Gość pablo27 Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Witam mam pewien problem,ponieważ kupiłem do zestawu Corsair330R / i7-6700k / gtx970 /16gb ram / ssd240gb zasilacz Dark Power Pro 11 o mocy 550watt i wiele razy jest tak,że jak włanczam listwę zasilającą,to wywala mi bezpiecznik 10amper. Instalacje w ścianie mam niestety miedzianą o przekroju 1,5mm2.Dodam,że do listwy podpięty jest jeszcze telewizor , monitor , oraz głośniki. Z MOIM SATRYM KOMPUTEREM NIE MIAŁEM NIGDY TAKIEGO PROBLEMU pentium 4 3000mhz / 2gb ram / hdd200gb-jakiej mocy mój stary PC ma zasilacz , to nie mam pojęcia. Czy to tylko przez za mocny do mojej słabej instalacji zasilacz 550w i da coś jak zakupię słabszy zasilacz ? Mam na myśli Straight Power10 500watt , tylko czy pod mój zestaw po OC nie będzie za słaby i czy to aby na pewno wina zasilacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Zmień bezpiecznik na 16A lub C10A. Na 1,5 mm2 miedź można spokojnie dać 16A/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiG29 Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) To chyba dobrze, że masz miedziane. Ale jak włączasz listwę to komp przecież jest wyłączony? Czy dopiero po wciśnięciu powera wywala? Moc zasilacza nie ma tu nic do tego, to zależy od prądożerności podzespołów. Ale największe obciążenie jest w grach i zaawansowanych obliczeniach, więc dopiero wtedy powinno się coś dziać. Czy bez listwy też tak się to dzieje? Próbowałeś na innych kontaktach? edit: wywalanie korków świadczy raczej o zwarciu na listwie lub w zasilaczu, ewentualnie innym podzespole kompa. Edytowane 19 Marca 2016 przez MiG29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 MIG29, dużo liter a wszystko <span style='color: red;'>[ciach!]</span>o prawda. Bezpiecznik wybuja mu "prąd rozruchowy" w momencie załączania listwy. Z listwą, zasilaczem i kompem jest wszystko w porządku, bo nie wybija mu za każdym razem. Jak uda mu się włączyć, to komp mu działa prawidłowo. Z MOIM SATRYM KOMPUTEREM NIE MIAŁEM NIGDY TAKIEGO PROBLEMU Bez darcia kopary! Wczoraj dostałeś za to warna, chcesz mi udowodnić, że błędem było niedołożenie kilku dni zpp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo27 Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Przepraszam pomyliłem się-sprostuje instalacje mam aluminiową 1,5mm2. :sad: Dokładnie tak jak Pan napisał - Wywala przy wlączaniu listwy a jak już przejdzie włączenie listwy to komp odpala się normalnie. Musi to być na 100% wina kompa,bo jak odpalam odkurzacz o mocy 1800watt to nic się nie dzieje. Może ten zasilacz 550watt bierze przy włączeniu listwy pobiera bardzo dużo prądu?Warto go zamienić na słabszy 500watt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Może ten zasilacz 550watt bierze przy włączeniu listwy pobiera bardzo dużo prądu?Warto go zamienić na słabszy 500watt? Zasilacz pobiera dużo prądu z momencie "startu". W tej chwili zasilacz komputerowy pobiera przez ułamek sekundy prąd wielokrotnie wyższy od znamionowego. 90-120A z tego co mi się kiedyś o uszy obiło. Zmiana zasilacza jest bez sensu, bo nie gwarantuje ci, że inny zasilacz będzie umiał wstać na tym bezpieczniku. Masz wyłącznik nadmiarowy B10A czy zwykły bezpiecznik topikowy wkręcany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo27 Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Czyli przy słabszym zasilaczu będzie tylko mniejsze prawdopodobieńswto,że wywali bezpiecnik,ale nie 100% gwarancja. Zawsze słabszy o 50watt zasilacz to przez ten właśnie ``ułamek sekundy`` mniejszy prąd. Bezpiecznik mam nadmiarowy , tak że mogę go sobie włączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) Klaus ma rację, czasem takie jaja są. C16 dla świętego spokoju. Dziwi mnie trochę, bo dobre zasilacze zazwyczaj mają ograniczniki tego prądu rozruchowego, co nie zmienia faktu, że owszem mogą Ci taką B6, B10 wybijać. Z B16 rzadko się to zdarza. Edytowane 19 Marca 2016 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 19 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2016 Zastosowanie zabezpieczenia 16A dla przewodu Al 1,5 mm2 zgodne ze sztuką nie będzie niestety. Można zastosować bezpiecznik topikowy 10A. On powinien się sprawdzić, bo nie jest tak szybki. Są obecnie dostępne podstawy, które można zastosować zamiast wyłącznika nadmiarowego. http://www.hager.pl/katalog-produktow/rozdzial-energii/bezpieczniki-podstawy-i-rozlaczniki-bezpiecznikowe/wkladki-topikowe-cylindryczne-i-podstawy-bezpiecznikowe-do-wkladek-topikowych-cylindrycznych/ls401/11343.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazor Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Zmień bezpiecznik na 16A lub C10A. Na 1,5 mm2 miedź można spokojnie dać 16A/ No to powodzenia.. Do 16A (2.5kW ) jest 2.5mm2. Wymień bezpiecznik z charakterystyką C ( pewnie masz B10) i problem ustąpi. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 20 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2016 Głowy nie dam, ręki też ale jestem niemal pewien, że pod rządem PBUE 1,5 mm2 Cu dało się zabezpieczać 16A. Obecne normy rzeczywiście przewidują obciążalność ok 14A dla takiego przewodu. Wymiana B10A na C10A też nie jest taką prostą sprawą, ze względu na inny współczynnik k dla wyłącznika o charakterystyce C. Warunki szybkiego wyłączenia łatwiej będzie nawet spełnić dla B16A niż C10A. Jak się okazało, jest tam alu, dyskusja więc czysto teoretyczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falcoon84 Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 Obecne normy rzeczywiście przewidują obciążalność ok 14A dla takiego przewodu. Może jeszcze spróbować wymiany na B13A od jakiegoś czasu są w sprzedaży http://tech-elektro.pl/pl/s301-b-13a-bezpiecznik-wylacznik-nadpradowy-jednobiegunowy-legrand-605509.html 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 (edytowane) BeQuiet Dark Power P11-1200W ma prąd rozruchowy na poziomie 46A. Ile konkretnie Twój ma nie wiem. http://www.tomshardware.com/reviews/be-quiet-dark-power-pro-11-1200w-power-supply,4269-4.html Zabezpieczenie o charakterystyce B może zadziałać w zakresie krotności 3In - 5In, o charakterystyce C może zadziałać w zakresie 5In - 10In Dla B 10A masz zakres wyłączenia pomiędzy 30-50A. Dla C 10A masz zakres wyłączenia pomiędzy 50-100A. - Ten raczej zapewni ci spokój. Możesz też wziąć C12A. http://www.sep.krakow.pl/nbiuletyn/nr56ar3.pdf Oczywiście nie znam, co ty tam masz w skrzynce, więc może zaproś lokalnego elektryka. Edytowane 21 Marca 2016 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 21 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2016 Odrobiłem zadanie domowe. Instytut Energetyki Przepisy Budowy Urządzeń Elektroenergetycznych Zeszyt 10 Dobór przewodów i kabli elektroenergetycznych do obciążeń prądem elektrycznym Wydanie II stan prawny na dzień 31 maja 1987 roku Obciążalność długotrwała dla przewodów 3 żyłowych ułożonych bezpośrednio w tynku 1,5 mm2 Al - 17 A 1,5 mm2 Cu - 22 A Szok i niedowierzanie. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo27 Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Ja mam w ścianie aluminium dwużyłowe 1,5mm2 niestety. Dzisiaj pięć razy włączałem listwę i bezpiecznik 10a. :sad: Kłucie w ścianie i zmiana instalacji raczej nie wchodzi w gre a zawsze bezpieczniej ze slabszym bezpiecznikiem i tak słabą instalacją. Ciekawe ile na rozruchu ma zasilacz Straight Power10 o mocy 500watt? Może taki bym zakupił a Dark Power Pro11 550watt komuś odsprzedał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechotnik Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Kłucie w ścianie i zmiana instalacji raczej nie wchodzi w gre a zawsze bezpieczniej ze slabszym bezpiecznikiem i tak słabą instalacją. Modernizacja instalacji jest względnie bezinwazyjna, ścian się nie kuje i nie wydłubuje starych kabli, bo to bez sensu. Najwyżej kilka nowych dziurek na nowe kable. Prowadzisz nowe przewody bezpośrednio od tablicy, po wierzchu, na złączeniu podłogi lub sufitu i ściany, np. maskując listwami czy tu i ówdzie tynkiem. Jeśli mieszkasz w starym budynku, to warto zmodernizować instalację. U mnie ostatnio czajnik 2200 W upalił przewód zerowy i trzeba było poprowadzić nową żyłę od tablicy do gniazdka. Mieszkam w 30-letnim bloku z aluminiową instalacją, więc takie atrakcje prędzej czy później są nieuniknione. Także jak sam nie ogarniasz, to weź jakiegoś elektryka, niech położy miedzianą instalację i będziesz miał spokój na lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adikss Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) a może po prostu zostaw listwę włączoną cały czas?? Edytowane 22 Marca 2016 przez Adikss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reyden Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 (edytowane) Pytanie jaki ten BQ DP P11 550W ma prąd rozruchowy , wersja 850W pobiera na starcie jakieś 45A ( 44.33 A dokładnie , wersja 1,2 kW o której mówił wyżej NostradamuSek bierze 45.5 A ) . Czyli przy teym samym modelu wersja o 350W słabsza ma o niecały 1A mniejszy prąd rozruchowy . Stary BQ Straigt Power E8 580W ma nawet jeszcze większy prąd rozruchowy - ~47 A , tyle że to konstrukcja z przed 5+ lat . Na tej stronie * można sobie popatrzeć jak wygląda sprawa z prądem rozruchowym w PSU . Np. taki Corsair RMX 550W pobiera na starcie 35.3 A , czesto polecana na forum EVGA Supernova G2 w wersji 550W pobiera niemal tyle samo prądu co oba BQ wymienione na początku postu . O dziwo wersja G2 650W ma trochę mniejszy prąd rozruchowy niż wersja 550W Bardzo niski prąd rozruchowy ma Seasonic SSR-550RM V2 - ~28 A . BQ L8 500W też ma w miarę niski prąd rozruchowy - ~24 A . XFX XTR 650W pobiera 32 A , Antec EDGE 650W bierze 26.4 A , Xigmatek Maverick S 500W ma 27 A . Co do instalacji elektrycznej i zmian w niej - kucie jest potrzebne wszędzie tam gdzie chcesz doprowadzić nowe przewody albo jak nie idzie z pomocą starych przewodów przeciągnąć nowych . W innych warunkach po prostu używa się starego przewodu do przeciągnięcia nowego kabla - rodzice tak wymieniali kable w całym domu - blok z lat 30 z poniemiecką instalacją . * - Wybierasz sobie reckę PSU który ci się interesuje , potem wchodzisz na pozycję nr. 4 - Load Regulation , Hold Up Time and Inrush Current . Interesuje cię fragment Inrush Current - na początek wyświetla ci się prąd dla napięć 115 V i 230V , klikasz na drugie zdjęcie na dole i masz IC danej konstrukcji na tle kilku innych PSU . Edytowane 22 Marca 2016 przez reyden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 Ja mam w ścianie aluminium dwużyłowe 1,5mm2 niestety. Wspomniane przepisy na przewodu 2 żyłowego 1,5 mm2 ułożonego w tynku dopuszczają obciążenie 19 A! a możesz po prostu zostaw listwę włączoną cały czas?? Nie pojmuję po co pstrykać w te i wewte wyłącznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 https://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/StraightPower_10_800W/5.html ma 26,6A niedużo i zgadzało by się dlaczego mu B10A nie bił. Straight Power10 500watt będzie miał mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 22 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2016 A może UPS by coś pomógł na ten prąd rozruchowy? Nie jakaś locha do ciągnięcia serwerowni, tylko takie tam 500-700 W do domowego użytku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazor Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 TO żeś Jonas wyskoczył..UPS nie pomoże bo w trybie sieciowym działa jak zwykły przedłużacz tylko "taki trochę większy i kwadratowy" Charakterystyka C S-ki załatwi sprawe ( identyczny temat była na oślej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obijak Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 O ludzia :) Ktos radził zmień listwę lub wpinaj po kolei urządzenia w listwę i kilkakrotnie włącz ją . Może pomóc wpięcie w inne gniazdo np. telewizora. Pisałeś ,że podczas włączania listwy wywala bezpiecznik. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mishiro Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2016 (edytowane) Wtrącę się i nie chciałbym tylko, żeby ktoś mnie brał za "Pana" wszechwiedzącego. Boli mnie to co patrzę, bo jestem z zawodu elektrykiem(a dokładniej technikiem) i posiadam uprawnienia SEP. W życiu nie widziałem gorszych zdań niż w tym wątku. Ok, daj charakterystykę C, do tego jeszcze 16A i lataj po zabezpieczenie przed mieszkaniem i to mówię na serio, bo zanim charakterystyka C zadziała to prędzej złapie zabezpieczenie za licznikiem, przed mieszkaniem. Przy znamionowym prądzie charakterystyki prąd zadziałania wynosi 100A(dla In=10A przy charakterystyce C), tak dopiero przy takim nastąpi odłączenie w czasie mniejszym niż 0,1s. Dodatkowo charakterystyka C nie posiada zabezpieczenia przeciążeniowego tak jak charakterystyka B. Czyli jak przeciążysz obwód to będziesz smażyć przewody, bo nic nie zadziała. Jak ktoś nie wierzy to wkleję zdjęcia, mam obie charakterystyki roznitowane właśnie żeby takim osobom uświadomić co robią. Tak więc w skrócie o charakterystykach: B - zabezpieczenie typowych obwodów w mieszkaniu, domu z mieszanymi odbiornikami, ale nie wymagających dużych prądów rozruchowych. C - rozruch dużych silników indukcyjnych(przykładowo, gdzie prąd rozruchowy jest duży) D - ciężki rozruch dużych silników Idealnie tego nie opisałem, ale myślę że jakoś nakieruje o co mi chodzi. Charakterystyka B posiada oprócz wyzwalacza, który działa na zamek przy zwarciu, ma także wyzwalacz termobimetalowy, który jest wyzwalany w momencie kiedy prąd płynący w obwodzie jest 1,5x większy niż prąd znamionowy i właśnie to zabezpieczenie w S-ce 10A powoduje zadziałanie, ponieważ dzisiejsze układy aktywnego PFC potrzebują trochę więcej na rozruch niż normalnie. Przy 16-ce ten prąd będzie większy. Jak masz w instalacji przekrój 1,5mm^2(w miedzi) to max jaki można dać jest charakterystyka B o prądzie znamionowym 16A i tego się trzymaj. Mi chodzi o to, żebyś sobie nie spalił mieszkania. Edytowane 11 Kwietnia 2016 przez Mishiro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuhi Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Czytam i oczy elektryka me krwawią... Wymiana B10 na B16 na 1,5mm2 w Alu - ja bym od takich porad od razu żądał podpisu, że jak zjara mieszkanie, to doradca sponsoruje odbudowę! W nie za starej miedzianej instalacji to jeszcze na upartego można tak dać. Zabezpieczenie C to dopiero wtedy, jakby miał silnik 2 kW napędzający wiatrak chłodzący kompa :P W praktyce zawsze 1,5mm - B10, 2,5mm - B16 w nowych instalacjach się daje, a tu rozmowa jest o starej! Odłączyć wszystko co jest podpięte w danym momencie, wystartować na samej listwie z budą, potem dodawać po kolei inne urządzenia. Od biedy zawołać znajomego elektryka z cęgami Dietza i jeżeli jest opcja sprawdzić, jaki prąd płynie na tym obwodzie, może rzeczywiście jest przeciążenie. Co do samych S-ek bezpiezników może masz Legranda lub coś innego z marketu? Jak tak to wymiana na dzień dobry, dziesiątki takich już wymieniałem, bo ktoś chciał zaoszczędzić i B10 przy 11A leciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2016 a tu rozmowa jest o starej! No właśnie, bo daawwniej to robili przewody, nie to co teraz. Odrobiłem zadanie domowe. Instytut Energetyki Przepisy Budowy Urządzeń Elektroenergetycznych Zeszyt 10 Dobór przewodów i kabli elektroenergetycznych do obciążeń prądem elektrycznym Wydanie II stan prawny na dzień 31 maja 1987 roku Obciążalność długotrwała dla przewodów 3 żyłowych ułożonych bezpośrednio w tynku 1,5 mm2 Al - 17 A 1,5 mm2 Cu - 22 A Szok i niedowierzanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Panowie elektrycy macie racje co do doboru zabezpieczenia do kabla, a nie na odwrót. I zasada jest prosta jak budowa cepa, zabezpieczenie ma być max tylu amperowe ile Idd kabla, przewodu i jak najbardziej może być mniejsze. Co do krotności zadziałania nie jest wcale powiedziane, że C10 zadziała przy 100A, bo równie dobrze może zadziałać już przy 50A. Tak samo B10 może już "bić" przy 30A. B - zabezpieczenie typowych obwodów w mieszkaniu, domu z mieszanymi odbiornikami, ale nie wymagających dużych prądów rozruchowych. C - rozruch dużych silników indukcyjnych(przykładowo, gdzie prąd rozruchowy jest duży) D - ciężki rozruch dużych silników Co z tego wynika? Teorie, teoriami a realia, realiami. Do czego w takim razie kolega używa C2A? Wyłącznik C nie posiada zabezpieczenia przeciążeniowego? A co to jest: Wyzwalacz przeciążeniowy termobimetaliczny.Wyzwalacz zwarciowy elektromagnesowy. W starych instalacja jakie masz zabezpieczenie przedlicznikowe? BiWtz 25A? Jaki ma prąd wyłączenia dla 0,2s? A stara zasada to jest inna: na kablach 1,5mm2 oświetleniówka, cała reszta 2,5mm2. Kiedyś też robiło się tak, że do puszki leciały 2,5 a od puszki do gniazdek 1,5. Natomiast kolega z posta ma inny problem, duży prąd rozruchowy zasilacza komputerowego, przy którym B10 mu leci i tyle i niemal na pewno CLS6-C13 załatwiłby sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mishiro Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2016 (edytowane) Chyba zapomniałeś dodać, że może "bić", ale nie musi. Podałem wartości przy jakich nastąpi zadziałanie w czasie poniżej 0,1s zgodnie z charakterystyką i tak a nie inaczej nauczano mnie je interpretować. Charakterystykę C pomijam z tego względu, że spotkałem się ze złym jej zastosowaniem. Efekt? Palone zabezpieczenie główne zamiast zadziałania promowanej tutaj charakterystyki C. To mogę Ci napisać z praktyki. Spotkałem się niestety z wyłącznikami o charakterystyce C bez wyzwalacza termobimetalowego. Zapewne są "z", ale za mało pewnie przerobiłem. Wszystkie, które rozebrałem, takowego wyzwalacza nie posiadały. Miałem identyczny problem ze starym FAEL'em B10, też działał przedwcześnie. Zastosowałem CLS6(obecnie jest to EATON po przejęciu Moellera), lecz CLS6-B16. Problemu nie mam, kiedy nastąpiło jego zadziałanie to nie musiałem biegać do zabezpieczenia głównego jak musiałem to robić, bo kiedyś jakiś "jasiu" dał charakterystykę C, nawet nie mogłem odnotować zadziałania takiego wyłącznika, bo "bił" główny. Edytowane 20 Kwietnia 2016 przez Mishiro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NostradamuSek Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Kwietnia 2016 (edytowane) Dlatego to "może bić" nie powinno dziwić to raz. Dwa, jak wiesz, pewność selektywności otrzymasz zazwyczaj stosując produkty tego samego producenta (standard niby ma to zapewnić u wszystkich, ale różnie to bywa). Trzy - cóż trzeba patrzeć na charakterystyki czasowo-prądowe i krotności wkładek topikowych, ale też niestety, trzeba mieć dobrze zaplanowaną instalację (równomierność obciążenia faz). Warto by było też znać obecne wartości pętli zwarciowych, mimo wszystko stara instalacja. Jak ktoś ma zabezpieczenie główne B25 to nie mia co dziwić się, że go C16 olewa. Dlatego dobrze, jakby mu elektryk po zerkał, bo chłopak nam schematów skrzynki nie przedstawił oraz obciążenia poszczególnych obwodów. Mimo wszystko problemem będzie tu zakładam zasilacz i jego start. PS FAEL nie cieszył się dobrymi opiniami, to fakt. Edytowane 21 Kwietnia 2016 przez NostradamuSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo27 Opublikowano 3 Listopada 2017 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2017 Zmieniłem ponad rok temu bezpiecznik na 16a i ani razu go jeszcze nie wywaliło. Dziękuję wszystkim za pomoc, oraz dokładne informacje na ten temat. Pozdrawiam i zakańczam temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...