Skocz do zawartości
Wonszodan

System długo startuje po zainstalowaniu karty dźwiękowej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na święta wyposażyłem swój komputer w kartę dźwiękową Asus Xonar DG.Wsadziłem ją w pierwszy dostępny slot PCI, zainstalowałem najnowsze sterowniki, sterowniki od zintegrowanej odinstalowałem.Karta śmiga, aż miło. Niestety powstał jeden problem, system zaczął strasznie długo się włączać.Do momentu wyboru użytkownika i wpisania hasła wszystko w normie.Ekran po logowaniu wydłużył się trzykrotnie, a po jego zakończeniu pojawia się czarny ekran z myszką na ok. 40s. Dopiero po tym czasie normalnie wyświetla się pulpit. Czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem?

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

 

 

Specyfikacja mojego komputera:

Windows 7 Ultimate 64bit

i5-4690k+SPC Grandis

Radeon r9 390 Sapphire

Asrock z97 Pro4

Asus Xonar DG

Chieftec CTG-650c

WD Blue 1TB   

Edytowane przez Wonszodan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki integry nie mają nic do rzeczy. Możesz ją wyłączyć w BIOS, żeby mieć pewność.

 

Możesz spróbować zainstalować sterowniki UniXonar.

Po tym jak sterowniki będą zainstalowane, powyłączaj automatyczny start oprogramowania panelu sterowania Xonar.

Niestety instalacja tych sterowników nie pomogła. Spróbowałem wyjąć kartę i bez niej uruchomić komputer. Problem zniknął, ale po umieszczeniu karty z powrotem- powrócił. Myślę, że problem nie leży w sterownikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bios jest aktualny, zmiana slotu też nic nie wskórała, natomiast w dzienniku zdarzeń figurują takie powiadomienia: 

*Nazwa dziennika:System
Źródło:        Service Control Manager
Data:          2015-12-26 11:40:21
Identyfikator zdarzenia:7026
Kategoria zadania:Brak
Poziom:        Błędy
Słowa kluczowe:Klasyczny
Użytkownik:    Nie dotyczy
Komputer:      wonsz-PC
Opis:
Nie można załadować następujących sterowników startu rozruchowego lub systemowego:
wwfd_vt_1_10_0_24
Kod XML zdarzenia:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
    <EventID Qualifiers="49152">7026</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-12-26T10:40:21.258825100Z" />
    <EventRecordID>130065</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="608" ThreadID="612" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>wonsz-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">
wwfd_vt_1_10_0_24</Data>
  </EventData>
</Event>

*Nazwa dziennika:System
Źródło:        Service Control Manager
Data:          2015-12-26 11:40:18
Identyfikator zdarzenia:7022
Kategoria zadania:Brak
Poziom:        Błędy
Słowa kluczowe:Klasyczny
Użytkownik:    Nie dotyczy
Komputer:      wonsz-PC
Opis:
Usługa Realtek Audio Service zawiesiła się podczas uruchamiania.
Kod XML zdarzenia:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
    <EventID Qualifiers="49152">7022</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>2</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-12-26T10:40:18.652770600Z" />
    <EventRecordID>130025</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="608" ThreadID="612" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>wonsz-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="param1">Realtek Audio Service</Data>
  </EventData>
</Event>

*Nazwa dziennika:Application
Źródło:        ISCTAgent
Data:          2015-12-26 11:40:20
Identyfikator zdarzenia:1000
Kategoria zadania:(1)
Poziom:        Ostrzeżenia
Słowa kluczowe:Klasyczny
Użytkownik:    Nie dotyczy
Komputer:      wonsz-PC
Opis:
ISCT - CAgentService::AgentServiceInit   NetDetect is now disabled since this is not a mobile platform
Kod XML zdarzenia:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="ISCTAgent" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>3</Level>
    <Task>1</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2015-12-26T10:40:20.000000000Z" />
    <EventRecordID>86904</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>wonsz-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>ISCT - CAgentService::AgentServiceInit   NetDetect is now disabled since this is not a mobile platform</Data>
  </EventData>
</Event>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u sąsiada system ładował się normalnie ale nadal pozostał problem minutowego, czarnego pulpitu.

 

Czyli ten xonar coś nie styka skoro u sąsiada też jest ciemność. Gdzie go kupiłeś, w sklepie? Zwróć się do nich z tymi informacjami.

Do 10 dni możesz go zwrócić bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...