Swiezak111 Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam serdecznie planuje zakupić kartę graficzną i niestety muszę to zrobić na morele.net. Do wyboru mam dwie karty: jedna z 24 miesięczną gwarancją producenta, druga z 36 miesięczną gwarancją wewnętrzną. Pomijając okres gwarancji, który rodzaj jest lepszy? Nigdy (na szczęście) nie musiałem nic reklamować więc jestem w tym temacie kompletnie zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Najlepsze jest 2 lata rękojmi sprzedawcy i to masz na każdy nowy sprzęt. Po prostu odsyłasz do sprzedawcy z tytułu niezgodności twaru z umową i masz w pompce czy on naprawi w serwisie wewnętrznym czy wyśle do producenta. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanek909 Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Moim zdaniem gwarancja producenta jest "pewniejsza", chociaż jakość gwarancji wewnętrznej może zależeć od sprzedawcy (jeśli mówimy tu o standardowych warunkach gwarancji, a nie ubezpieczeniu pokrywającym również "nieszczęśliwe wypadki" z winy kupującego). Sam osobiście nie miałem jeszcze problemów z tym sklepem. Znając jednak opinie krążące o nim w internecie, ja osobiście wstrzymałbym się od ich gwarancji wewnętrznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Każda "gwarancja" producenta to jest gwarancja umowna miedzy producentem, a nabywcą określona w regulaminie gwarancji. Natomiast każdy sprzedawca sprzętu na terenie UE jest odpowiedzialny za sprzedany towar z tytułu rękojmi przez dwa lata od daty zakupu i to już regulują przepisy prawne określające międzyinnymi dokładnie terminy rozpatrzenia reklamacji towaru co skutkuje tym, że reklamacja jest rozpatrywana szybciej. Dlatego najlepiej brać sprzęt z najdłuższa gwarancją producenta bo przez pierwsze dwa lata i tak korzystasz z prawa rękojmi, a trzeci rok z dobrowolnej gwarancji producenta. Edytowane 29 Listopada 2016 przez KAX_ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanek909 Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) @KAX_ Wszystko prawda, dzięki za rozwinięcie tematu, sam osobiście nigdy nie miałem okazji skorzystać z rękojmi.Do kolegi Swiezak111: na stronie UOKiK jest to też wszystko wg. mnie ładnie opisane, przed chwilką sam właśnie zapoznawałem się z tym tematem, także mogę polecić: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ Edytowane 29 Listopada 2016 przez sanek909 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Warto korzystać z rękojmi bo doświadczenie pokazuje, ze towar zareklamowany z tytułu niezgodności z umową szybciej do nas wraca z reklamacji. W przypadku gwarancji producenta nie ma prawnie określonych terminów i często zdarza się, że czekamy dłużej. Rękojmia jest niezależna od gwarancji producenta i przy kupnie nowych towarów zawsze nas chroni, natomiast gwarancja producenta przydaje się po upływie dwóch lat od daty zakupu lub gdy firma, która sprzedała nam towar i jest za niego odpowiedzialna z tytułu rękojmi w dziwnych okolicznościach zniknęła z rynku i nie ma komu zereklamować produktu. Wtedy odsyłamy bezpośrednio do producenta. Edytowane 29 Listopada 2016 przez KAX_ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TSRules Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 upraszczając: do 2 lat - rękojmia od 2 lat - gwarancja producenta (jak jest możliwość to za pośrednictwem sklepu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiezak111 Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Już chyba wszystko jest dla mnie jasne w tym temacie. Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 KAX - niestety z czasem odzyskania towaru z reklamacji nie jest tak zielono. Prawda - sklep ma obowiązek wydać decyzję w sprawie zgłoszenia w ciągu 14 dni (jeśli tego nie zrobi, to żądania klienta są przyjęte), ale żadne prawo nie reguluje, co się dzieje potem. Mogą Ci uznać reklamację, ale jej realizacja może trwać nawet pół roku - a to brak części w serwisie, a to trzeba wysłać do Bangladeszu do producenta i to wszystko jest zgodne z przepisami. A co ma zrobić sklep, jak musi wysłać coś do producenta, by ten dokonał ekspertyzy, a nie ma szans się zmieścić w 14 dniach? Ci mądrzejsi reklamację odrzucają, ale i tak wysyłają produkt dalej do rozpatrzenia - warunek decyzji w 14 dniach spełniony, a nie ma zobowiązań wobec klienta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CLAU Opublikowano 30 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2016 Musiscie pamiętać, że w praktyce rękojmia jest "ważna" tylko przez rok, po tym okresie udowodnienie, że wada istniała fabrycznie jest już prawie niemożliwe. Polecam z zapoznaniem się z Działem II KC, artykułu 556 i następne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dammeron Opublikowano 30 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2016 Rękojmia na elektronikę wynosi 2 lata i jest to ustalony przepis we wszystkich krajach UE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klinsmann Opublikowano 30 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 30 Listopada 2016 co nie oznacza, że wszystkie rozpatrzenia z tytułu rękojmii zostaną uznane do roku(lub półroku) wszystko jest uznawane za wadę fabryczną. po tym okresie decyduje sprzedawca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kiss Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2018 Rękojmia jest ok jak rzeczywiście jesteś w stanie udowodnić, że to wada fabryczna. Jak np w laptopie padnie Ci matryca po dwóch miesiącach to po prostu no zdarza się ale to nie wada fabryczna która istniała w momencie nabywania sprzętu u sprzedawcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...