Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałem prosić użytkowników forum o pomoc w wyborze składaka za max 6k PLN do gier i internetu. System w10, HDDx3, monitor FHD itp już mam więc pomijam.

 

Nie jestem początkującym ale sam składam.

 

Dzięki poradom z portalu i innych wątków mam tak propozycję:

 


 

Chłodzenie CPU SilentiumPC Grandis XE1236 (SPC099)

Obudowa Fractal Design Define R5 2xUSB 3.0 z oknem Czarna (FD-CA-DEF-R5-BK-W) [musi być okno]

Procesor Intel Core i5-6600K, 3.5GHz, 6MB, BOX (BX80662I56600K)

Dysk SSD GoodRam Iridium Pro 240GB (SSDPR-IRIDPRO-240) [może będzie jakiś MLC 500GB jak znajdę kasę]

Zasilacz XFX Core TS 550W (P1-550S-GREN)

Płyta główna MSI Z170A Gaming M3, Z170, DDR4, SATA3, USB 3.1, ATX (7978-001R)

Pamięć Corsair Vengeance LPX DDR4, 2x8GB, 3200MHz, CL16 (CMK16GX4M2B3200C16)

Karta graficzna MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8GB GDDR5 (256 Bit) HDMI, DVI-D, 3xDP, BOX

 

Jeśli coś wybitnie nie pasuje to proszę napiszcie i ewentualnie zaproponujcie zmianę.

 

I teraz pytania, 

 

1) boje się czy cooler się zmieści i nie będzie zastawiał slotów pod RAM. Czy może już ktoś ma taki cooler i płytę i wie jak to wygląda? Może użyć innego coolera?

2) czy nie będzie problemów z odprowadzaniem ciepła z CPU i obudowy przy teoretycznym OC @4,5GHz (i z czystej ciekawości jaka procentowo mam szanse tyle uzyskać?)

3) czy warto dołożyć do zasilacza XTR 550/650? Może się przydać przy następnej generacji GPU?

4) Fractal R5 wybrałem wahając się między Silent Base 800 ale tam nie ma regulacji wentylatorów i podobno jest gorsze odprowadzanie ciepła - ktoś może rozstrzygnąć?

5) pasta dołączona do coolera jest ok do 6600K@4,5GHz czy brać coś innego, jeśli tak to co?

 

Dodam tylko, że z góry skreślam produkty Gigabyte po przygodach z ich serwisem.

 

Dziękuje wszystkim którzy poświęcili czas na przeczytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gelid sc extreme lub