Skocz do zawartości
Tshiar

Błąd procesu explorer.exe przy próbie otwarcia folderu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Dobrze jest się przywitać, bo to mój pierwszy post. 

Pracuję w warsztacie samochodowym i używam laptopa z Windowsem XP bo na nim wszystkie programy serwisowe działają bez problemu. Do teraz.

 

Przy próbie otwarcia dowolnego folderu wyskakuje błąd explorer.exe, co skutkuje tym że nie mogę otworzyć żadnego folderu. Aplikacje działają, mogę je uruchomić bez problemu (czy to z pulpitu, czy z menu start). W związku z tym póki co w ramach przeglądarki plików używam winRAR'a i daje radę ale jest to dość uciążliwe gdy nie można normalnie dwuklikiem otworzyć folderu.

 

Na jednej ze stron znalazłem takie rozwiązanie:

PPM na Mój komputer --> Właściwości --> Zaawansowane -> Wydajność --> Zapobieganie Wykonywaniu danych --> wybierasz "Włącz funkcję DEP dla wszystkich programów oprócz tych wybranych poniżej" i zaznaczasz ptaszkiem "Eksplorator Windows". 

Niestety nie pomogło.

Przeskanowałem komputer adwCleanerem i nic nie znalazł.

CCleaner również poszedł w ruch, usunąłem problemy w rejestrze i pliki tymczasowe, ale to nie pomogło.

Komputer nawet nie jest podłączany do sieci więc ciężko żeby złapał jakieś robactwo z neta.

 

Problem mnie przerósł pomimo że podobny wątek znalazłem już na forum (http://forum.purepc.pl/topic/354468-explorerexedrwtsn32exe-czyli-problem-z-otwieraniem-wszelkich-wolder%C3%B3w/)  ale jako że odczytywania logów w ogóle nie ogarniam więc na tym kroku poległem by samemu zdefiniować problem, tym bardziej że jak już wspominałem jest to laptop używany w warsztacie samochodowym więc ma tylko zainstalowane programy do analityki samochodów (czyli inne niż kolega z tamtego tematu) i może ktoś z Was coś tutaj zobaczy.

 

Tak więc logi z FRST (+na dole logi z Addition i Shortcut są, gdyby były potrzebne): http://wklej.org/id/2838269/

 

Dzięki wielkie za wszelką pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

BŁĄD PROCESU EXPLORER.EXE

To jest treść komunikatu błędu i nic więcej?

 

Kliknij ppm na ikonie folderu i zobacz, czy domyślna (pogrubiona) opcja to otwórz czy może coś innego.

Po kliknięciu ppm powinny być opcje otwórz, eksploruj. Sprawdź jak te polecenia działają spod ppm

 

ppm - prawy przycisk myszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest tam wszystko opisane, moduł powodujący błąd to browseui.dll. W sieci (poza wielka ilością stron oferującą ściągnięcie tego pliku) jedyne rozwiązanie to wgrać brakującą bibliotekę do folderu C:\Windows\system32... ale u mnie w tym folderze jest ten plik.

Identyfikator błędu: 1000

 

Z rozwiązań znalezionych w sieci wynika jeszcze że powód u każdego jest inny, wynika z zainstalowanych programów, któryś przy uruchamianiu komputera prawdopodobnie gryzie się z procesem explorer.exe.

No bo biblioteki .dll raczej nie da się uszkodzić, tak żeby wymagała wymiany na nową z płyty instalacyjnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podejrzewasz uszkodzenie pliku (np. dll), start > uruchom > cmd > sfc /scannow

 

Jest to narzędzie sprawdzania spójności plików. Jeśli uzna, że jakiś plik mu nie pasuje, wymieni go na właściwy, może zażądać płyty instalacyjnej Windowsa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest tam wszystko opisane, moduł powodujący błąd to browseui.dll. W sieci (poza wielka ilością stron oferującą ściągnięcie tego pliku) jedyne rozwiązanie to wgrać brakującą bibliotekę do folderu C:\Windows\system32... ale u mnie w tym folderze jest ten plik.

Identyfikator błędu: 1000

 

ściągnij ten plik z sieci i wrzuć zastąp obecny i zrestartuj kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz ustawiona zla date, 2014 rok. 

 

W logach widac:

Description: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\WINDOWS\system32\browseui.dll z jednej z następujących przyczyn:
istnieje problem z połączeniem sieciowym, dyskiem, na którym przechowywany jest plik,
sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; lub brak dysku.
System Windows zamknął program browseui.dll z powodu następującego błędu.

 

Zamiesc screen z CrystalDiskInfo:
http://portableapps.com/apps/utilities/crystaldiskinfo_portable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...