Skocz do zawartości
CyriC

Czyszczenie nagrzewnicy

Rekomendowane odpowiedzi

finy są niemalowane, a tylko wyczyszczone z syfu - co do zlotego - standardowo kadeciik mial mase różnych skaz w trudno dostępnych miejscach do szlifowania - imo wygląda o niebo lepiej niż poprzednio...

czarne kadeciki mi się nie podobają, złote też fe... a srebrny... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

Bardzo chętnie zobacze w jaki sposób rozlutowałeś tego dziada oraz cały proces czyszczenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Kadeta rozpiłowałem piłą do metalu a później zrobiłem z blachy miedzianej "kztałtkę" wkleiłem poxiliną bo nie chciałem lutować bo bałem się o kanały następnie szpachla i czarna farba wygląda jak nagrzewki od Mechl!na :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie czyszczenia kadeta (albo corsy- nie wiem, sponsored by mechl!k).

Został kilkakrotnie przepłukany- wyleciało trochu syfu aż wylatująca woda była krystalicznie czysta. NO I ROZLUTOWAłEM DZIADA (wcześniej rozlutowałem, wyczyściłem i zlutowałem z powodzeniem slima więc i tym razem liczę na sukces). Pod pokrywą było czysto. Totalnie zatkane były trzy kanały i to w "przejściu" o mniejszej ich ilości (harrisy są asymetryczne- zazwyczaj 10 na jedno oraz 8 na drugie przejście). Tak więc "w jedną stronę" woda leciała tylko czterema kanałami.

 

Kanałów harrisa nie da się przetkać brzeszczotem- chyba że bardzo wąskim. Być może założę osobny temat żeby to dokładnie opisać- nie ma to jak fotki.

I co miała obcięte rureczki przy zbiorniczkach ? :>

 

 

Skoro M!k sponsorował to moja Corsa, znaleziona na lokalnym złomie wraz z obudową. Miałem ją wyczyścić i sprzedac, ale opusciły mnie chęci a i kwota na koncie nie była ta. Ale nie do tego zmierzam. Cieszcze się (o ile to ta), że jest w środku czysta, bo czysciłem czyms nowym, a mianowicie elektrolitem do akumualtorów sprzedawanym na kazdej stacji benzynowej :D

Jest to 1-1,5% roztwór blizej mi nieznanego kwasu. Z tego o sie domyslam to kw. siarkowy. 1 Litr kosztuje około 2,50zł. Starcza na baardzo duzo, bo ta Corse płukąłem tylko 3 razy aby doprowadzić ją do takiego stanu :)

Oczywiście wczesniej podgrzałem go w garnku, czyli stara metoda octowa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak- to ta (się zdziwiłem jak przyszła na mój adres bo nic o niej nie wiedziałem).

Tak jak już pisałem- dekle były czyste. Za to cztery (nie jak pisałem wczoraj - trzy) kanały były totalnie zatkane- po dwa skrajne w przejściu- tak więc w jedną stronę woda leciała tylko czterema (z ośmiu dostępnych).

 

Właśnie ciekaw byłem czym wcześniej była czyszczona- teraz już wiem.

Niestety potwierdza się teoria, że żadne środki chemiczne nie są w stanie całkowicie wyczyścić nagrzewnicy / udrożnić jej kanałów.

 

Mam foty- nie wiem- zakładać osobny temat czy tutaj dać (?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam szybkie pytanie:

Sprawiłem kąpiel mojego tico (harrison) w occie i drugi raz w occie z kwasem cytrynowym. Finy zostały wyczyszczone go gołej mniedzi. Teraz wszystko jest zielone. posypałem kwaskiem cytrynowym. Zeszło ale tylko na chwile. Jak sie tego pozbyc na stałe??

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Na wylotach kanałów w mojej łądzie jest jakiś syf. Podejrzewam , że to kamień ... Starałem się go usunąć papierem ścierny ale będzie to za długo szło ... Macie jakieś propozycje jak to usunąć ?

 

Dołączona grafika

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem z nagrzewnicą do fiata. Zrobiłem tak, że ten gril i wystające końcówki kanałów ze wszystkich stron starałem się wyczyścić za pomocą szczotki mosiężnej, ale właśnie w tych zawinięciach to nie zdawało egzaminu. Także nalałem do jakiegoś pojemniczka (foremka podłużna do pieczenia babki) kilka centymetrów płyny do mycia WC – Tytan. W sumie to robiłem jeszcze inaczej :wink: , bo wlewałem ten płyn od góry we wszystkie kanały i on się przesączał przez nie i zbierał na dnie foremki, nawet jak już całkiem przelał się przez kanały to końcówki stały w nim sobie jeszcze z 15 minut. Wtedy płukałem wszystko wodą i szczotkowałem, i tak z kilka razy.

Myślę że ta metoda okazała się skuteczna bo na 168 lutowanych kanałów (2 nagrzewnice od fiata zlutowane ze sobą to 28 kanałow w 3 rzedach lutowane z dwóch stron to właśnie 168 lutów) puściły tylko 2 :wink: , a i tak bardziej spowodowane było to brakiem doświadczenia gdyż przecieki były po stronie którą lutowałem jako pierwszą, niż metodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tytan MAX- tak i płyn do wc, na opakowaniu jest kibel z różyczką :wink: http://vega.akedo.pl/catalog/popup_image.php?pID=82, kupisz w chemicznym, butla ponad litr kosztuje coś koło 8 zł.

 

Ten rozmiękczony kamień to usuwaj za pomocą zwykłej szczotki takiej do rąk, a wszystko picuj na koniec jeszcze na błysk szczotką mosiężną, stalowa jest za twarda i może poszarpać końcówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ej, a probowaliscie uzyc takiego srodka do przepychania rur, chyba "kret" sie nazywa. z tego co pamietam to jest w postaci takich kuleczek czy granulkow, wsypuje sie to do rur, np od wanny czy zlewu i po kontakcie z woda rozpuszcza sie i przy okazji rozpuszcza caly zator. mozna by to wykorzystac przy zapchanych kanalach w chlodniczkach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby dobrze wyczyścić nagrzewnice musiałem przeciścić kanały. Kilka było kompletnie zatkanych ...... błotem !! Szukałem odpowiedniego brzeszczota ale nie znalazłem ... Został mi drut , który znalazłem w piwnicy . Wyglądał jak spinacz tyle że dłuższy. Czyściło się tym beznadziejnie ! Po pewnym czasie Ojciec załatwił mi brzeszczot wycięty z blachy (jakiej , to nie wiem). Czyściło mi się tym rewelacyjnie , pasował idealnie !

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

 

Chyba każdy wie jak wyglądał proces czyszczenia :) Aby dokładnie wyczyścić kanały , czyszczenie składało się z 4 serii.

Seria 1 , usuwała najwięcej syfu. Seria 2 , Usuwała resztę pierwotnej warstwy. Seria 3 , usuwała resztki resztek. Seria 4 , jak nic nie poleciało z kanałów to znaczy , że kanał czysty :) . Ponieważ "szlam" , który znajdował się w kanałach był suchy , była lana woda w kanały aby bród mógł spokojnie wypłynąć.

 

Dołączona grafika

 

Efekt ? Kanały świetnie wyczyszczone ze szlamu oraz udrożnione.

 

Zostały wyloty kanałów i możemy lutować :)

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje fotki przywołują mi wspomnienia, jak czyściłem nagrzewnice od fiata, pamiętam tą euforię na widok błysku wyszczotkowanego mosiądzu mieniącego się w krystalicznie czystej wodzie.

Przypominam sobie jeszcze, że też używałem brzeszczota do przepychania kanałów z tym, że normalnego, takiego wąskiego. Ukształtowałem go w taki sposób że udało się poprzetykać kanały ale też wyskrobałem kamień. O coś takiego mi chodzi:

post-125281-1161374919_thumb.jpg

Tylko trzeba pamiętać, aby leciutko zaoblić rogi takiego „skrobaka” żeby w trakcie intensywnego przepychania nie przeciąć kanałów.

 

Powodzenia podczas lutowania :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@banditos, z tym skrobakiem to było tak że podczas czyszczenia brzeszczotem z naklejonym papierem ściernym co chwile mi się ten papier odklejał a sam prosty brzeszczot przetykał kanały ale po prostu czułem że w znikomy sposób oddziałowywał na ścianki kanałów i w trakcie tego przetykania jakoś samo tak mi się zajarzyło aby powyginać ten brzeszczot tak żeby chociaż w jakimś minimalnym stopniu coś skrobało po tych ściankach. Tak zrobiłem w zamian za śmiganie kanałów papierem ściernym. Wiadomo jedne kanały były bardziej zasklepione inne mniej, jednak profilaktycznie przepchałem wszystkie, raz drapiąc jedna raz drugą ściankę.

Nie wiem pewnie już wydziwiam. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...