ffus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Witajcie, od około 1,5 roku posiadam dysk SAMSUNG 3D STATION 2TB i nigdy nie miałem z nim problemów. Dzisiaj przestał działać. Objawy: Dysk podłączam pod USB słyszę że zaczyna pracować. Następnie słychać windowsowy dźwięk podłączenia sprzętu. Czekam aż pojawi się dysk w moim komputerze jednak nic. Około pół minuty po podłączeniu słychać windowsowe rozłączenie sprzętu. W tym momencie dioda dysku zaczyna rytmicznie szybko migać. Wciąż słychać że dysk pracuje. Kiedy to się stało : Dysk działał w tym samym dniu, objaw pojawił się jak chciałem podłączyć go do telewizora, który nie wykrył dysku ( zawsze działał ). Co sprawdzałem: Po podłączeniu nie widać dysku w menadżerze urządzeń. Nie widać go również w Zarządzaniu dyskami. Zmieniałem porty usb. Sprawdzałem na innym komputerze. Iskierka nadziei :) Kiedy podłącze dysk to do chwili aż słychać dźwięk rozłączenia pojawia się on w Urządzenia i Drukarki. Szukałem w internecie i nie znalazłem rozwiązania. Proszę o pomoc, może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, albo ma jakiś pomysł jak ugryźć problem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SambaVerde Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Dysk na gwarancji, więc Samsung chętnie Ci go zreperuje ;)Podobny problem z pendrive naprawił się po ponownym formatowaniu.Sprawdź jeszcze czy go widać w "Zarządzaniu komputerem" - jeśli jest widoczny to zdejmij partycje, utwórz i sformatuj nowe. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez SambaVerde Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Dziękuję za szybką odpowiedź. :) Dla pewności: w "zarządzaniu komputerem" mam opcje Menadżer urządzeń i Zarządzanie dyskami które już sprawdzałem. Chyba że chodzi Ci o jakąś inną zakładkę. Myślałem nad gwarancją, ale chciałem się najpierw upewnić czy jest sposób aby to naprawić. A w przypadku gwarancji jak wtedy z odzyskaniem danych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SambaVerde Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Gwarancja zwykle nie obejmuje utraconych danych. Po prostu przywracają sprawność urządzeniu. Przecież danych Ci nie sprzedawali tylko urządzenie ;)Jak to mówią: "Ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie bezpieczeństwa i na tych, którzy dopiero zaczną je robić" :DJeśli dysk pojawia się i znika to może oznaczać problem z zasilaniem. Ten dysk ma osobny zasilacz, czy zasilany jest z USB?Gdyby to nie był dysk na gwarancji to by się ostatecznie rozkręciło kieszeń i podpięło wprost do komputera. Może dane uclały a tylko kieszeń się popsuła? Ciężko powiedzieć... Linux też nie widzi tego dysku?Możesz jeszcze spróbować uruchomić komputer z tym dyskiem wpiętym w USB - może zaskoczy.... Szkoda zdjęć z sylwestra, ale jak nic nie wychodzi prostymi sposobami to lepiej oddać do serwisu. Mogła walnąć ta płytka, w którą napęd jest wpięty w kieszeni i wystarczy przełożyć HDD do innej kieszeni i zaskoczy... ale wtedy zerwiesz plomby i po gwarancji. Nie ryzykuj. Może nowy dysk Ci przyślą? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zabawne niedawno czytałem ten cytat :) Dysk się tylko raz pojawia na 30 sek po podłączeniu (pojawia się tylko w Urządzenia i Drukarki) później się na stałe rozłącza ale słychać że wciąż pracuje. Posiada osobny zasilacz, czyli muszę spróbować podpiąć inny. Spróbuję też z linuxem i dam znać. Co do gwarancji to trochę patowa sytuacja :p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SambaVerde Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jeśli nie zależy Ci na gwarancji to możesz przełożyć dysk do kompa i spróbować odzyskać dane.Jeśli jednak kupno nowego to spory wydatek to oddaj na gwarancji, może nic nie będą musieli usuwać. Tylko koniecznie w zgłoszeniu napisz, że zależy Ci na zawartości ;)Ciężko powiedzieć co się popsuło... tym bardziej zaocznie ;)Powodzenia ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Spróbuję jeszcze z Linuxem. A jak nie będzie działać to zastanowię się nad którąś z opcji. ;) Dziękuję za pomoc w dodatku o tej porze :) Odpaliłem linuxa z płytki bez instalacji. Na tym systemie dysk również nie działa. Chyba będę musiał się zaznajomić z warunkami gwarancji i reklamacji. :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffus Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2016 Dziękuję za zainteresowanie. Dysk wysłałem na gwarancję i otrzymałem inny z innym numerem seryjnym a na obudowie jest napisane recertyfied czyli to będzie pewnie naprawiany. temat do zamknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...