Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

To jest pierwsza wersja procesorów na nowej architekturze, poczekajmy aż zdobędą doświadczenie co poprawić i wydadzą drugą serie jakiegoś ryzena 8 to zapewne będzie to lepiej razem wszystko działać. No i może teraz też pójdzie do przodu lepszy support M$ Windy jak i aplikacji dla Ryzenów jak zobaczą że AMD coś tam znów moczy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na reddicie mignęło mi, że niektóre gry wykrywając SMT u ryzena stosuje kod optymalizacyjny dla SMT od intela (czyli hyperthreading), który obniża trochę wydajność. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie ma szału. Weź pod uwagę że Watch_Dogs2 potrafi równo obciążyć 16 wątków a fps na równi z 7700K który ma po 100% na 8 wątkach. Tu jest właśnie mój największy zawód związany z R7. W grach gdzie 6c/12t i7 odchodzą 4c/8t i7 na ~20% Ryzen potrafi się tylko z nim zrównać przy 8c/16t które posiada. I to jest właściwie jedyny scenariusz gdzie 1800 dogania 7700K. Myślę że gry które wychodzą będą wspierały wielowątkowość i zobaczymy 1800 na równi z 7700K ale liczyłem na co najmniej +15% w takich scenariuszach, co najmniej.  

Edytowane przez Novice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem na oc na 4,5GHz, w wielu grach dalej liczą się głównie Mhz. Widać to na testach gdzie starsze procesory Intel z mniejszą ilością rdzeni są lepsze od nowszych Inteli z większą liczbą rdzeni ale mniejszą liczbą Ghz. Dodatkowo SMT w paru grach daję więcej klatek jak się to wyłączy.

 

Nie jest źle. R5 będą znacznie tańsze a w grach mogą wypaść podobnie jak R7 1800x. Chociaż naprawdę szkoda bo gdyby Ryzen latał na 4,8 GHz on air to naprawdę byłby masakratorem . Tak czy inaczej jest dobrze bo procesory Intel potanialy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupi scenariusz. Tu chodzi o POWRÓT AMD do walki. A więc cena/wydajność do konkurencji.

Reszta jest mniej ważna. Trzeba odzyskać zaufanie i rynek.

 

1800X to procek za 2500zł. 7700K za 1600zł. 5820K za 1900zł. Msz przykład gry jednowątkowej (FC4) gdzie dużo tańszy 7700K odjeżdża na 70%. Dalej wielowątkowej gdzie tańszy 5820K odjeżdża na 40% a 6900K (jednak droższy) na 70%. Weź też popatrz na taktowania, 1800X ma XFR więc w testach lata na 4.1GHz podczas gdy 5820K ma 3.6GHz. Im więcej czytam artykułów tym bardziej jestem przekonany że Zen nie jest na poziomie i7-ki. PCGH zrobiło test na 980Ti, purepc na 1080. Wyobrażasz sobie te testy robione na Fury X ? 

 

Sji2GwE.jpg

 

5GYwex4.jpg

Edytowane przez Novice
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogli też ustawić 1440p tak jak AMD naciskało i przetestować 5 gier w wbudowanym benchmarku jak guru3d. Ja jestem zadowolony z tego że są też serwisy gdzie wiedzą jak testować procesor do gier. Wystarczyło mi przeczytać purepc,computerbase i pcgh żebym wiedział że Ryzen nie dla mnie.

Edytowane przez Novice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1800X to procek za 2500zł. 7700K za 1600zł. 5820K za 1900zł. Msz przykład gry jednowątkowej (FC4) gdzie dużo tańszy 7700K odjeżdża na 70%. Dalej wielowątkowej gdzie tańszy 5820K odjeżdża na 40% a 6900K (jednak droższy) na 70%. Weź też popatrz na taktowania, 1800X ma XFR więc w testach lata na 4.1GHz podczas gdy 5820K ma 3.6GHz. Im więcej czytam artykułów tym bardziej jestem przekonany że Zen nie jest na poziomie i7-ki. PCGH zrobiło test na 980Ti, purepc na 1080. Wyobrażasz sobie te testy robione na Fury X ? 

 

 

 

 

Taaak, ale..... MOWA O 8 RDZENIOWCU za 2500zł.

 

Jak po testują 4 to możesz to to przyrównywać do 7700k

Nikt nie mówił o głównym zastosowaniu w grach. Hellooo.

Edytowane przez NostradamuSek
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaak, ale..... MOWA O 8 RDZENIOWCU za 2500zł.

 

Jak po testują 4 to możesz to to przyrównywać do 7700k

Nikt nie mówił o głównym zastosowaniu w grach. Hellooo.

Dokładnie. AMD trochę zawaliło, że nie pokazało jednocześnie R7 i R5 jak robi to Intel. Wówczas byłoby jasno widać co są warte nowe procesory w grach. Tak to obecnie są narzekania, że 8 rdzeni/16 wątków do gier nie nadaje się.

 

PS. Pasuje dopisać socket AM4 w tytule działu lub najlepiej utworzyć nowy dział.

Edytowane przez Tyran1918

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. AMD trochę zawaliło, że nie pokazało jednocześnie R7 i R5 jak robi to Intel. Wówczas byłoby jasno widać co są warte nowe procesory w grach. Tak to obecnie są narzekania, że 8 rdzeni/16 wątków do gier nie nadaje się.

 

 

To jest baardzo ciekawy procek. Sam mam stareńkiego Xeona W3690 i daje to radę. W grach które gram również. Nie mam wątpliwości, że byłbym z niego zadowolony.

Gracze muszą poczekać na testy 4 rdzeniowców.

 

Programiści niestety łożą lagę na więcej jak 4 rdzenie, ba od groma gier niestety wisi nade wszystko na dwóch! Cóż może dostaną kopa w 4 litery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1800X ma XFR więc w testach lata na 4.1GHz 

 

1800x w testach ma boost 3.7 GHz na 8 rdzeniach, 4GHz na jednym. i7-7700k większość płyt głównych boostuje na 4.5GHz na wszystkich rdzeniach.

 

W WatchDogs 2 praktycznie zerowa różnica w wydajności pomiędzy 8 a 6 rdzeniami. 1600x może być najciekawszą propozycją. PurePC pokazuje nawet brak zmian w wydajności na 4 rdzeniach, ale to może zasługa wyłączonego SMT (?). Za to np spadek wydajności przy przejściu z DX11 na DX12 w Rise of the Tomb Raider jest nie do wytłumaczenia, po prostu dziwny :/ (zrównuje się z FX9590 na computerbase.de)

 

Ja czekam na jakieś konkretne testy z SMT off w większej liczbie tytułów. Po co komu więcej wątków skoro jest 8 rdzeni do dyspozycji.

Edytowane przez umcacz
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1800x w testach ma boost 3.7 GHz na 8 rdzeniach, 4GHz na jednym. i7-7700k większość płyt głównych boostuje na 4.5GHz na wszystkich rdzeniach.

 

W WatchDogs 2 praktycznie zerowa różnica w wydajności pomiędzy 8 a 6 rdzeniami. 1600x może być najciekawszą propozycją. PurePC pokazuje nawet brak zmian w wydajności na 4 rdzeniach, ale to może zasługa wyłączonego SMT (?). Za to np spadek wydajności przy przejściu z DX11 na DX12 w Rise of the Tomb Raider jest nie do wytłumaczenia, po prostu dziwny :/ (zrównuje się z FX9590 na computerbase.de)

 

Ja czekam na jakieś konkretne testy z SMT off w większej liczbie tytułów. Po co komu więcej wątków skoro jest 8 rdzeni do dyspozycji.

 

 Zgodziłbym się z tobą gdyby nie fakt że po pierwsze płacisz za to SMT, po drugie sprawdza się u intela (porównaj i5 i i7). 

Edytowane przez Novice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyście raczyli przeczytać co jest pod linkiem który udostępnił piglet to wiedzieli byście że problemy z SMT wynikają z błędu w obsłudze procesora przez Windows a to powinno być szybko naprawione.

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy każda gra będzie musiała otrzymać w związku z tym patcha pod Ryzena. Zasłyszałem też w recenzji hwunboxed że zmiana planu zasilania na wysoką wydajność w panelu sterowania daje ryzenowi kopa.

 

PS. Mamy złoto !  :banana:

Edytowane przez Novice
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zgodziłbym się z tobą gdyby nie fakt że po pierwsze płacisz za to SMT, po drugie sprawdza się u intela (porównaj i5 i i7). 

Sprawdza się poza przypadkami kiedy się nie sprawdza. Widziałem już przypadek w którym musiałem wyłączyć hyper-threading aby znacznie polepszyć wydajność. W dead by daylight z hyper threading gra zarzynała 1 rdzeń, a resztę po 30%. Po wyłączeniu HT obciążenie równiutko rozkłada się na rdzenie i wydajność szła do góry. Jeśli nie dałoby się wyłączyć ht / smt, nigdy bym takiego procka nie kupił.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa platforma i jak zwykle są problemy, tak samo było na początku u intela z HT, z DDR4 na Z170 podobnie. Dopracują biosy do płyt i pewnie wyjdą jakieś poprawki pod Windows 10 i DX12.

 

Ryzen ma IPC na poziomie haswella, może nawet lepiej - jak zapowiadali. Wystarczy spojrzeć na test w cinebench R15 Single Thread  w porównaniu np. do 4690K  o podobnym taktowaniu, widać to również w Fallout 4 który pewnie ciśnie tylko jeden rdzeń. Pozostaje jeszcze kwestia turbo w porównaniu do Intela. Turbo podane przez AMD nie jest jednakowe na wszystkich rdzeniach, 

https://www.purepc.pl/procesory/premiera_i_test_procesora_amd_ryzen_r7_1800x_dobra_zmiana?page=0,6

 

SMT widać że w grach nie zawsze działa prawidłowo za to np. w Crysis 3 daje niezłego kopa.  Wiele zależy też od optymalizacji gier na procesory wielordzeniowe. Do tej pory większość tytułów obciąża max. 4 rdzenie fizyczne. 

 

Poniżej ciekawa recenzja. Jak  dojdziecie do gier to wykresy można edytować wybierając konkretne tytuły. No i można sobie porównać ile obecnie Ryzen traci na wydajności w DX12 w porównaniu do DX11 na przykładzie BF1 i RoTR.

https://www.computerbase.de/2017-03/amd-ryzen-1800x-1700x-1700-test/

 

Przydałoby się jeszcze porównanie Draw Calls w 3dmark.

Windows 10 też ma problemy z prawidłowym działaniem turbo na Ryzen dla tego przełączanie na pełną wydajność planu zasilania pomaga. 

Realna granica OC Ryzen to 4GHz, Powyżej robi się już nie ciekawie. Z R5 będzie podobnie bo bardziej zależy to od procesu produkcyjnego w 14 nm. Najbardziej opłacają się R7 1700 i OC bo osiąga podobne rezultaty do R7 1700X.

Ogólne procek bardzo udany, niech tylko wprowadzą te poprawki. Ryzen 7 nie jest do gier bo, do tego tak wielowątkowy procesor nie jest obecnie potrzebny, ale może w przyszłości kto wie. 

 

Update

O możliwościach OC:

https://forums.anandtech.com/threads/ryzen-strictly-technical.2500572/

 

Co nieco o przydzielaniu pamięci podręcznej... i pewnych problemach związanych z architekturą Ryzena 7.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x54ww/my_theory_on_why_ryzen_does_not_perform_in_games/defc6un/

https://forums.anandtech.com/threads/ryzen-strictly-technical.2500572/page-8#post-38775732

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/5x7oaq/ryzens_memory_latency_problem_a_discussion_of/

http://www.hardware.fr/articles/956-23/retour-sous-systeme-memoire.html

https://www.techpowerup.com/231268/amds-ryzen-cache-analyzed-improvements-improveable-ccx-compromises

 

Zakładając że R5 1600X (6/12) będzie miał architekturę R7 1800X  (2x4/8) z zablokowanymi 2  rdzeniami sytuacja będzie podobna. Natomiast R5 1500X (4/8) powinien być już wolny od części problemów dotyczących większych braci.

Edytowane przez spasiu
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć pany, macie może link do jakiegoś testu Ryzena na 4/8? Bo albo AMD bardzo nie chciało pokazywać takich testów albo jestem ślepy ;) Tak z ciekawości pytam tylko, może ktoś przez przypadek trafił na taki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. ) Nie ten temat , główny temat o ryżym masz gdzie indziej .

 

2. ) Patrzyłeś na testy z wyłączonym SMT np. na PPC ?

 

Co prawda po wyłączeniu SMT w 1800X robi się 4/4 a nie 4/8 ale pokazuje różnicę .

 

O ile dobrze rozumiem architekturę ryżego i sposób działania SMT to wyłączenie SMT wyłącza nie tylko HT ( czy jak tam sie to nazywa u AMD ) , dochodzi także do fizycznego wyłączenia rdzenii w CPU .

 

A na prawdziwe testy Ryzena 4/8 ( 1600 ? ) trochę jeszcze poczekamy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...