Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Nechoya

Radeon r9 280, sterownik odzyskał sprawność + artefakty

Polecane posty

Mam problem z kartą z tytułu, wystąpił on podczas gry w Enderal. Poziome paski w ekranie ładowania, potem pop-up sterownik odzyskał sprawność, po czym całkowity fail i podświetlenie monitora w RGB.

Na początku się nie przejąłem, w końcu to mod, ale artefakty na ekranie ładowania biosu mnie wystraszyły - photo for reference.

Po pierwszym uruchomieniu brak sygnału do monitora, po drugim o dziwo wszystko śmiga - spodziewałem się całkowitego failu karty.

Karta to MSI r9 280 oc edition. Mam na szczęście gwar do listopada.

Teraz dwa pytania: czy to jednorazowy fail, czy początek końca? Czy fakt, że karta była w przeszłości podkręcona może być powodem/moze wpłynąć na gwarancje? Jak udowodnić wadę karty w przypadku naprawy gwarancyjnej?

post-188501-0-71986300-1471870758_thumb.jpg

Edytowano przez Nechoya

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dobrze Ci się trafiło. Ewidentnie karta do wymiany. Przy odrobinie szczęścia dostaniesz coś nowszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dwa pytania: MSI afterburner nie powoduje utraty gwarancji, prawda?
Drugie: lepiej domagać się wymiany w x-komie czy u MSI?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kartę oddajesz na gwarancji do sklepu gdzie była kupiona. Sklep natomiast jeśli uzna Ci gwarancję powinien zaproponować Ci wymianę na ten sam model lub model nowszy - adekwatnie po linii rozwoju produktu, lub zwrot gotówki. Co ważne, sklep nie może zaproponować Ci karty, która znacząco odbiega wydajnością od twojego modelu (sam producent karty/urządzenia, które możesz otrzymać jako nowe, nie ma tu znaczenia). Sklep nie może również patrzeć przez pryzmat pieniędzy, które zapłaciłeś kiedyś a ich dzisiejsza wartość. Jeśli napotkasz problemy lub enigmatyczne tłumaczenie ze strony sklepu, to wtedy i tylko wtedy skontaktuj się z producentem karty - najlepiej jeśli karta jest zarejestrowana u nich w system: https://register.msi.com/home/login

 

Pamiętaj również o tym, że sklep może zaproponować Ci wymianę na nową kartę ale z obozu nVidia. Opcji masz wiele i tylko od Ciebie zależy, którą wybierzesz. Ważne jest natomiast to, byś był świadomy swoich praw jako konsument.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez Goldberg
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni wlaściciel(ja kupiłem używaną) zapłacił 880.98zł.
Idealnym rozwiązaniem dla mnie będzie zwrot pieniędzy/dopłata do lepszej karty, bo planuję w przyszłym roku upgrade do AMD Zen lub konkurencyjnego rozwiązania Intela, kartę też musiałbym wymienić. Myślę, że oddam ją jako towar niezgodny z umową w salonie x-kom, wydaje się, że warunki takiego rozwiązania są lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Towar niezgodny z umową? Na jakiej podstawie? Co to ma wspólnego z gwarancją, którą posiadasz i z której możesz skorzystać?

Coś kombinujesz zupełnie niepotrzebnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Towar niezgodny z umową - karta graficzna nie spełnia swojego zadania, jakim jest dokonywanie obliczeń graficznych i przekazywanie obrazu do monitora poprzez kabel HDMI.
Chcę skorzystać z niezgodności ze względu na 14-dniowy termin na odpowiedź, bez karty graficznej będę de facto bez komputera,
Na początku tego roku RTV Euro AGD 2,5 miesiąca sprawdzało, czy moja myszka  - SS Rival - faktycznie jest zepsuta(na samym sprawdzaniu, nic nie naprawiali - dostałem nową myszkę). Myślę, że niezgodność z umową jest jednak lepszym rozwiązaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezgodność to by była jakbyś zapłacił dla przykładu za dużego fiata a otrzymał malucha. To co podałeś jako swoją interpretację to stek bzdur. Twoja karta dokonuje wszystkich wymienionych przez Ciebie rzeczy. Twoja karta uległą jedynie uszkodzeniu. Teraz to sklep musi zbadać czy uszkodzenie kwalifikuje się jako naprawa gwarancyjna czy może wykracza poza zapisy gwarancyjne.

 

To, że pozwoliłeś sklepowi na przekroczenie 14 dniowego okresu na naprawę/testy swojej myszki - chyba, że zapisy gwarancyjne mówiły co innego, to jedynie Twoja wina.

 

Sugeruję czytać warunki gwarancji. I serio, nie kombinuj bo sam siebie udupisz, jeśli będziesz podążał taki tokiem rozumowania. Po prostu oddaj kartę na gwarancji i czekaj na propozycję sklepu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karta wróciła z gwarancji, przeszła od sklepu x-kom do Msi, potem pojechała za granicę bezpośrednio do producenta, nigdzie po drodze nie stwierdzono usterki. Wyrzuciłem ja spowrotem do komputera, sprawdzam, no kto by się spodziewał, artefakty. Znalazlem na konkurencyjnym forum taki temat:

http://forum.pclab.pl/topic/1003861-Artefakty-tylko-i-wyłacznie-w-grach/

Poszedłem za instrukcja z bodaj drugiego posta, usunąłem sterowniki, zainstalowalem nowe, podkrecilem na msi afterburner, odpalam gre, artefakty, restart komputera, brak sygnału na monitorze. Wyciągam baterie z płyty głównej, wlaczam komputer, bios pyta, jakie ustawienia ma zastosować bo wykrył nieprawidłowy start komputera że względu na podkrecenie. Ustawiłem domyślne, włączyłem komputer, teraz artefakty pojawiły się nawet w przeglądarce. Restart komputera, brak sygnału a monitorze, pisząc tego posta na telefonie odczekuję 10 min z baterią cmos w ręce.

Jeżeli to wina sterowników, jak twierdzi serwis i komentatorzy na pclabie, to po włączeniu komputera postawie czystego Windowsa i spobuje jeszcze raz. Byłbym jednak wdzięczny za jakiekolwiek sugestie co może być przyczyną i jak rozwiązać tą sytuację.

Edit: po dwóch clear cmosach nadal brak sygnału.

Edit2: myślę nad tym, czy winna nie jest płyta główna, tj. Port pci-e? Czy mógłby ten port powodować artefakty i brak sygnału?

Edytowano przez Nechoya

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

Aktualności

Artykuły



×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.