FireBird Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 Cześć - powiedzcie mi, co oznacza, jeśli na stronie ASUS'a do sprawdzania gwarancji sprzętu widnieje dużo wcześniejsza data rozpoczęcia się okresu gwarancyjnego niż ta z rachunku? Z informacji podanej na ich stronie wynika, że ten okres jest brany pod uwagę wyłącznie, kiedy nie dysponujemy dowodem zakupu, ale tak czy inaczej coś mi tu śmierdzi - czy to oznacza, że laptop nie jest całkowicie nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gemtin1 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 Bardzo możliwe że laptop po numerze seryjnym został zarejestrowany na stronie asusa wcześniej i może to oznaczać że nie jest nowy, Rejestrowałeś produkt sam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) A czy czekałeś na swojego lapka na końcu linii produkcyjnej na Tajwanie? Nie trzeba być Sherlockiem by skumać, że sprzęt leżał na magazynie. Ta data najprawdopodobniej jest związana z datą nabycia laptopa np. przez dystrybutora. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez radiergummi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) No właśnie to próbuję tutaj ustalić - czy jest to coś tak oczywistego, jak fakt, że produkt jest rejestrowany przed zakupem przez docelowego konsumenta, czy może jednak jest opcja, że jest to sprzęt outletowy/składany z używanych części. Pomyślałem, że może znany jest ten temat, ze względu na dużą ilość występowania takiej zależności. Laptop był fabrycznie zaplombowany, więc tym bardziej mnie to zaskoczyło - stąd wątek. @GetMtin1 - Nie, ja go w ogóle nie rejestrowałem. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez FireBird Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adikss Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 Z informacji podanej na ich stronie wynika, że ten okres jest brany pod uwagę wyłącznie, kiedy nie dysponujemy dowodem zakupu, ale tak czy inaczej coś mi tu śmierdzi - czy to oznacza, że laptop nie jest całkowicie nowy? Sam sobie odpowiedziałeś, jak nie masz dowodu zakupu to obowiązuje cię data podana na stronie, produkcji czy też dostarczenia do dystrybutora. Nie ma w tym nic dziwnego, bo skąd producent ma znać datę zakupu produktu, który dopiero co opuścił linię produkcyjną?? Po prostu jeżeli coś się dzieje i chcesz skorzystać z gwarancji to normalnie biegnie ona od daty zakupu. (przerabiałem to z Lenovo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Eh, ja nigdzie nie napisałem, że się martwię gwarancją - chodzi mi jedynie o to, czy to może oznaczać, że dany egzemplarz jest z jakiejś partii 'refurbished', czy coś w ten deseń? Nie ma w tym nic dziwnego, bo skąd producent ma znać datę zakupu produktu, który dopiero co opuścił linię produkcyjną?? Wydaje mi się, że wielu producentów rozwiązuje to w taki sposób, że dopóki nie zarejestruje się jakiegoś produktu, nie ma żadnej informacji na temat przebiegu gwarancji - bodajże Apple podaje jedynie, że dany model powstał, a dopiero po rejestracji jest podana poprawna data. Byłoby ekstra, gdyby wypowiedział się tutaj także ktoś, kto nabył produkt ASUS'a, najlepiej z rynku laptopowego, i sprawdził okres gwarancji, który podawany jest na stronie po wpisaniu nr seryjnego i na ile jest on zgodny z paragonem/fakturą. P.S. Dzięki za tak liczne odpowiedzi. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez FireBird Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) W numerze seryjnym jest data produkcji i na podstawie tego jest ustalany status gwarancji jeśli nie podasz innej daty z dowodu zakupu. Edytowane 11 Grudnia 2015 przez SGJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serwal4 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 Na przykładzie Asusa nr seryjny sprzętu:Obecnie 1. litera SN to rok produkcji, drugi znak (cyfra do 9 lub litera) to miesiąc produkcji;Najnowszy sprzęt ma SN zaczynający się od F (2015r); Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FireBird Opublikowano 11 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Grudnia 2015 Ok, w takim razie na stronie Asusa podają okres gwarancyjny od dnia wyprodukowania - dzięki serwal4 i SGJ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...