Skocz do zawartości
CyriC

Czyszczenie nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chcialem odsiwezyc temat i rzucic nowe swaitlo na kwestie wydajnosci naszych "szrotówek". Pisze naszych, bo ostatnio zakupilem pierwsza nagrzewnice i przymierzam sie do zlozenia pierwszego chlodznka. Poszedlem wiec do mechanika poprosic go aby wywalil mi rurki z poldka, zalutowal i wlutowal kolanka w miejsca w ktorych mi bardziej pasowalo. Ogolnie mnie zbesztal troche i powiedzial, ze to spowoduje spadek wydajnosci, ze nie bez powodu jedna rurka mocowana jest na skraju zbiorniczka. Okazuje sie, ze musi byc w tym miejscu gdyz to pozwoli krazeniu wody po calej nagrzewnicy. Zamocowanie wejscia i wyjscia blizej srodka na innym poziomie spowoduje, ze woda bedzie maila zaklocony obieg. Po zastanowieniu musze sie z tym zgodzic. Jesli zamocuje je po srodku, blisko siebie to woda bedzie krazyla tylko w najblizszych kanalikach, w pozostalych oczywiscie tez bedzie, ale zdecydowanie wolniej. Jednym slowem im dalej wlotu / wylotu tym obieg bedzie wolniejszy a wode cieplejsza. W efekcie z zalozmy 20 kanalikow wydajne bedzie jedynie 10, w pozostalej 10-tce bedzie sie kisila goraca woda. A co wy o tym myslcie ?? Moim zdaniem nie jest to zadna spiskowa ani tez rewolucyjna teoria a jedyne czysto logiczne przemyslenia.

Edytowane przez toman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

cos nie mądry ten mechanik, moze w chłodnicy samochodowej zmiana ułozena wlotu i wylotu ma znaczenie, ale nie w nagrzewnicy. Woda krązy we wszystkich kanałach. Wez se za przykład chłodnice X-flow. Chociaz z jakiegos powodu chłodnice coolteka są wydajniejsze. Ale mysle ze jak zamocujesz po środku bedzie OK. wiele ludzi tak ma i nie nazeka na wydajnosc.

Edytowane przez mariush190

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos nie mądry ten mechanik, moze w chłodnicy samochodowej zmiana ułozena wlotu i wylotu ma znaczenie, ale nie w nagrzewnicy.

możesz to jakże rewolucyjne stwierdzenie podeprzeć czymś więcej niż "bo tak!" ?

 

Woda krązy we wszystkich kanałach. Wez se za przykład chłodnice X-flow. Chociaz z jakiegos powodu chłodnice coolteka są wydajniejsze.

X-flow są całkiem... kiepskie. Ale wspomniałeś o coolteku - to dobrze rokuje...

 

Ale mysle ze jak zamocujesz po środku bedzie OK. wiele ludzi tak ma i nie nazeka na wydajnosc.

yhm, to podobnie jak w pisem. wielu na nich glosowało...

 

 

@toman:

w sumie racja w tym jest, ale patrząc na wiele konstrukcji musi mieć te relatywnie niewielki wpływ na wydajność - spójrz na harrisony / ople / recordy / kadety - tam wlot/wylot jest w sumie pośrodku zbiorniczków. Pozostaje nam zbudować stanowisko testowe :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jest ktoś, kto sie nad tym glebiej zastanowil. @CthulpiSS, o tym samym pomyslalem, bo jak swait dlugi i szeroki sa rozne konstrukcje nagrzewnic. Żuki tez maja tak zastosowany uklad wejscia /wyjscia, ze woda krazy po calej nagrzewnicy z rownym przeplywem. Z drugiej strony alumniowy VW/Glof ma po boku jedna na drugiej rurki. Pozostaje sie jedynie zastanowic nad tym jak bardzo zalezy konstruktorom nagrzewnic samochodowych na wydajnosci. Moim zdaniem nie zwracaja uwagi na to czy nagrzewnica odda lepiej temperature czy slabiej; im bardziej chodzi o to, zeby miescila sie pod deska rozdzielcza, czy gdzie tam ona rezyduje. Nie musze wspominac, ze dla nas roznica 1-2 stopni jest zdecydowanie wazniejsza, dlatego np powstaja liderzy rynku Air Cooling; drobnymi roznicami. Nie musze dodawac, ze roznica do roznicy i osiagamy znaczny wynik. jakby to ujac: "prawie robi dużą różnice". To tyle ode mnie, chcialem zaznaczyc tylko, ze fakt roznego ulozenia wylotu /wlotu moze miec duze znaczenie w wydajnosci. Ja niestety zmuszony będe umiescić oba kroćce blizej siebie, ze wzgledu na to ze w poldku jedna rurka wychodzi bokiem a wstawienie tam krocca uniemozliwiloby zamontowania nagrzewnicy pod syfitem ( :blink: upps zdradzilem sekret nowego projektu). Pozdro

Edytowane przez toman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

napewno to nie ma jakiegos wielkiego wpływu, wątpie zeby FSO przemyslało jakos konstrukcje nagrzewnicy, to był "niskobudrzetowy" polski samochód. Zrobili jak im było wygodniej.

 

@toman. Golf ma inna konstrukcje, z tego co wiem to są to okrągłe rurki i wlatuje woda dołem i płynie tymi rurkami do góry.

 

Chłodnice Black ICE miały po środku i jakos działały. to jest tylko polonez, nie zrobisz z tego collteka 3x120. Jesli chcesz sie bawic w formowanie zbiorników zeby woda wlatywała po bokach to sie baw, mysle ze roznicy w wydajnosci nie zauwazysz, skoro nawet nie chcesz jej rozlutowac w celu wyczyszczenia kanałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodnice Black ICE miały po środku i jakos działały. to jest tylko polonez, nie zrobisz z tego collteka 3x120. Jesli chcesz sie bawic w formowanie zbiorników zeby woda wlatywała po bokach to sie baw, mysle ze roznicy w wydajnosci nie zauwazysz, skoro nawet nie chcesz jej rozlutowac w celu wyczyszczenia kanałów.

Dokładnie ... nie zastanawiaj sie nad takimi sprawami, bo w praktyce różnicy i tak nie zauważysz. Juz większa różnica będzie w zależności od tego czy nałożysz więcej lub mniej pasty na procesor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zastanawiaj sie nad takimi sprawami, bo w praktyce różnicy i tak nie zauważysz. większa różnica będzie w zależności od tego czy nałożysz więcej lub mniej pasty na procesor.

no tutaj to sie wyglupiles na calego, zastanow sie jaka powierzchnie odprowadzania ciepla ma nagrzewnica a jaka chociazby najwiekszy bloczek i zastanow sie co i w jakim stopniu wplywa na niskie temperatury ukladu. O ile przeplyw wody w bloku jest banalny o tyle w nagrzewnicy nie jest to juz takie proste.

Chłodnice Black ICE miały po środku i jakos działały. to jest tylko polonez, nie zrobisz z tego collteka 3x120. Jesli chcesz sie bawic w formowanie zbiorników zeby woda wlatywała po bokach to sie baw, mysle ze roznicy w wydajnosci nie zauwazysz.

Sluchaj, powiedz mi dlaczego ludzie majacy Durona 1600 na Socket A bawia sie w OC ?? Przeciec Conroe z tego nie zrobia ?? Mi sie moj polonez podoba, nie mam kasy na jakies wycudowane nagrzewniczki po 200 zl. Poza tym skladam swoje pierwsze chlodzenie i chcialbym podejsc do tego tematu profesjonalnie a nie odwalic jakiegos bubla. Gdybym mogl to stworzylbym pare nagrzewnic z roznym rozmieszczeniem kroccow, bo sam jestem potwornie ciekaw, jednak jest to narazie technicznie niemozliwe.

... skoro nawet nie chcesz jej rozlutowac w celu wyczyszczenia kanałów.

To juz raczej utrudnienia zwiazane z dostepem do butli i palnika. Gdybym mogl sam to zrobic juz dawno bym zrobil. Poza tym czuje tutaj ironie, to ze jestem poczatkujacym w tym temacie nie zmienia faktu ze chce powaznie porozmawiac. Dobra sikam na to, za bardzo sie wkrecilem, dziekuje za uwage; koniec offtopa. Edytowane przez toman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mechl!n, chce, nawet bardzo. Z tym, ze sam tego zrobic nie moge, bo i nie mam butli ani odpowiedniego palnika. Tem mechanik o ktorym mowa jest mocno oblozony pracą (tutaj musze dodac, ze pracujemy w jednym zakladzie), kupa maszyn i kupa roboty, nie dziwie mu sie, ze nie chce mi tego zrobic , w sumie jest troche zabawy, a moze poprostu nie czuje sie na silach. od siebie dodam, ze nagrzewniczka (rocznik 93') jest w stanie zewnetrznym bardzo dobrym, wiem, ze moze sie to nie przekladac na wewnatrz. Chyba zabiore ta nagrzewnice i bede szukal innego zrodla pomocy, bo bardzo jestem ciekaw co tam gosci w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

no tutaj to sie wyglupiles na calego, zastanow sie jaka powierzchnie odprowadzania ciepla ma nagrzewnica a jaka chociazby najwiekszy bloczek i zastanow sie co i w jakim stopniu wplywa na niskie temperatury ukladu. O ile przeplyw wody w bloku jest banalny o tyle w nagrzewnicy nie jest to juz takie proste.

Nie rozumiem

Sluchaj, powiedz mi dlaczego ludzie majacy Durona 1600 na Socket A bawia sie w OC ?? Przeciec Conroe z tego nie zrobia ?? Mi sie moj polonez podoba, nie mam kasy na jakies wycudowane nagrzewniczki po 200 zl. Poza tym skladam swoje pierwsze chlodzenie i chcialbym podejsc do tego tematu profesjonalnie a nie odwalic jakiegos bubla. Gdybym mogl to stworzylbym pare nagrzewnic z roznym rozmieszczeniem kroccow, bo sam jestem potwornie ciekaw, jednak jest to narazie technicznie niemozliwe.

Troche dziwnie zrobiłes to porównanie :lol:

Ludzie majacy słabe procki, podkrecają je dla darmowego wzrostu wydajności, zabawy itp. Ja sam w moich zastosowaniach nie potrzebuje miec podkrecony procek, to czy chodzi na 1800mhz czy 2800 nie jest wazne. Bo nie rippuje filmów, nie obrabiam profesionalnie grafiki itp. Poprostu lubie od czasu do czasu odpalic benchmark i popatrzec z radoscią na darmowy wzrost wydajności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kadeta? słyszałęm ze sie nie da rozlutowac tzn. da sie ale sie rozsypie p.s a chemicznie?

edit: co by sie stalo gdybym wlał rozpuszczalnik do kadeta?

Edytowane przez teat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

ja wlewałem rozpuszczalnik. Niewiele dało. A tak własciwie to chyba nic.

 

Kadetta czysc chemicznie. Ja moje tico traktowałem przez trzy dni po dwa razy na dzien octem. Rano gorący a wieczorem zimny i zostawał na noc. Przy wylewaniu mocno potrzasac. Jeszcze wypsikałem do srodka cilit bang. Tez troche pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość mariush190

Aha i co czysty był\?

i był i jest nadal:D Najlepiej skutkuje gorący ocet. Teraz dzis jeszcze raz wlałem i nic nie wylatuje, płukam wodą, potrząsam i czysto. Teraz zanim wepne ją do układu to zaleje na ten czas wodą destylowaną. Po tygodniu wyleje i jak woda ani troche nie zmieni koloru to smiało podłacze ją do układu.

Słyszałem jeszcze od kszonka, o fajnych płynach do czyszczenia chłodnic. podobno dobre to jest, ale w moim przypatku juz nie potrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

 

Po przeczytaniu tych 30 stron (uff :blink: ) wnioskuje , że najlepszy jest gorący ocet :) Dzisiaj zaopatrzyłem się w piekną (to tylko pozory :D ) ładę 1207 za kwotę 30 zł :) Jutro ( dzisiaj już troszkę późno ) czeka ją papier scierny i relaksujące kąpiele octowe :D Będzie trzeba ją także rozlutowac ale musze do niedzielii poczekac na szlifierkę . Mam pytanie wie ktoś gdzie moge dostać na terenie 3miasta (Sopot) takie blaszki - LINK ?

 

Foty Łady :

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Pozdro

Edytowane przez banditos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...