Jump to content
Sign in to follow this  
Razeer123

Quantum Break - wymagania sprzętowe.

Recommended Posts

@maker3 Oczywiście, ale mówiło się o różnicach rzędu 20% a nie prawie 50%. Patrząc na to coś czuję, że w tej grze mój HD 7950@OC z dwoma ACE sprawowałby się lepiej niż gtx 970. Ale nie chce mi się jeszcze instalować Win 10.

Edited by lukadev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglądając to video miałem nieodparte wrażenie bólu tyłka ze strony DF.

"Jak to możliwe, że Geforcy i Titany leżą na kolanach?"

 

Niestety nVidia wybrała taką drogę w projektowaniu swoich chipów, że kiedy sterownik przestaje mieć znaczenie to mamy takie efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem brać 980Ti, ale jednak wstrzymam się i wezmę Pascala (jaki by nie był napewno w dx12 będzie lepszy od tego co jest teraz). Jak odpaliłem QB to krótko mówiąc się załamałem bo nawet do głowy mi nie przyszło, że na praktycznie topowej karcie poprzedniej generacji nie będzie to chodziło rozsądnie w 1440p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 290 chodzi przyzwoicie, nie odpaliłem co prawda żadnego licznika fps, gram na padzie i nie odczuwam ewentualnych dropów.

Grafika trochę rozmyta i nieostra ale za to nadrabia gameplayem, póki co jestem na początku drugiego aktu ale bardzo przyjemnie się gra, taki interaktywny serial. :)

Fajnie się strzela, efekty kontroli czasu dają radę, historia ciekawa, na razie mi się podoba. Ciekawie pomyśleli z tymi przerywnikami w formie miniserialu z prawdziwymi aktorami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, rozwiązałem mój problem i teraz gra działa w 1440p na high w przyzwoitej ilości klatek (napewno dużo ponad 30 bo jak włącze lock 30fps to aż oczy bolą). Okazuje się, że problemem był włączony G-Sync i odświeżanie monitora spadało do możliwego minimum jak tylko było odpalone QB... Więc M$ zarządził w tej kwestii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś już ma grę? Prosiłbym o krótką recenzję grywalność/grafika od osoby która patrzy na to jak na grę, a nie marketingowy crap, przez którego łatwo wyśmiać M$/DX12 :)

 

@lukadev Ty coś wspominałeś na portalu, że masz grę, jak to chodzi na tej grafice, bo chyba masz podobny sprzęt do mojego.

Edited by Bonusso3
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę miał za kilka godzin. Zaraz zabieram się za instalkę WIn 10. A mam i5 4690k 4.5Ghz i HD 7950@ ~1150Mhz

Edited by lukadev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, rozwiązałem mój problem i teraz gra działa w 1440p na high w przyzwoitej ilości klatek (napewno dużo ponad 30 bo jak włącze lock 30fps to aż oczy bolą). Okazuje się, że problemem był włączony G-Sync i odświeżanie monitora spadało do możliwego minimum jak tylko było odpalone QB... Więc M$ zarządził w tej kwestii...

 

Jak w tej grze nawet normalnie się wyjść nie da to czego tu wymagać. ;)

Jestem na początku trzeciego aktu i fajnie się akcja rozkręciła, przerywniki mega jak na taką grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy co rozumiesz pod normalnym wychodzeniem. Hejterzy się przyczepili, a ja nawet bym nie pomyślał, że nooby mogą mieć jakiś kłopot, bo każdą aplikację tak zamykam. W ogóle nie kojarzę, aby jakakolwiek aplikacja miała własny Exit, tylko każda polega na systemowym "X".

Wysłano z Lumia 920

Edited by maker3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś już ma grę? Prosiłbym o krótką recenzję grywalność/grafika od osoby która patrzy na to jak na grę, a nie marketingowy crap, przez którego łatwo wyśmiać M$/DX12 :)

 

@lukadev Ty coś wspominałeś na portalu, że masz grę, jak to chodzi na tej grafice, bo chyba masz podobny sprzęt do mojego.

 

Według mojej subiektywnej oceny gra jest rewelacyjna. Biorąc pod uwagę, że to strzelanka, fabuła jest wybitna, jak na tego typu grę.

Gamaplay to rozwinięcie idei z serii MaxPayne wiec gra się przyjemnie.

 

Technicznie gra jest bardzo dobra. Na 390x 8GB w 1080p na ultra działa dobrze, nie ma problemów. Wiec mity o złej optymalizacji można przyjąć z uśmiechem na twarzy. Z grą nie radzą sobie tylko karty wykastrowane, które bazowały na odchodzącym w przeszłość DX11.

 

Gra z tego co widziałem dostała cracka, więc pewnie dużo graczy zainstaluje Windowsa 10 aby ją sprawdzić.  

Edited by mistereco22
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam. Gameplay jest bardzo fajny. Na HD7950 1150Mhz w ustawieniach med i trochę High, textury na Very High działa płynnie. Na ultra to już 30-35fps. Ale gra prawie w ogóle nie różnic się pomiędzy med a ultra.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie. Czyli gierka do pogrania i to nawet z całkiem fajną fabułą. Zobaczymy więc za niedługo co tam panowie od Alana Wake spieprzyli :P

 

@Damianero92 temat rzeka. Napisałeś coś kiedyś? Między innymi to jest tak, jak napiszesz apkę u siebie, a u kumpla działa tragicznie i powiesz "no ale u mnie działało". To wyobraź sobie że Twój komputer to XOne, a innych to cała reszta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy kiedykolwiek podzespoły w konsolach miały wpływ na wymagania na PC?

W czasach PS2 nikt nie narzekał, że gry mu nie działają na procku 300Mhz i 32MB RAM.

Albo lepszy przykład Xboxa, bo architektura PC: Celeron 700Mhz i 64 MB RAM.

 

Weźmy taki konsolowy exclusiv Xboxa Thief: Deadly Shadow, w minimalnych miał: Intel Pentium 1,5 GHz, 256 MB RAM.

Dla mnie zawsze było oczywiste, że na PC trzeba mieć kilkukrotnie mocniejszy sprzęt.

 

Poza tym, spójrz na post wyżej. Gra działa bardzo dobrze na kilkuletnim HD7950, natomiast wg minimalnych potrzebny jest 260X kosztujący poniżej 500zł.

Czy to są jakieś wysokie wymagania?

 

Idźcie pohejtować sobie Nvidie, że w momencie, gdy dobrze znali specyfikację DX12 wydali Maxwelle i do tego bezczelnie reklamowali je jako w pełni kompatybilne, a nie czepianie się Remedy, Microsoftu czy UWP o całe zło.   

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjaśni ktoś dlaczego QB na  bardzo słabym xbox one wygląda prawie tak samo jak na mocarnym pc? dlaczego różnice w grafice są znikome ? bo jak czytam ze karta w xboxone to odpowiednik http://www.morele.net/karta-graficzna-gigabyte-radeon-hd-7790-1gb-ddr5-128-bit-hdmi-dp-dvi-box-gv-r779oc-1gd-569226/  to ja nie wiem....

 

Po prostu nie chciało im się zbytnio pracować nad portem na PC, biorą przykład z UBI, że nie ważne jak z<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>a jest gra jeśli chodzi o optymalizację, downgrade'y to i tak będzie na pierwszych miejscach list sprzedaży w sklepach. Po co się przemęczać. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjaśni ktoś dlaczego QB na  bardzo słabym xbox one wygląda prawie tak samo jak na mocarnym pc? dlaczego różnice w grafice są znikome ? bo jak czytam ze karta w xboxone to odpowiednik http://www.morele.net/karta-graficzna-gigabyte-radeon-hd-7790-1gb-ddr5-128-bit-hdmi-dp-dvi-box-gv-r779oc-1gd-569226/  to ja nie wiem....

Nie trzeba mocarnego kompa. Jak pisałem na HD 7950 ultra i z lockiem na 30fps da się grać. Mix med/high z texturami very high i mam 50-60fps i w tych ustawieniach gra praktycznie nie różni się od ultra. Problem mają właściciele gtxów. Ale czy jest to spowodowane słabą optymalizacją pod te karty czy po prostu brakiem sprzętowego wsparcia gtxów dla DX 12. To się pewnie okaże jak wyjdzie więcej gier DX12. Tak w ogóle Action! działa w tej grze i można sprawdzić fpsy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braku sprzętowego wpsarcia powiadasz. No faktycznie pierwsze gry pod DX12, które tak naprawdę z DX 12 niewiele mają wspólnego, pokazuja przyszłość tego API na danej platformie.

 

Przypomnij sobie jak bylo z DX11 i jego początkami. Jakie to AMD miało problemy z teselacją. Nvidia też robiła niezłe kwiatki.  Co do portalu i artykułów to ja już przestałem czytać komentarze bo jak czytam co tu niektorzy wypisują to zachodzi podejrzenie o jakiejś zbiorowej chorobie psychicznej zwanej fanbojstwo.   Ja swoje juz  powiedziałem DLa mnie obie firmy jak i producenci gier lecą mocno w ciula. Tylko kasa sie liczy. Mało to przykładów macie ?

Edited by Devil
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producenci gier i optymalizacja to jedno. A jeśli chodzi o producentów kart graficznych. To inna sprawa wysoka teselacja była stosowana w praktycznie wszystkich grach z logo Nvidii. Np. Wiedzmin 3. Na AMD powodowało to duże spadki wydajności, dzięki czemu Nvidia cieszyła się przewagą.

 

Na szczęście AMD udostępniło opcję zmiany teselacji w sterownikach. I szczerze pomiędzy x64 a x32 widzę tylko różnicę w ilości fps a nie grafice. Gdyby producenci gier chcieli być fair to w ustawieniach graficznych umieścili by opcję ustawienia teselacji. Ale nie bo musi być  the way it's meant to be played...

 

Quantum brake jest totalnym portem z konsoli z minimalnymi zmianami. A wiadomo na konsoli gry są optymalizowane pod AMD i async shaders, których nvidia nie posiada i tyle.

 

Nastaje era dx12. Więc wszyscy się na nim skupiają. Wiadomo początki są ciężkie. Ale przecież gdyby studia chciały optymalizować gry pod nvidię to musiały by tworzyć w sumie dwie gry. Jedną dx11 dla nvidii, a drugą dx12 dla konsol i kart graficznych AMD. Więc jaki to ma sens finansowy? Niedługo i tak wyjdą pascale, które będą miały zapewne sprzętowe ACE. Więc nikt nie będzie się przejmował maxwellami.

Edited by lukadev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa dni i gierka ukończona. Bardzo miłe zaskoczenie, nie spodziewałem się tak dobrej produkcji i liczyłem na zwykłego średniaka. Super pomysł połączenia gry z serialem swoją drogą całkiem dobrze zrobionym, z chęcią bym obejrzał więcej - dobra gra aktorów, ciekawa sceneria, muzyka, widać, że się postarali.

 

No to teraz przejdźmy do krótkiej oceny.

 

+klimat

+dodatkowy serial jako uzupełnienie fabuły

+ciekawa, wciągająca historia

+możliwość dokonania wyboru pod koniec każdego aktu

+grafika mimo, że niezbyt ostra ale na prawdę bardzo ładnie zaprojektowane poziomy, ich stylistyka, fotorealistyczne modele postaci, dobra animacja

+wyraźni i charakterystyczni bohaterowie

+zabawa z czasem, ciekawe umiejętności i całokształt otoczki, "pikselujący" i szarpiący obraz imitujący zakrzywienia czasu itp.

+dobra optymalizacja, przynajmniej na moim sprzęcie, ani jednej zwiechy, buga, spadków fps

+przyjemna walka, feeling, uzbrojenia może nie było jakoś bardzo dużo tak samo jak rodzai wrogów ale jest to uzasadnione przez realia gry - walka z żołnierzami Monarch

+sporo dodatkowych materiałów wkręcających nas w klimat gry - laptopy, instrukcje, plany, retrospekcje na wzór "echa" z The Division robiące za "znajdzki"

+skille jako imitacja rozwoju postaci, ale dobrze że chociaż takie coś jest, w sumie mogło tego nie być ale tak mamy dodatkową rzecz do zbierania

 

-stosunek długości gry do jej ceny, 8-9-10h za ok 250 zł to iście konsolowe standardy, tylko że wersję na xbox one można odsprzedać

-graficznie chyba nie różni się zbytnio od wersji na xbox one, nie postarali się o jakieś podrasowanie grafiki skoro pc ma większe możliwości niż konsola

-jakość samego portu, chociaż tego nie odczułem to podobno gra nie jest w stanie osiągnąć 60 fps tylko max 50, brak wsparcia dla proporcji 21:9, jest tego więcej jak zacząłem przeglądać internet

-serio ciężko było dać dodatkowy przycisk "exit"? grałem na padzie i zdziwiło mnie, że muszę użyć klawiatury do wyjścia z gry, kolejny przykład zlewczego podejścia do portu

 

Reasumując gra mi się bardzo podobała, chyba najlepszy tytuł jaki przeszedłem w tym roku licząc The Division i Rise of the Tomb Raider. Bardzo dobry, interaktywny serial, który trwał dwa dni - tak to mogę podsumować. Wady nie były w moim przypadku znaczące albo po prostu przymknąłem na nie oko (grafika) także finalna ocena to 9/10, jestem zadowolony. :)


Jeden punkt zabieram za UWP (universal windows platform), który średnio wypada pod względem jakościowo-technicznym jak i cenowym jeśli chodzi o graczy PC.

  • Upvote 4
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem do supportu o zwrot środków za grę i bez zbędnych formalności kasa została zwrócona. Był to mój ostatni zakup ze sklepu windows, brak g-sync, decyzja padła po tym jak gra zaczęła się dziwnie wieszać i po restarcie komputer nie chciał się odpalić. przywróciłem stan systemu przed instalacją quantum break i wszystko śmiga jak wcześniej...

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem do supportu o zwrot środków za grę i bez zbędnych formalności kasa została zwrócona. Był to mój ostatni zakup ze sklepu windows

Obraziłeś o to, że bez zbędnych ceregieli oddali kasę? Miałeś ochotę się trochę potarmosić z nimi i zepsuli zabawę. Bardzo dobrze, nie kupuj więcej u nich.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem, że gra działa tak jak powinna pomimo spełnienia wszystkich parametrów, zadała pytanie czy życzę sobie zwrot kosztów i tyle. Kasa już leży na koncie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gracze, którzy zakupili Quantum Break na Xone dostali kody na PC. Wysyp gier za 99 zł na allegro. W takiej cenie warto nabyć tą świetną grę. 

Edited by mistereco22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, czy kolejna firma robiąca port dostanie po du..pie.

No właśnie po to jest ten UWP żeby nie trzeba było portować, tylko za jednym razem piszesz kod na wszystkie platformy. Wiadomo, że w teorii to wygląda fajnie, ale w praktyce masz żywy przykład ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.