015 Witam. Poszukuję monitora który miałby posłużyć mi głównie do pracy w Photoshop'ie i Cinem'ie 4D. Mniej więcej o takich parametrach: Przekątna ekranu: 23" / 24" Typ matrycy: IPS (lub inna o podobnych kolorach i kątach) Proporcje matrycy: 16:9 Rozdzielczość: 1920x1080 / 2560x1440 Cena: max.1400PLN PS. W przyszłości zamierzam dokupić drugi monitor, więc przydałby się również standard VESA. Przy budżecie 1400 PLN to Ci w sumie zostaje FlexScan EV2450. Większa powtarzalność egzemplarzy i stabilność trzymania parametrów, niż w Dellu. Ale to i tak biurowa konstrukcja z lekkim zacięciem do pracy w sRGB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubaa25 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2015 Przy budżecie 1400 PLN to Ci w sumie zostaje FlexScan EV2450. Większa powtarzalność egzemplarzy i stabilność trzymania parametrów, niż w Dellu. Ale to i tak biurowa konstrukcja z lekkim zacięciem do pracy w sRGB. A pomijając budżet to co byś polecił, chodzi mi o monitor który będzie pokazywać kolory takie jakimi są w rzeczywistości a nie zniekształcone (z czym kilkukrotnie się już spotkałem) zależy mi na dużych kątach widzenia bo wtedy i kolory się nie zniekształcają. Monitora będę używać głównie do pracy w Cinema 4D, modelowanie scen itp, itd. Jak i również do edycji i obrabiania fotografii i do tworzenia innych prac graficznych (plakaty, wlepy, sygnatury ipt) oczywiście w Photoshopie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AragornPL Opublikowano 2 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) ^ http://mva.pl/viewtopic.php?f=40&t=152&sid=39cc9b2b11f182525a51f1957cbb30bd + konsultacja z Tom01 ;) Edytowane 2 Grudnia 2015 przez AragornPL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekRyk Opublikowano 4 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2015 A pomijając budżet to co byś polecił, chodzi mi o monitor który będzie pokazywać kolory takie jakimi są w rzeczywistości a nie zniekształcone (z czym kilkukrotnie się już spotkałem) zależy mi na dużych kątach widzenia bo wtedy i kolory się nie zniekształcają. Monitora będę używać głównie do pracy w Cinema 4D, modelowanie scen itp, itd. Jak i również do edycji i obrabiania fotografii i do tworzenia innych prac graficznych (plakaty, wlepy, sygnatury ipt) oczywiście w Photoshopie. Podobnie jak AragornPL polecę Ci kontakt z Tomkiem Jurgielewiczem (czyli Tom01 na MVA.pl), czy Adamem Jędrysikiem (vitavision.pl). Im dałbym własny monitor w ręce. :D Co do tego, co zastosować. Adam i Tomek z pewnością będą Ci w stanie jeszcze podrzucić odpowiednik od NECa, ja głównie znam EIZO (nie to, żeby Adam czy Tomek EIZO nie znali). Jeżeli ma to być narzędzie pracy, to pierwszym sprzętowo kalibrowalnym modelem jest ColorEdge CS230. Z tym, że tu ograniczony jesteś do przestrzeni sRGB. Czyli podczas szykowania materiałów do druku należy uważać co się dzieje szczególnie w obszarach zieleni i niebieskiego. ColorEdge CS240 jest już bardzo zacną - i szerokogamutową - propozycją. Za to ten nie ma czujnika dokonującego automatycznego sprawdzenia i regulacji parametrów. Na szczęście EIZO bardzo solidnie trzymają skonfigurowane parametry - to nie Dell, Iiyama, LG, Samsung czy inna marketowa konstrukcja, której się temperatura barwowa potrafi rozjechać o 300-500K w pół godziny. Sam osobiście przymierzam się do wymiany swojego wysłużonego już dosyć mocno FlexScan S2432W (szerokokgamutowy, prawie 32 tysiące przepracowanych godzin, niestety bez kalibracji sprzętowej). I raczej jako kolejne minimum dla siebie (praca z materiałami szykowanymi do druku) przyjmuję CS240. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...