Jump to content
kenpachi69

Czarny ekran po aktualizacji sterowników nvidii 368.22

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

W grudniu 2015 zmodernizowałem komputer o kartę graficzną Titan X, wszystko działało elegancko do czasu.

 

Od momentu zaktualizowania sterowników nvidii 368.22 karty graficznej Titan X Xtreme kilkukrotnie zdarzyło mi się, że podczas zwykłej pracy komputera ekran monitora robił się czarny i w ogóle nie reagował ( monitor pokazuje tryb spoczynku) choć w tle słychać muzykę z YouTube, choć dziwne nie zdarzało się to przy wymagających grach albo w 3dmark.

 

Nie pomogły: zmiana sterowników , deinstalacja za pomocą programu DDU.

 

Usterka powróciła po kilku dniach, więc skorzystałem z gwarancji wewnętrznej sprzedawcy Morele.net i wówczas zaczęły się schody.

 

Kartę wysłałem więc do serwisu morele.net w dniu 13.06.2016 po 2 tyg. dostałem informację, że "Zgłoszenie odrzucone z powodu uszkodzenia mechanicznego" , choć jak później się okazało serwis AB SA w Magnicach w dniu 07.07.2016r. przerosił za pomyłkę , a serwis Gigabyte we Wrocławiu potwierdził , że wymienił pastę termoprzewodzącą, i usunął mechaniczne uszkodzenie karty polegające na niewielkim odgięciu blaszki radiatora, które powstało prawdopodobnie w czasie transportu .

 

W dniu 08.07.2016r. o godz.15:00 karta po quasi naprawie gwarancyjnej została podłączona do płyty głównej. Po uruchomieniu PC z opóźnieniem włączyły się wiatraki karty. Karta pracowała cicho.

 

Na początek testy filmów z YouTube w rozdzielczości 4K przeszedł bez problemów.

 

Po wykonaniu testu 3dmark Fire Strike Ultra 1.1 o godz. 16:40 – http://www.3dmark.com/3dm/13041621 karta nadal pracowała prawidłowo. Przy kolejnej próbie obejrzenia filmu w rozdzielczości 4K po 15 minutach nagle pojawił się czarny ekran , słychać było odgłosy działania komputera, po zresetowaniu komputera i przejściu do ustawień biosu karty graficznej komputer nie widział albo widział ją x 0 powinien ją widzieć jako x16, chłodzenie karty graficznej działo na pełnych obrotach.

 

Reasumując. Po 2 godzinach godzinach użytkowania nieprawidłowości w pracy karty pojawiły się ponownie jak przy zgłoszeniu pierwszej reklamacji w dniu 10.06.2016r..

 

W dniu 2016-07-11 zgłosiłem reklamację Nr 2 . Zaniosłem kartę do jednego z net-punktów morele.net by gwarant nie zasłaniał się uszkodzenie mechanicznym w celu uchylenia się od kosztów naprawy gwarancyjnej . W net-pukncie przy zdaniu karty w oryginalnym opakowaniu na piśmie uzyskałem potwierdzenie , że brak oznak zewnętrznych wskazujących na uszkodzeń mechaniczne karty .

 

Pomimo tego zapisu w dniu 22.07.2016r. otrzymałem emaila z biura obsługi reklamacji , że reklamacja odrzucona ze względu na mechaniczne uszkodzenie . W ten sposób Morele.net uchyliło się ponownie od naprawy gwarancyjnej lub wymiany karty na nową bez wady , ponieważ zakładam , że sprzedając tą kartę w grudniu 2015r. bez gwarancji producenta za ok. 5200,00zł wiedział , że karta posiada wadę ukrytą . Wskazuje na to sposób postępowania sprzedawcy w czasie próby skorzystania z jego gwarancji . Ponadto uchyla się od przekazania zdjęć karty o wysokiej rozdzielczości wraz z pełnym raportem diagnostyki i naprawy serwisu AB SA w Magnicach czy obecnie przy drugiej reklamacji serwisu Morele Net , którego siedziby nie mogę ustalić , bo jej prawdopodobnie nie ma w celu potwierdzenia swojej diagnozy .Przy 1 reklamacji na pytanie – na czym polega mechaniczne uszkodzenie karty ? odpowiedź brzmiała ,,na mechanicznym uszkodzeniu’’ .

 

W tej sytuacji proszę się 2 razy zastanowić nim coś kupimy od sprzedawcy, który nie daje gwarancji producenta lecz własną – wewnętrzną i to w sytuacji kiedy nie ma własnego serwisu lecz korzysta z serwisu hurtownika od którego kupuje towar ? W takiej sytuacji przesyłanie na swój koszt w imieniu sprzedawcy reklamowanego towaru to nie jest usługa gwarancyjna lecz zwrot towaru przez sprzedawcę detalistę – hurtownikowi od którego kupił towar . Ten serwis hurtownika zawsze będzie działał w interesie własnym i detalisty Morele.net , a nie Klienta czyli Nas.

 

Teraz pozostaje tylko spór sądowy plus koszty biegłego – najlepiej z Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej.

To tyle. Jeżeli ktoś miał podobne przejścia proszę o podzielenie się swoimi refleksjami .

 

PS. Specyfikacja w stopce

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj. Może masz to na piśmie "AB SA w Magnicach w dniu 07.07.2016r. przerosił za pomyłkę , a serwis Gigabyte we Wrocławiu potwierdził , że wymienił pastę termoprzewodzącą, i usunął mechaniczne uszkodzenie karty polegające na niewielkim odgięciu blaszki radiatora, które powstało prawdopodobnie w czasie transportu ."  jeżeli tak to odeślij do AB z prośbą o wymianę na sprzęt wolny od wad.
pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to na piśmie ale przy drugiej reklamacji oba serwisy odsyłają mnie do gwaranta czyli Morele.Net .

Dzisiaj złożyłem zażalenie  do ,,Zespołu Morele.Net. w Krakowie  na sposób przeprowadzenia reklamacji , cytuje ich wraz z moją odpowiedzią

,,Sposób rozwiązania reklamacji ''
Nazwa towaru wydawanego: Gigabyte GeForce GTX TITAN X 12GB GDDR5 (384Bit) DVI/HDMI/3xDP (GV-NTITANXXTREME-12GD)

Data wydania: 2016-07-22
Sposób rozwiązania: Odmowa naprawy - uszkodzenie mechaniczne
Przewoźnik: Inpost


Odpowiedź.
,,Proszę o przesłanie w pdf pełnego raportu diagnostyki i naprawy karty wraz ze zdjęciami o wysokiej rozdzielczości . Bez tego raportu nie odbiorą karty od przewoźnika . Przy 1 reklamacji z dnia 10.06.2016r. biuro reklamacji zachowało się identycznie jak obecnie podając ten sam powód jej odrzucenia , co było kłamstwem potwierdzonym w dniu 07.07. 2016r. przez serwis AB SA i serwis producenta Gigabyte we Wrocławiu , za co zostałem przeproszony .
Obecnie gwarant nadal kontynuuje tę samą politykę uchylania się od kosztów i odpowiedzialności udzielonej gwarancji .
Jak wcześniejszej wykazałem Morele Net nie posiada własnego serwisu i tym samym wprowadza w błąd klientów którym udziela gwarancji jako sprzedawca .
Towar wysłałem za pośrednictwem net.punktu . Mam na piśmie potwierdzenie osoby przyjmującej kartę ,że karta nie ma żadnych oznak uszkodzenia mechanicznego , jeżeli teraz tzw serwis Morele.Net ten sam numer powtarza , to przypominam ,że zgodnie z art. 580 paragraf 3 KC odpowiedzialność za te uszkodzenia ponosi gwarant.
Reasumując. W tym stanie faktycznym i prawnym do czasu nie przesłania pełnego raportu diagnostyki i naprawy karty wraz z zdjęciami , proszę wstrzymać się z jej wysłaniem na mój adres  . Jednocześnie , proszę przekazać zarządowi ,że nie otrzymałem od niego odpowiedzi na pismo skierowane na adres siedziby spółki w którym złożyłem skuteczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy , więc niebawem mój pełnomocnik złoży im wizytę osobiście ''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez 99% tytanów ma chłodzenie ref to jak tak niby blaszka była odgięta ?

AB mówisz o A&B ? Z Wrocławia ?

Poza tym widze ze gigabyte a oni maja swój serwis a nie zewnetrzny

AB ma swój serwis, lecz Morele Net korzysta z serwisu AB.

Mam to na piśmie ale przy drugiej reklamacji oba serwisy odsyłają mnie do gwaranta czyli Morele.Net .

Dzisiaj złożyłem zażalenie  do ,,Zespołu Morele.Net. w Krakowie  na sposób przeprowadzenia reklamacji , cytuje ich wraz z moją odpowiedzią

,,Sposób rozwiązania reklamacji ''

Nazwa towaru wydawanego: Gigabyte GeForce GTX TITAN X 12GB GDDR5 (384Bit) DVI/HDMI/3xDP (GV-NTITANXXTREME-12GD)

 

Data wydania: 2016-07-22

Sposób rozwiązania: Odmowa naprawy - uszkodzenie mechaniczne

Przewoźnik: Inpost

 

Odpowiedź.

,,Proszę o przesłanie w pdf pełnego raportu diagnostyki i naprawy karty wraz ze zdjęciami o wysokiej rozdzielczości . Bez tego raportu nie odbiorą karty od przewoźnika . Przy 1 reklamacji z dnia 10.06.2016r. biuro reklamacji zachowało się identycznie jak obecnie podając ten sam powód jej odrzucenia , co było kłamstwem potwierdzonym w dniu 07.07. 2016r. przez serwis AB SA i serwis producenta Gigabyte we Wrocławiu , za co zostałem przeproszony .

Obecnie gwarant nadal kontynuuje tę samą politykę uchylania się od kosztów i odpowiedzialności udzielonej gwarancji .

Jak wcześniejszej wykazałem Morele Net nie posiada własnego serwisu i tym samym wprowadza w błąd klientów którym udziela gwarancji jako sprzedawca .

Towar wysłałem za pośrednictwem net.punktu . Mam na piśmie potwierdzenie osoby przyjmującej kartę ,że karta nie ma żadnych oznak uszkodzenia mechanicznego , jeżeli teraz tzw serwis Morele.Net ten sam numer powtarza , to przypominam ,że zgodnie z art. 580 paragraf 3 KC odpowiedzialność za te uszkodzenia ponosi gwarant.

Reasumując. W tym stanie faktycznym i prawnym do czasu nie przesłania pełnego raportu diagnostyki i naprawy karty wraz z zdjęciami , proszę wstrzymać się z jej wysłaniem na mój adres  . Jednocześnie , proszę przekazać zarządowi ,że nie otrzymałem od niego odpowiedzi na pismo skierowane na adres siedziby spółki w którym złożyłem skuteczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy , więc niebawem mój pełnomocnik złoży im wizytę osobiście ''

Może trzeba było zaznaczyć ze domagasz się zwrotu sprawnej skoro odebrano od Ciebie kartę nie uszkodzoną mechanicznie w net punkcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez 99% tytanów ma chłodzenie ref to jak tak niby blaszka była odgięta ?

AB mówisz o A&B ? Z Wrocławia ?

Poza tym widze ze gigabyte a oni maja swój serwis a nie zewnetrzny

 

Akurat mój Titan X zalicza się do tego 1% link:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5684#kf

1gj931rLcuDtOQRL9OWT.jpeg

 

 

AB ma swój serwis, lecz Morele Net korzysta z serwisu AB.

Może trzeba było zaznaczyć ze domagasz się zwrotu sprawnej skoro odebrano od Ciebie kartę nie uszkodzoną mechanicznie w net punkcie.

Dziękuje za radę.

 

Czekam tylko na raport naprawy oraz zdjęcia by dowiedzieć się na czym polega faktycznie "mechaniczne uszkodzenie" karty. Morele.net po raz drugi stawia taką samą diagnozę ponieważ jego gwarancja nie obejmuje naprawy karty z powodu " uszkodzenia mechanicznego ".

 

Jest to skuteczny sposób na uchylanie się od kosztów naprawy w ramach gwarancji lub wymiany jej wymiany na kartę pozbawioną wady.

 

Tu chodzi o kasę 5089,00 zł. Myślę ,że gdyby to była karta za 500 zł to może nie było by tego problemu.

 

To jest nieuczciwa praktyka sprzedawcy wobec klientów. Mam potwierdzenie od Serwisu AB SA, że karta została zakupiona przez Morele.net od AB SA który jest liderem na rynku - obroty powyżej 2 mld zł  w 2015r. , pomimo to nie uznaje zwrotów.

 

System reklamacji Morele.net jest tak zorganizowany , że klient nie ma możliwości kontaktu telefonicznego z zespołem obsługi klienta czy specjalisty od reklamacji , a Panie na infolinii są tylko wentylem bezpieczeństwa zarządu spółki .

 

Pierwsza wysyłka reklamacyjna była na mój koszt. Nadawcą była spółka Morele.net. Odbiorcą : Serwis AB SA w Magnicach  k/Wrocławia. Tak to działa. Serwis AB SA rozpatruje reklamację  w stosunku do karty którą wcześniej  sprzedał Morele.Net. Sp. z o. o.

 

Wniosek. Z takim systemem trudno wygrać. Na szczęście mam dowody z serwisu AB i Gigabyte , że Morele.net przy 1 reklamacji kłamało twierdząc , że reklamacja odrzucona z powodu "mechanicznego uszkodzenia karty '' .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi przypomniało sprawę sprzed kilkunastu lat. Klient zakupił u poprzez mnie Laptopa Dell cena około 15 000 zł nie minął rok nagle wyskakiwał błąd Procesora. Zapakowaliśmy razem zrobiliśmy zdjęcia przed zapakowaniem oraz paczki, po tygodniu wrócił niby naprawiony, ale w takim stanie jakby go na sznurku za samochodem Ciągali. Klient wpadł oburzony, że jakiegoś śmiecia mu odesłali. Siałem napisałem do Della porobiłem znowu zdjęcia backup dysku i wraz z lisem odesłałem siedziby Della nie minęło 14 dni było z 10 telefonów i odesłali najnowszy model na rynku na tamten czas. Zwróciłem klientowi lapka,
tylko teraz był wart już 25 000zł. z przeprosinami za zaistniałą sytuacje.
Wszystko zależy od podejścia człowieka do człowieka i tyle.
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi przypomniało sprawę sprzed kilkunastu lat. Klient zakupił u poprzez mnie Laptopa Dell cena około 15 000 zł nie minął rok nagle wyskakiwał błąd Procesora. Zapakowaliśmy razem zrobiliśmy zdjęcia przed zapakowaniem oraz paczki, po tygodniu wrócił niby naprawiony, ale w takim stanie jakby go na sznurku za samochodem Ciągali. Klient wpadł oburzony, że jakiegoś śmiecia mu odesłali. Siałem napisałem do Della porobiłem znowu zdjęcia backup dysku i wraz z lisem odesłałem siedziby Della nie minęło 14 dni było z 10 telefonów i odesłali najnowszy model na rynku na tamten czas. Zwróciłem klientowi lapka,

tylko teraz był wart już 25 000zł. z przeprosinami za zaistniałą sytuacje.

Wszystko zależy od podejścia człowieka do człowieka i tyle.

Pozdrawiam

 

Pozytywna historia, chciał bym aby podobnie się zakończyła moja.

 

Przy pierwszej reklamacji wysłałem na http://esupport.gigabyte.com po angielsku przebieg 1 reklamacji, odpowiedź

była:

 

 

Dzień dobry.

Możemy rozmawiać po polsku.

Proszę skontaktować się bezpośrednio z kolegami z serwisu pod adresem: serwis@gigabyte.pl

Pozdrawiam,

Pomoc Techniczna Gigabyte

 

I na tym wsparcie się zakończyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz im trochę polukrować, że fajna, że dobra kultura pracy nie ro co na Box, a potem opisz wszystko i poproś o wymianę na sprzęt wolny od Wad.

 

Problem jest w tym, że kartę kupiłem od morele.net, który nie dał mi gwarancji producenta tylko własną wewnętrzną, gwarantem jest morele.net, a nie producent.

 

Ja karty jutro nie odbiorę od morele.net ponieważ za uszkodzenie mechaniczne odpowiada gwarant.

Poczekam na odpowiedź z ich strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za uszkodzenie mechaniczne to tylko odpowiada użytkownik wiec nikłe szanse ze ci w Polsce przejdzie gw  xD

To nie Szwecja gdzie biorą to w koszta . 

Na moje to oni odkryli uszkodzenie mechaniczne i nie chca na klate brać 4000zł bo nie wiedza czy przejdzie to przez dystrybutora lub producenta .Nie spotkałem sie jeszcze aby morele robiło problem a moje grafy same sie nie psuły xD

Edited by damian25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za uszkodzenie mechaniczne to tylko odpowiada użytkownik wiec nikłe szanse ze ci w Polsce przejdzie gw  xD

To nie Szwecja gdzie biorą to w koszta . 

Na moje to oni odkryli uszkodzenie mechaniczne i nie chca na klate brać 4000zł bo nie wiedza czy przejdzie to przez dystrybutora lub producenta .Nie spotkałem sie jeszcze aby morele robiło problem a moje grafy same sie nie psuły xD

 

 

Gdyby faktycznie karta była uszkodzona mechanicznie z mojej winy to oczywiście nie oczekiwałbym jej naprawy lub wymiany na koszt gwaranta czyli Morele.net.

 

Tu chodzi o to , że pod pozorem uszkodzenia mechanicznego np. małego odchylenia blaszki radiatora w czasie transportu Morele.net  odrzuca reklamację , a serwis AB SA w dniu 07.07.20167r. mnie przeprasza i  twierdzi , że karta została naprawiona przez serwis GIGABYTE we Wrocławiu i wszystko jest OK.

 

Jednak po zamontowaniu karty po jej naprawie w dniu 08.07.2016r. po ok. 3h jej użytkowania problem powrócił - stąd druga reklamacja i ponowne jej odrzucenie z tego samego powodu.

 

W tej sytuacji złożyłem ofertę serwisowi GIGABYTE we Wrocławiu o odpłatną diagnostykę i naprawę karty na mój koszt ale nie są zainteresowani. Dlaczego ? Wniosek. Karta nie nadaje się do naprawy lecz wymiany a Oni nie chcą stracić zleceń od AB SA i Morele.net który kupił tą kartę od AB SA. Nikt nie chce stracić z wyjątkiem Kupującego. Jest On na straconej pozycji w konfrontacji z takim kartelem.

 

PS. Dlaczego inne serwisy jak Sferis uwzględnia reklamacje z powodu uszkodzenia mechanicznego, powstałego z prawidłowego użytkowania, a Morele.net wyłącza.

Witam.

Poranek jest szczęśliwy.

 

Otrzymałem dobrą wiadomość od  specjalisty ds. obsługi reklamacji Morele.Net., Cytuje:

 

Szanowny Kliencie,

uprzejmie informuję że Pańska karta zostanie naprawiona w serwisie na nasz koszt. Proszę o odbiór karty i oddanie jej do Net.punktu, istnieje możliwość abyśmy umówili kuriera po odbiór przesyłki. Proszę tylko o informację kiedy otrzyma Pan produkt.

 

Moja odpowiedź - wyciąg

 

Dziękuję za takie podejście . Szkoda ,że musiałem tyle przejść . Sam 2 krotnie złożyłem ofertę serwisowi GIGABYTE o naprawę tej karty na mój koszt ale moja propozycja postawiła serwis w trudnej sytuacji , więc rozumiem ich dylemat . Podejrzewałem , że mają wiedzę,że karta nie nadaje się do naprawy więc trzeba ją wymienić na nową wolną od wad , a to duże koszty dla gwaranta . W końcu żyją z AB SA i Morele.net.. Oni też nie rozumieli tego zamieszania i odrzucania -2 reklamacji z powodu mechanicznego uszkodzenia karty .

Nie musiało dojść do tej sytuacji . Ale mamy to za sobą.

 

 

Dziękuje za rady i wsparcie.

Po wszystkim przekaże zakończenie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy po upływie 30 dni roboczych od rozpoczęcia drugiej reklamacji

 

 

Od Kenpachi69 Data: 2016-08-24

Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Witam.

Minęło już 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia drugiej reklamacji karty graficznej.
Chciałbym się dowiedzieć na jakim etapie znajduje się reklamacja?
Przypominam, że z karty nie korzystam już od czerwca 2016 roku.

 

Od: Morele X Data: 2016-08-25
Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Szanowny Kliencie,
towar wraca z serwisu producenta. Wkrótce będzie gotowy do odbioru w Netpunkcie.

 

 

Od: Kenpachi69  Data: 2016-08-25

Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Witam.

Dziękuje za informację.
Do karty poproszę o dołączenie pełnego raportu naprawy.
Chciałbym wiedzieć co było naprawione oraz co było przyczyną krótkotrwałego zaniku napięcia.
Mam wrażenie, że karta nabrała mocy urzędowej w magazynie morele.net lub ab s.a. i otrzymam ją w takim samym stanie jak po pierwszej reklamacji, czyli z wadą.
Co stoi na przeszkodzie aby kartę wymieniono na nową bez wady lub dokonać zwrotu ceny mając na uwadze, że minęło już blisko 3 miesiące od pierwszej reklamacji, a od drugiej powyżej 30 dni roboczych.
Oświadczam, że bez raportu naprawy karty nie odbiorę z Netpunktu.
Związku z powyższym proszę o przesłanie raportu w formie pdf drogą e-mailową, przed wysłaniem karty do Netpunktu.


Od: Morele Y Data: 2016-08-29  

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Witam serdecznie,

została wysłana informacja do serwisu producenta z prośbą o przysłanie ekspertyzy. Jak tylko otrzymam odpowiedź,niezwłocznie Panu przekażę.


Od: Kenpachi69  Data: 2016-08-29

Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Dziękuje za informację.

W związku z tym mam pytanie.

1. Czy serwis producenta to serwis GIGABYTE we Wrocławiu ? Jeżeli tak, to przypominam ,że został wypełniony ich formularz i raport powinien być gotowy po wykonaniu naprawy. Przy pierwszej reklamacji taki raport otrzymałem. Naprawa polegała na odgięciu blaszki radiatora wymianie pasty termo przewodzącej i to wszystko .
Kartę mi odesłano a po 4 godzinach jej użytkowania nadal wystąpił krótkotrwały zanik napięcia. Opinie innych serwisów wskazują ,że karta posiada wadę fabryczną.
Tylko Wy tego nie wiecie.

Informuję, że od czerwca nie mam karty graficznej . W międzyczasie utraciłem zlecenie na 20.000,00 zł . To są utracone korzyści z Winy Sprzedawcy , więc obawiam się ,że bez sporu sądowego i dochodzenia odszkodowania się nie obędzie , tym bardziej ,że złożyłem już skuteczne oświadczenie sprzedawcy o odstąpieniu od umowy i zwrot ceny . To trwa zbyt długo . A Wasze działania są przewlekłe i działają na zwłokę . Z moich informacji wynika ,że karta w ogóle nie była naprawiana , bo jej się naprawić nie da.
A już myślałem, że sprzedawcę ruszyło sumienie. Co się stało z Panem X, który prowadził sprawę od samego początku ?



Od: Morele Z Data: 2016-08-30

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Szanowny Kliencie,
do końca tygodnia dam informację dotyczącą ekspertyzy.

Pozdrawiam,
X


Od: Kenpachi69  Data: 2016-08-30

Oczekiwanie na odpowiedź

Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:

Wcześniejszy email był następujący:
Sposób rozwiązania reklamacji
Nazwa towaru wydawanego: Gigabyte GeForce GTX TITAN
Data wydania: 30-08-2016
Opis realizacji: brak usterki , Przewoźnik: InPost (https://inpost.pl/pl/pomoc/znajdz-przesylke)
Numer listu przewozowego: ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Przesyłka pojawi się w systemie monitoringu przesyłek na stronie przewoźnika do 24 godzin.
Aktualny stan Twojego zgłoszenia to: 2_P8 Towar odesłany do NetPunktu z Centrali

Komentarz.
Serwis producenta potrzebował 3 miesiące aby stwierdzić , że karta jest bez usterki. To dlaczego karta od czerwca 2016r. jest u sprzedawcy, a nie w moim PC, a wcześniej nie działała zgodnie z jej przeznaczeniem ?
W tej sytuacji podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie odbioru karty z Netpunktu w Poznaniu tzn. ,że jeżeli nie otrzymam w formie pdf ekspertyzy serwisu producenta oraz raportu naprawy to karty nie odbiorę , ponieważ wady nie usunięto. Jeżeli ten warunek zostanie spełniony kartę odbiorę.
W przypadku powtórzenia się usterki w postaci krótkotrwałego zaniku napięcia , sprawę kieruje do sądu wraz z wnioskiem o odszkodowanie.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy u nich nic nie kupiłem , i po tym co tu czytam to na pewno nic nigdy nie kupię . Czy kontaktowałeś się z rzecznikiem praw konsumenta ? Może by coś doradził i napisała jakieś pismo ? Bo to jest chore , jak wygięta blaszka radiatora może mieć wpływ na działanie karty . Może sami ją wygięli ? Podobna sytuacja jest z telefonami w serwisach , oddajesz zepsuty a gościu w serwisie polewa czujniki zawilgocenia wodą i pisze że zalany i niema gwarancji .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem w morele wiele rzeczy, jakiś większych problemów nie było. Czajnik elektryczny wodę przepuszczał pod podstawkę i korki mi w mieszkaniu wywalało więc naprawili. 28 lipca kupiłem procka i5-5675C i do tej pory nie dostałem jakiegoś tam pakietu gier intel od morele. Pisałem 3 maile i jedna odpowiedź aby pisać na kody@morele.net w tych sprawach. Tylko że oni nie odpowiadają. :/

Niestety wiele firm kantuje ale ludzie też kantują firmy.

Mam nadzieję że u Ciebie wszystko dobrze się skończy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się  z ww. poglądami. Dopóki zakupiony sprzęt działa nie ma problemu.

Wcześniej kupiłem w Morele.net sprzęt komputerowy za ok. 20 tys. zł. Pecha mam tylko z kartą graficzną. Po 4 miesiącach jej użytkowania wystąpiły problemy. Próba ich usunięcia przy pomocy innych profesjonalnych osób nie usunęła usterki. Karta przy 1 reklamacji była podobno w serwisie GIGABYTE we Wrocławiu. Mam nawet od nich raport naprawy – zakres wykonanych prac ; wygięcie blaszki radiatora i wymiana pasty termo-przewodzącej. Po zamontowaniu karty po 1 reklamacji , po 2 h usterka powróciła. Chciałem aby serwis na mój koszt dokonał naprawy ale odmówił. Wskazał drogę reklamacyjną czyli przesłanie karty do Krakowa Morele.net.
Po 1,5 miesiąca nagle karta jest gotowa do odbioru w Netpunkcie z informacją „bez usterki’’ czyli ,że od samego początku karta była wolna od wad , a usterkę sobie wymyśliłem , tylko dlaczego w międzyczasie otrzymałem telefon od serwisu Morele.net , że reklamacja zmierza do zwrotu mi ceny zakupu ? Po 30 dniach roboczych nagle się dowiaduje , że karta była w serwisie producenta i nie posiada żadnych usterek , a ekspertyzę z tej naprawy dostanę być może po tygodniu , a kartę mam odebrać dziś. Ciekawe co ? Oni mataczą aby uchylić się od kosztów wymiany karty na nową wolną od wad lub zwrotu ceny 5180,00 zł.

 

Prawda jest taka , że gwarancja wewnętrzna sprzedawcy Morele.net jest Nic nie warta. Oni w Krakowie mają tylko magazyn i sami decydują co zrobić z rzeczą reklamowaną , najczęściej stwierdzają , że rzecz jest uszkodzona mechanicznie wówczas mogą się uchylić od skutków reklamacji. W tym przypadku karta została zakupiona od hurtownika AB S.A. z siedzibą we Wrocławiu i serwisem w Magnicach. Reklamowana karta jest kierowana przez Morele.net do tego serwisu w ramach zwrotu towaru  i on decyduje co z nią zrobić. Jeżeli uzna reklamację to zwraca cenę hurtową Morele.net , najczęściej mając interes wspólny uznają , że przyczyną usterki jest uszkodzenie mechaniczne jak przy 1 reklamacji i klient zostaje ze złomem i długotrwałym sporem sądowym przy pomocy biegłego sądowego. Jest taki we Wrocławiu na cała Polskę dr Wyrostek - rzeczoznawca. Miałem przyjemność wysłuchać jego cennych porad. Za co na tym forum mu dziękuję.

 

Serwis GIGABYTE we Wrocławiu z kolei żyje z dostaw towaru reklamowanego przez AB S.A. oraz Morele.net. Jest między młotem i kowadłem , chociaż zachował się przy 1 reklamacji w czerwcu 2016r. po ludzku. Dzięki mu Za to. Mógł być za to ukarany , że stanął po stronie klienta .

 

Jeszcze jedno. Morele.net zastawiło pułapkę na klientów przedsiębiorców. Zakładając konto w Morele.net trzeba zaznaczyć okienko – ,,zapoznałem się z regulaminem sprzedaży’’ i w nim wyłączono prawo rękojmi dla przedsiębiorców . I w tym tkwi moja słabość. Nie mogę skorzystać z praw konsumenta. Piszę o tym tak obszernie bo najlepiej uczyć się na cudzych błędach. Własne bolą i musimy za nie zapłacić z własnej kieszeni.

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za porady i wymianę swoich opinii .

 

PS. Dzięki wos za dobry pomysł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy drugiej reklamacji
 

Od: Kenpachi69 Data: 2016-09-26
Oczekiwanie na odpowiedź
Temat: RE : Dotyczy RMA

Treść:
Szanowny Panie P .
Na jakiej podstawie twierdzi Pan ,ze reklamacja została zakończona , skoro odmawia Pan przesłania w pdf raportu naprawy serwisu lub jego ekspertyzy ?
Pan nie odpowiada na moje zrozumiałe i proste pytania . To w Pana mniemaniu reklamacja jest zakończona. W moim NIE .
Ciężar dowodu ,że karta jest sprawna spoczywa na Panu reprezentującego Sprzedawcę .
Jeżeli karta jest sprawna jak twierdzi Pan kierownik serwisu GIGABYTE w mailu w dniu 18.08.2016r. , a Pan to powtarza za nim , to dlaczego do tej opinii doszliście dopiero po 1,5 miesiąca i dlaczego ten serwis odmawia wypełnienia raportu naprawy - swojego formularza , który załączyłem do reklamacji ?
Przypominam Panu ,że to Pan obiecał ekspertyzę i CO ? Gdzie Ona jest ?
Bez raportu naprawy, to jest taki dokument , stosowany i wystawiany przez cywilizowany Świat uczciwych serwisów, przykład serwis MSI ,ja tej karty nie odbiorę, ponieważ w mojej ocenie jest ona wadliwa , co udowodniłem , w oparciu o fakt , że bez tej karty w ostaniach 3 miesiącach PC działał bez żadnych usterek . Tylko z tą kartą występuje nagły zanik napięcia i pojawia się czarny ekran , czy to jest zrozumiałe ? Dlatego od czerwca 2016r. są 2 takie same reklamacje , a Wy twierdzicie ,że albo karta jest uszkodzenie mechaniczne albo ,że karta jest sprawna . CO w tej sytuacji ma zrobić klient , który przed odbiorem tej katy już Wie ,że po kolejnym zamontowaniu tej karty, pojawi się znowu po raz kolejny ta sama usterka ? Proszę mi na to pytanie odpowiedzieć przed odbiorem z Netpunktu tej karty ?
TO jest ważne i zasadne PYTANIE ?
To ,że polityka zarządu Morele net takiego dokumentu nie chce wystawić , to mnie nie obchodzi , ponieważ to jest obowiązek sprzedawcy , który udzielił gwarancji wewnętrznej , a moje prawo klienta żądać wydania tego raportu wraz z kartą , pod rygorem zwrotu ceny za sprzedaż wadliwego towaru lub jego wymiany na niewadliwy .
Ponieważ Morelenet nie chcę ponosić kosztów zwrotów towarów wadliwych , w tej polityce sprzyja jej serwis hurtownika AB SA oraz GIGABYTE po perswazji sprzedawców .
W tej sytuacji jeżeli przed odbiorem katy w Netpunkcie nie dostanę tego dokumentu właściwie podpisanego i opieczętowanego , to ja tej karty nie odbiorę . Czy to jest zrozumiałe?
Nie pozostawiacie mi wyboru . Zmuszony będę umocować odpowiednie osoby w Krakowie do złożenia w siedzibie spółki Morele net , wizyty zarządowi spółki ,celem uzyskania od zarządu ,odpowiedzi na moje pismo z dnia 28.06.2016r. dotyczące odstąpienia od umowy z dnia 14.12.2016r. tj data zakupu wadliwej karty za cenę 5089,00 zł .
 

Od: Kenpachi69 Data: 2016-09-26
Oczekiwanie na odpowiedź
Temat: RE : Dotyczy RMA

 

Treść:
Witam ponownie.
W międzyczasie dostałem Pańskiego emalia .
Szkoda że Pan się spóźnił z odpowiedzią ale w tej sytuacji mam tylko 1 pytanko .
Co mam zrobić z kartą , jeżeli usterka się powtórzy, a wiem , że się powtórzy , ponieważ przyczyna awarii PC - czarny ekran - tkwiła w tej karcie .
PC bez tej karty przez ostanie 3 miesiące pracował bez usterek , a karta nie była naprawiona , ponieważ jest sprawna wg GIGABYTE i WAS .
Będę składał 3 reklamację ? A Wy znowu Swoje - uszkodzenie mechaniczne lub karta jest sprawna .
Chcę znać Pańskie stanowisko w tej sprawie przed odbiorem karty , więc proszę o pilną odpowiedź na to pytanie .
Po jej otrzymaniu odbieram dzisiaj kartę z Netpunktu i montuje do PC .
baczymy co będzie dalej . Praktyka pokaże , czyje twierdzenia są prawdziwe.


Od: Morele P Data: 2016-09-26
Odpowiedź ze sklepu
Temat: RE : Dotyczy RMA

 

Treść:
Szanowny Kliencie,

w przypadku powtórzenia się usterki proszę o ponowne zgłoszenie reklamacji,

Od: Kenpachi69 Data: 2016-09-26
Oczekiwanie na odpowiedź
Temat: RE : Dotyczy RMA

 

Treść:
Dziękuję za odpowiedź .

W takim razie kartę odbieram z Netpunktu i montuję do PC na Wasze ryzyko i koszt w razie uszkodzenia innych podzespołów PC.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy  po 5 reklamacji –  niżej wyciąg ostatniej korespondenci .

 

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-24 14:53:00

Status: Oczekiwanie na odpowiedź

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179…

W związku z tym ,że nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie zawarte w poprzednim zapytaniu , nie odebrałem przesyłki w dniu dzisiejszym o godz. 14:03 z adnotacją towar niezgodny z umową , ponieważ nie było innej opcji ,że jest to ,,zwrot towaru '' w związku z odstąpieniem od umowy pismem z dnia 21.11.2016 r. nadanym listem poleconym na adres siedziby Sprzedawcy .
Ostatni mail od Morele.net załączony do przedostatniego zapytania , sugerował ,że wysłano nową kartę w ramach reklamacji .Faktycznie to był podstęp w celu odbioru wadliwego towaru . Ta gwarancja nie ma żadnej wartości dla klienta - jest fikcją o której nie wiedzą Kupujący . Warto by tą informację ku przestrodze innym ,ujawnić publicznie , aby uchronić ich przed zakupem towaru od takiego Sprzedawcy , który nie posiada własnego serwisu , lecz ma tylko nadmiernie rozbudowany w swoim interesie - Dział Obsługi Klienta , który odrzuca reklamacje z powodu ,, mechanicznego uszkodzenia '' lub ,że towar jest sprawny i nie wymaga naprawy , bez żadnego dowodu na tą okoliczność . To było by śmieszne , gdyby nie odbywała się ta farsa ,, Szanowny Kliencie '' kosztem jego pieniędzy . Rozumiem optymalizację zysku ale w przypadku zwrotu towaru Sprzedawca Nic nie traci z wyjątkiem tego małego  zysku . Więc skąd taka postawa wobec klientów ? Nie wiem . Z poważaniem Kenpachi69

 

Kontynuuj rozmowę:

Kontynuuj rozmowę z konsultantem w tym wątku.

Od: A. M.

Data: 2016-11-24 16:52:29

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Kliencie,
uprzejmie informuję, że wewnątrz opakowania produktu jest nota informacyjna z serwisu Gigabyte o wymianie towaru.
Pozdrawiam, A. M.
Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

 

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-24 17:33:00

Status: Oczekiwanie na odpowiedź

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179…..

Witam. Nie można było mi odpowiedzieć na moje pytania wczoraj ? To po1.
Po2. Proszę mi wyjaśnić , co zawiera ta nota informacyjna o wymianie towaru i jakie skutki prawne ona wywołuje dla mnie ?
Po 3. Jaka karta znajdował się w dzisiejszej przesyłce , jeżeli nowa to nie widzę przeszkód do odbioru przesyłki . Jest zapewne jeszcze w Poznaniu . Pzresyłkę chciałem otworzyć i ją sprawdzić przed podpisaniem jej odbioru ale kurier nie chciał wejść do mieszkania bo się spieszył .
Przesyłka była nadana od Was , więc dlaczego nie przesłano skanu tej noty ?
W zapytaniach otrzymałem informację o odrzuceniu reklamacji , a na emaila dostałem informację o wymianie karty . Te 2 informacje się wykluczaj. Tylko jedna jest prawdziwa . Czekam na odpowiedz która. Co dalej , wszystko zależy od Pańskiej odpowiedzi . Z poważaniem Kenpachi69

 

 

 

Od: A.M.

Data: 2016-11-25 16:16:57

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

 

Szanowny Kliencie,
uprzejmie informuję, iż serwis Gigabyte wydał notę o wymianie karty A na kartę B z przeklejeniem numeru seryjnego co jest w ich zwyczaju wymiany karty.
Pozdrawiam,
Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

 

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-25 17:58:00

Status: Oczekiwanie na odpowiedź

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

 

Dziękuję za informacją ale nie rozumiem, dlaczego serwis GIGABYTE musi przeklejać numer seryjny z katy A na kartę B, skoro każda karta ma swój numer seryjny nadany przez producenta - to są rzeczy oznaczone co do tożsamości , a nie gatunku ? To po1.
Po2. czy karta B jest kartą nową ? Bo podejrzewam ,że karta B to karta reklamowana i niczego nie trzeba było przeklejać . To jest magiczna sztuczka dla dzieci .

Przypominam ,że w wcześniej wyraziłem zgodę na wymianie reklamowanej karty ale tylko na nową , a jeżeli jest już niedostępna , to prosiłem w zamian o 2 karty - jedna to 1080 GTX , a druga to 1070 GTX z dopłatą . Nadal nie odpowiedział Pan na pytanie , jaka karta znajdowała się w przesyłce ? Pozdrawiam Kenpachi69

Kontynuuj rozmowę:

 

Załącznik  w pdf . Odstąpienie od umowy z dnia 21.11.2016r.

 

 

Ciąg dalszy nastąpi , o czym poinformuję po zakończeniu sporu być może sądowego .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy korespondencji

 

 

Od: A. M.

Data: 2016-11-28 16:52:05

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Kliencie,
uprzejmie informuję, iż jest to praktyka stosowana w serwisie Gigabyte. W przesyłce znajdowała się nowa karta wymieniona przez serwis.
Pozdrawiam,

Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-28 17:25:00

Status: Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Panie .
Gdyby mi Pan podał taką informację w poprzednim tygodniu , uściskałbym Pana z radości ale wcześniej przed wysłaniem pisma w dniu 21.11.2016r. do zarządu Morele.net o odstąpieniu od umowy , prosiłem Pana i serwis Gigabyte o wyjaśnienie niespójnej decyzji w sprawie reklamacji . Pan mi pisał o odrzuceniu reklamacji a Oni o wymianie karty ale na starą . W tej zaistniałej sytuacji oczekuję odpowiedzi na moje pismo z dnia 21.11.2016r. , dzisiaj mija tydzień od jego wysiania priorytetem . Po tylu perypetiach i zawirowaniach w ostatnich 5 -ciu miesiącach , proszę o sprecyzowanie stanowiska Gwaranta w sprawie tej karty - zwraca cenę , czy wymienia kartę na nową , wolną od wad ? . Myślę, że stracony czas na ten spór jest więcej warty niż 5089,00 zł .

P.S. W jaki sposób jest Pan w stanie udowodnić ,ze w przesyłce była rzeczywiście nowa karta graficzna , skoro nie odpowiedział mi Pan na pytania zawarte w zapytaniu w dniu 23.11.2016r. - jeden dzień przed kurierem ? Pozdrawiam . Kenpachi69

Od: A. M.

Data: 2016-11-29 17:13:42

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Kliencie,
uprzejmie informuję, że w zeszłym tygodniu nie miałem jeszcze takiej informacji. Sam sprawdzałem rewers który został wydany przez serwis Gigabyte.
Pozdrawiam

Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-29 17:16:00

Status: Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179…

Bardzo dziękuję za informację drogi sprzedawco.
Pozdrawiam Kenpachi69

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-30 10:56:00

Status: Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Witam ponownie . Miałem dzisiaj telefon z INPOST o przesyłce .Myślę, że tą samą , której nie odebrałem . W związku z tym , proszę ponownie zdefiniować sposób zakończenia tej reklamacji . Jeżeli nastąpiła wymiana karty na nową , to proszę to udowodnić poprzez przesłanie treści noty informacyjnej o wymianie karty na nową przez serwis GIGABYTE . W tej sprawie wyślę również zapytanie do serwisu GIGABYTE . Tak się dzieje , kiedy mataczymy i tracimy zaufanie .
Na dzień dzisiejszy , w tym stanie faktycznym , podtrzymuje moje oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwrot ceny na podane konto . Pozdrawiam .Kenpachi69

Od: A. M.

Data: 2016-11-30 17:37:43

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179…

Szanowny Kliencie,
uprzejmiej informuję, że nota jest w pudełku z towarem. Nie mam możliwości jej przesłania. Pozdrawiam,

Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

Od: Kenpachi69

Data: 2016-11-30 19:11:00

Status: Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Panie .
Odpowiedź jest wymijająca . Serwis GIGABYTE również, po raz drugi nie odpowiedział na to samo pytanie . Nie przesłał również kopii noty informacyjnej , nie potwierdził wymiany karty graficznej na nową wolną od wad , więc jutro karty nie odbiorę od kuriera z Inpost Morele.net . Proszę ją zatrzymać jako zwrot wadliwego towaru niezgodnego z umową z dnia 14.12.2016 r. .
Czekam na zwrot ceny na konto podane w piśmie z dnia 21.11.2016 r. .
Z poważaniem Z Ch

Od: A.M.

Data: 2016-12-01 16:41:19

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Kliencie,
uprzejmie informuję, że ma Pan prawo odpakować towar w obecności kuriera i sprawdzić towar. Pozdrawiam,

Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

Od: Kenpachi69

Data: 2016-12-01 17:36:00

Status: Odpowiedziano

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179…

Tak też myślałem ale kurier za pierwszym razem nie chciał wejść do mieszkania bo się spieszył , a potem jego przełożeni doinformowali mnie ,że taka możliwość istniała ale dopiero po podpisaniu odbioru przesyłki . Ponieważ nie otrzymałem potwierdzenia od serwisu GIGABYTE ,ze w paczce jest nowa karta , odmówiłem przyjęcia przesyłki w dniu dzisiejszym z adnotacją ,,zwrot - towar niezgodny z umową '' . W tej sytuacji pozostaje zwrot ceny . Pozdrawiam . Kenpachi69

Od: A. M.

Data: 2016-12-02 16:04:36

Odpowiedź ze sklepu

Temat: RE : Dotyczy RMA nr 179….

Szanowny Kliencie,
dziękuję za informację, zostanie to uzgodnione z działem prawnym.
Pozdrawiam,

Specjalista ds. obsługi Reklamacji
Grupa Sklepów Morele.net Sp. z o.o.

 

Oto socjotechnika postępowania w ramach reklamacji trwającej blisko 6 miesięcy  karty graficznej  zakupionej w dniu 14.12.2016r. za 5089,00 zł . To była pierwsza linia obrony spółki  Morele.net . przed poniesieniem odpowiedzialności z tytułu udzielonej gwarancji wewnętrznej .

Teraz czeka klienta spór z działem prawnym , a potem w Sądzie w Krakowie z udziałem biegłych , przesłuchania świadków.  Stan na 03.12.2016r.

Edited by kenpachi69
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wsparcie.

 

Dnia 21.12.2016r. z działu prawnego poinformowano mnie ,że czeka na mnie nowy model karty B , więc zgodziłem się zawiesić oświadczenie o odstąpieniu od umowy . Uwierzyłem kolejny raz Kiedy otworzyłem przesyłkę w dniu 22.12.2016r. od Inpostu w  środku znajdowała się zdewastowana karta graficzna model A ,którą reklamowałem 5 razy od 10.06.2016r.

 

Kartę wysłałem na mój koszt do Krakowa jako zwrot towaru niezgodny z umową. Dzisiaj w wigilię karta jest już w oddziale DPD w Krakowie  . Okazało się , że osoba która wprowadziła mnie w błąd czyli okłamała nagle z działu prawnego pojawiła się w dziale reklamacji . Cóż , to za praktyka ? Jest nowa reklamacja nr 6 – zwrot towaru .

 

Myślę , że na czas Świąt uda mi się zapomnieć o sprawie .

 

Życzę wszystkim życzliwym zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia oraz rodzinnej atmosfery przy stole wigilijnym .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.