Skocz do zawartości
lemos96

Wymiana na lepsze podzespoły - Czy się opłaca?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mianowicie postanowiłem trochę doinwestować w komputer ponieważ za swoich czasów czyli rok temu kupiłem sprzęt w skromnym budżecie 2,2 tysiecy złotych. Iż jestem grafikiem sprzęt trochę jest dokuczliwy w swojej pracy. Lecz moja myśl o rozbudowie uległa zmianie... Moja płyta główna obsługuje socket 1150. Patrze, że teraz na rynku jest do dość postarzałe weszły 1151. I tu się pojawia problem i pytanie do was. Czy opłaca się migrować na nową płytę? Wtedy musiałbym wymienić również RAM oraz Procesor. Czy zostać przy starej 1150 i wyposażyć ją po prostu w lepszy procesor? Czy na przyszłość mi się to opłaci czy znów wejdzie nowy socket i będą z tego nici?

 

Moje podzespoły to: 

- Płyta główna ASRock H81M S1150

- 2x Pamięć GoodRam DDR3 PLAY 4096MB 

- Karta graficzna Sapphire Radeon R9 280 Dual X-Boost 3GB

- Procesor Intel Core i3-4160

 

 

Procesor całkowicie do wymiany tylko pytanie czy 1150 czy 1151. :)

 

Proszę pisać co myślicie o tym. Z góry dziękuję za zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli bawisz się w grafikę to przede wszystkim 2x8GB ram i np .to:

http://allegro.pl/intel-core-i7-4770-4x-3-4ghz-3-9ghz-hd4600-i6641476591.html

pytanie tylko w jakich programach pracujesz

za swój procek byś zassał +- 400pln czyli dopłata niezbyt okrutna a skok wydajnościowo spory

do tego jeszcze jakiś ssd np" iridium pro 240GB i twój sprzęt łapie wiatr w żagle

1151 to jednak spora dopłata

Edytowane przez niszczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopłata za cou raczej 700 zł niż 400.

 

Jeśli zakup na fakturę i w koszty działalności to migracja na 1151 + 6700k, o ile cię stać.

Jeśłi zakup prywatny to jakieś używane i7 4700 / 4790.

 

Przy zmianie mobo dochodzi jeszcze kwestia licencji na system, czy musisz kupić nową.

Udostępnij tę odpowiedź