Tshiar Opublikowano 9 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2016 Dzień dobry. Dobrze jest się przywitać, bo to mój pierwszy post. Pracuję w warsztacie samochodowym i używam laptopa z Windowsem XP bo na nim wszystkie programy serwisowe działają bez problemu. Do teraz. Przy próbie otwarcia dowolnego folderu wyskakuje błąd explorer.exe, co skutkuje tym że nie mogę otworzyć żadnego folderu. Aplikacje działają, mogę je uruchomić bez problemu (czy to z pulpitu, czy z menu start). W związku z tym póki co w ramach przeglądarki plików używam winRAR'a i daje radę ale jest to dość uciążliwe gdy nie można normalnie dwuklikiem otworzyć folderu. Na jednej ze stron znalazłem takie rozwiązanie: PPM na Mój komputer --> Właściwości --> Zaawansowane -> Wydajność --> Zapobieganie Wykonywaniu danych --> wybierasz "Włącz funkcję DEP dla wszystkich programów oprócz tych wybranych poniżej" i zaznaczasz ptaszkiem "Eksplorator Windows". Niestety nie pomogło. Przeskanowałem komputer adwCleanerem i nic nie znalazł. CCleaner również poszedł w ruch, usunąłem problemy w rejestrze i pliki tymczasowe, ale to nie pomogło. Komputer nawet nie jest podłączany do sieci więc ciężko żeby złapał jakieś robactwo z neta. Problem mnie przerósł pomimo że podobny wątek znalazłem już na forum (http://forum.purepc.pl/topic/354468-explorerexedrwtsn32exe-czyli-problem-z-otwieraniem-wszelkich-wolder%C3%B3w/) ale jako że odczytywania logów w ogóle nie ogarniam więc na tym kroku poległem by samemu zdefiniować problem, tym bardziej że jak już wspominałem jest to laptop używany w warsztacie samochodowym więc ma tylko zainstalowane programy do analityki samochodów (czyli inne niż kolega z tamtego tematu) i może ktoś z Was coś tutaj zobaczy. Tak więc logi z FRST (+na dole logi z Addition i Shortcut są, gdyby były potrzebne): http://wklej.org/id/2838269/ Dzięki wielkie za wszelką pomoc :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 9 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2016 BŁĄD PROCESU EXPLORER.EXE To jest treść komunikatu błędu i nic więcej? Kliknij ppm na ikonie folderu i zobacz, czy domyślna (pogrubiona) opcja to otwórz czy może coś innego. Po kliknięciu ppm powinny być opcje otwórz, eksploruj. Sprawdź jak te polecenia działają spod ppm ppm - prawy przycisk myszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tshiar Opublikowano 9 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2016 Faktycznie, nie wyraziłem się dość jasno - kompletny komunikat błędu wygląda tak: http://scr.hu/1s1x/gzpi9 Tak, domyśla opcja to otwórz pod ppm, jest tam również eksploruj - po wybraniu dowolnej z nich pojawia się ten sam komunikat o błędzie explorer.exe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 9 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2016 Warto sprawdzić w dzienniku zdarzeń czy jest tam numer błędu. Pomogłoby to pewnie znaleźć w sieci jakieś rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tshiar Opublikowano 9 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Września 2016 Rzeczywiście jest tam wszystko opisane, moduł powodujący błąd to browseui.dll. W sieci (poza wielka ilością stron oferującą ściągnięcie tego pliku) jedyne rozwiązanie to wgrać brakującą bibliotekę do folderu C:\Windows\system32... ale u mnie w tym folderze jest ten plik. Identyfikator błędu: 1000 Z rozwiązań znalezionych w sieci wynika jeszcze że powód u każdego jest inny, wynika z zainstalowanych programów, któryś przy uruchamianiu komputera prawdopodobnie gryzie się z procesem explorer.exe. No bo biblioteki .dll raczej nie da się uszkodzić, tak żeby wymagała wymiany na nową z płyty instalacyjnej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2016 Jeśli podejrzewasz uszkodzenie pliku (np. dll), start > uruchom > cmd > sfc /scannow Jest to narzędzie sprawdzania spójności plików. Jeśli uzna, że jakiś plik mu nie pasuje, wymieni go na właściwy, może zażądać płyty instalacyjnej Windowsa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 10 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 10 Września 2016 Rzeczywiście jest tam wszystko opisane, moduł powodujący błąd to browseui.dll. W sieci (poza wielka ilością stron oferującą ściągnięcie tego pliku) jedyne rozwiązanie to wgrać brakującą bibliotekę do folderu C:\Windows\system32... ale u mnie w tym folderze jest ten plik. Identyfikator błędu: 1000 ściągnij ten plik z sieci i wrzuć zastąp obecny i zrestartuj kompa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolobos Opublikowano 11 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2016 Masz ustawiona zla date, 2014 rok. W logach widac: Description: System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\WINDOWS\system32\browseui.dll z jednej z następujących przyczyn:istnieje problem z połączeniem sieciowym, dyskiem, na którym przechowywany jest plik,sterownikami magazynu zainstalowanymi na tym komputerze; lub brak dysku.System Windows zamknął program browseui.dll z powodu następującego błędu. Zamiesc screen z CrystalDiskInfo:http://portableapps.com/apps/utilities/crystaldiskinfo_portable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeeDead Opublikowano 16 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2016 Tak miałem gdy w katalogu były filmiki / obrazki i kodeki w systemie powodowały problem ( błąd w generacji miniaturki podglądu, wywalało mi explorera). Jedyną możliowścią był dostęp przez cmd. Po usunięciu kodeków problem zniknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolobos Opublikowano 16 Września 2016 Zgłoś Opublikowano 16 Września 2016 -> BeeDead Przeciez autor napisal, ze dotyczy to wszystkich katalogow. Do tego podalem juz co powoduje problem, wiec po co zasmiecasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...