Skocz do zawartości
Wraith

HD Tune 3 i CrystalDiskInfo - ostrzeżenie o stanie dysku Toshiba P300 3TB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam prośbę o pomoc w ocenie stanu dysku Toshiba P300 3TB. Kupiony w ostatnią niedzielę 18 grudnia w x-kom.pl.

Jaki jest problem?

 

Otóż, po zakupie w poniedziałek podłączyłem dysk i próbowałem go sformatować. To nowy dysk, więc doszedłem do wniosku, że nie wybiorę opcji "szybkie formatowanie", tylko sformatuję go w sposób normalny.  Wiedziałem, że to potrwa dłużej, jednakże nie spodziewałem się, że będzie trwało aż tak długo. Mianowicie, dysk się formatował przez około 12 godzin w narzędziu Zarządzanie dyskami Windows 10, i nie zakończyło się to powodzeniem - gdy wróciłem z pracy narzędzie Windowsa było wyłączone, zaś dysk niewidoczny dla systemu. Zrestartowałem więc kompa i spróbowałem jeszcze raz, również przez Zarządzanie dyskami, choć tym razem użyłem szybkiego formatowania. Po krótkiej chwili zakończyło się to powodzeniem, jednak dysk był niewidoczny w panelu Mój komputer.

 

Spróbowałem od nowa używając Acronis True Image. Tym razem udało się i dysk jest już widoczny w panelu Mój komputer. Po tych perypetiach jednak, doszedłem do wniosku, że sprawdzę dysk w HD Tune Pro i CrystalDisk. No i tu zonk, bo pokazały się żółte ostrzeżenia w sekcjach "Ilość realokowanych sektorów" i "Liczba operacji realokacji".

 

Pytanie teraz, co z tym dyskiem robić? Do zwrotu, czy oddać na gwarancję? A może nie mam się czego obawiać? W załączeniu zrzuty z obu programów.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

post-141158-0-61259000-1482351492_thumb.png

post-141158-0-07819300-1482351537_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam prośbę o pomoc w ocenie stanu dysku Toshiba P300 3TB. Kupiony w ostatnią niedzielę 18 grudnia w x-kom.pl.

Jaki jest problem?

 

Otóż, po zakupie w poniedziałek podłączyłem dysk i próbowałem go sformatować. To nowy dysk, więc doszedłem do wniosku, że nie wybiorę opcji "szybkie formatowanie", tylko sformatuję go w sposób normalny.  Wiedziałem, że to potrwa dłużej, jednakże nie spodziewałem się, że będzie trwało aż tak długo. Mianowicie, dysk się formatował przez około 12 godzin w narzędziu Zarządzanie dyskami Windows 10, i nie zakończyło się to powodzeniem - gdy wróciłem z pracy narzędzie Windowsa było wyłączone, zaś dysk niewidoczny dla systemu. Zrestartowałem więc kompa i spróbowałem jeszcze raz, również przez Zarządzanie dyskami, choć tym razem użyłem szybkiego formatowania. Po krótkiej chwili zakończyło się to powodzeniem, jednak dysk był niewidoczny w panelu Mój komputer.

 

Spróbowałem od nowa używając Acronis True Image. Tym razem udało się i dysk jest już widoczny w panelu Mój komputer. Po tych perypetiach jednak, doszedłem do wniosku, że sprawdzę dysk w HD Tune Pro i CrystalDisk. No i tu zonk, bo pokazały się żółte ostrzeżenia w sekcjach "Ilość realokowanych sektorów" i "Liczba operacji realokacji".

 

Pytanie teraz, co z tym dyskiem robić? Do zwrotu, czy oddać na gwarancję? A może nie mam się czego obawiać? W załączeniu zrzuty z obu programów.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Mam ten dysk , u mnie igła. poprzednio miałem toshibe 2gb także igła. Może wada fabryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj od razu.

Ok, dzięki za szybką odpowiedź.

Tzn. mam go zwrócić po prostu, i zwrot kasy, czy wymienić dysk na gwarancji? Generalnie, polowałem na tę Toshibę już jakiś czas i nawet jak ją zwrócę to wezmę ten sam model, co najwyżej w innym sklepie. Więc gdyby mi zaproponowali wymianę na inny, brać?

Przy okazji, na pewno będą pytali czemu  go zwracam. Jak to uargumentować? Średnio się orientuję w kwestii dysków, bo z żadnym z czterech WD na stanie nie miałem problemów póki co, a nie chcę żeby mnie zagięli.

Edytowane przez Wraith

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym wymienił dysk na gwarancji, ja sobie toshibe chwale. Powiedz poprostu co sie stalo i tyle. to musi być jakas wada. Ja swojego formatowalem kila razy po zakupie i wszystko ok było i jest


ja bym wymienił dysk na gwarancji, ja sobie toshibe chwale. Powiedz poprostu co sie stalo i tyle. to musi być jakas wada. Ja swojego formatowalem kila razy po zakupie i wszystko ok było i jest

poza tym cenowo to toshiba była najtansza , ja za swojego dalem chyba 349 albo 359 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten dysk , u mnie igła. poprzednio miałem toshibe 2gb także igła. Może wada fabryczna

No, więc właśnie dlatego chciałem ten dysk jednak mieć. Czytałem, że są świetne, ciche i dość szybkie. U mnie natomiast wchodził w wibracje dość mocno plus ta cała reszta, o której wcześniej pisałem. Może rzeczywiście wada fabryczna. Dzięki Tomason13. Wymienię na gwarancji w takim razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...