Yabaddi Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 Mam w biurze drukarkę RICOH SG 3110 DN, która ma łącznie 4 kasety na żel, którym drukuje (czarny, cyan, magenta, yellow). Drukuję nią w 99,99% przypadków jedynie pisma - czysty tekst, zero grafiki. W trybach drukowania zawsze ustawiam czerń/biel. Mimo to, drukarka ostatnio zaczęła informować, że poziom tuszu Cyan jest bardzo niski. Nie wiem jak to możliwe bo w przeciągu ostatnich 2 miesięcy nie drukowałem nic w kolorze. Jedyne rozwiązanie jakie mi się nasuwa to, że drukarka wykorzystuje jakiś tryb ekonomiczny (o którym nie wiem) i miesza kolory aby zaoszczędzić zużycie 1 głównego (czyli w tym wypadku Black). Specjalnie zainstalowałem w mojej drukarce kasetkę o podwyższonej zawartości żelu (wersja na 4,5k kopii) aby zapewnić sobie spokój z kolorem czarnym, który głównie eksploatuję. Czy ktoś z was ma może doświadczenia z tymi drukarkami lub mógłby poradzić coś w tym temacie? Sprawdzałem we właściwościach drukarki, w preferencjach drukowania, w monitorze systemowym drukarki oraz bezpośrednio w menu drukarki - nie widzę niestety nigdzie żadnych ustawień, które mogły by to regulować. Drukarka jest w miarę nowa (niecały rok używania) i działa (pomijając tę jedyną niedogodność) poprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovalnapszczoua Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 U mnie działa niższy model mianowicie SG 2100 N.Ale objawy te same , czyli nic nie drukuję a żel ucieka.Wprawdzie drukarka była ultra tania (120 zł nowa z przesyłką) ale to nie uzasadnia takiego zachowania żelu.Kupiłem specjalnie do sporadycznego druku w kolorze(do czarnych mam Xeroxa) a tu taki zonk.Też grzebałem w ustawieniach ale nic nie znalazłem co by odpowiadało za "ucieczkę" żelu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechotnik Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Tak to już jest, jak się ma kolorową drukarkę: https://pl.wikipedia.org/wiki/Steganografia_drukarkowa Chodzi o to, żeby na podstawie wydruku móc zidentyfikować urządzenie i ewentualnie użytkownika, gdyby coś przeskrobał. Dlatego każdy ogarnięty bandyta używa monochromatycznej, choć i na to są sposoby :> Edytowane 20 Maja 2016 przez grzechotnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabaddi Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 Dzięki za informację. Napisałem zapytanie do serwisu Ricoha w Polsce, zobaczę co mi odpiszą (i czy w ogóle). Zwykłe czynniki takie jak odparowywanie raczej wykluczam bo tusze są zabezpieczone w kasetkach, a sam Ricoh ma jeszcze jakąś metodę na nie zasychanie tuszu więc "odpływ" tą drogą raczej odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechotnik Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Powodzenia z serwisem Ricoha. Pomijając wymóg związany ze stenografią, przy okazji chodzi również o zwykłe dojenie kasy, żebyś musiał kupić tusz kolorowy, bo rozumiem, że drukarka nie chce drukować na czarno, jeśli zabraknie tuszu kolorowego? Miałem kiedyś starego HP-ka. Jak nie chciałem, żebym mi zużywał tusz kolorowy przy drukowaniu w czerni, to wyjmowałem mu kartridż kolorowy i po krzyku - nic nie protestował. Nie wiem, czy wszystkie obecne drukarki mają jakąś blokadę, że zawsze musi być włożony tusz kolorowy, bo inaczej drukarka nie działa, ale nie zdziwiłoby mnie, gdyby tak było. Edytowane 20 Maja 2016 przez grzechotnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabaddi Opublikowano 20 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Maja 2016 Nie wiem nic na temat takiej blokady. Pojemnik Cyan, który jest na ukończeniu generalnie był od chwili zakupu drukarki i jeszcze go nie wymieniałem. Jak się skończy to po prostu go zostawię tak jak jest i będę dalej drukować monochromatycznie. Dopóki nie mam konieczności druku w kolorze nie widzę potrzeby aby dokupywać kolorowe tusze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazor Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2016 grzechotnik tak dzis żadna nie odpali bez koloru ---lepiej nawet skaner nie ruszy ( epson )... Ostatni dobry atrament to HP9xx 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 21 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2016 Tak to już jest, jak się ma kolorową drukarkę: https://pl.wikipedia.org/wiki/Steganografia_drukarkowa Chodzi o to, żeby na podstawie wydruku móc zidentyfikować urządzenie i ewentualnie użytkownika, gdyby coś przeskrobał. Dlatego każdy ogarnięty bandyta używa monochromatycznej, choć i na to są sposoby :> ... ale żeby aż tyle szło wkładu na te kropki ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yabaddi Opublikowano 23 Maja 2016 Zgłoś Opublikowano 23 Maja 2016 Otrzymałem dziś odpowiedź z Ricoh Polska - jest tak jak się domyślałem, czyli, że drukarka bierze wszystkie tusze i je miesza aby zmniejszyć pobór jednostkowy. Poniżej cytuję oryginalną odpowiedź z supportu, może ktoś będzie mieć podobne pytania/wątpliwości to mu się przyda: dzień dobrytego typu drukarki [ gelsprinter ] zawsze korzystają ze wszystkich kolorów - jest jedna głowica która jest czyszczona przed i po wydruku ,jak również sprawdza poziom gelów przed wydrukiem i po zakończeniu pracy , żeby zmniejszyć zużycie nie należy używać trybu DUŻA PRĘDKOŚĆ , Ale żeby w ogóle urządzenie nie pobierało gelów kolor , nie ma na to rozwiązania , taka konstrukcja mechanizmów. . Pozostaje jedynie inny model który posiada tylko głowicę BLACK , : drukarka gel SGK3100 , nie ma kolorów tylko jeden BLACK . jeszcze jest w ofercie . np:http://www.ceneo.pl/24721254#tab=specz poważaniem R. S.Service Support Engineer - Help DeskCC&S DepartmentRicoh Polska Sp. z o.o.ul. Żwirki i Wigury 18A 02-092 Warszawa Poland Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...