ViruS001 Napisano 16 Lipca 2016 Zgłoś Napisano 16 Lipca 2016 Witam. Mam problem z kartą sieciową i linią ADSL, który próbuje rozwiązać. Zacznę od samego początku - otóż jakieś dwa miesiące temu przeszła u mnie burza i spaliła router (TP-Link TD-W8970 w ver 1.2) oraz jak się później okazało kartę sieciową na płycie głównej MSI Z97 Gaming 5, więc zakupiłem kartę sieciową TP-Linka i router ten sam co miałem tylko, że w wersji 3.0. Na początku lipca przeszła kolejna burza i również tym razem spalił się router oraz karta sieciowa - co lepsze komputer był wyłączony z zasilania i gniazdka bo była to "mega" burza, więc podejrzewam, że coś poszło po linii telefonicznej bo innej opcji nie widzę. Router oddałem na gwarancję wraz z kartą sieciową - wymienili sprzęt na nowy. Dodatkowo dodam, że nic innego w komputerze nie poszło -> w obu przypadkach reszta komponentów została przetestowana pod względem stress testów itd. Telefon stacjonarny po tym nie ucierpiał - działa normalnie - w związku powyższym mam kilka pytań: 1. Na mojej płycie głównej przy gniazdku Ethernet świeci żółta lampka, a komputer nie wykrywa "karty sieciowej" -> czy da się temu zaradzić? zdjęcia: 2. W jaki sposób mogę zabezpieczyć linię telefoniczną, aby już nigdy coś takiego się nie stało. Oba przypadki wystąpiły w okresie 2 miesięcy, a wcześniej nigdy mi nic nie spaliło, a tym bardziej jak zasilanie było wyłączone -> czy problem leży w mojej instalacji czy może gdzieś na słupie telefonicznym (w puszcze). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NostradamuSek Napisano 16 Lipca 2016 Zgłoś Napisano 16 Lipca 2016 Nie ma takiej możliwości poza wyłączeniem fizycznym. Owszem istnieją drogie zabezpieczenia, ale nie masz wpływu na to co mają poza lokum. Poczytaj o zabezpieczeniach odgromowych i przepięciowych chociażby tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...