haaz Opublikowano 10 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2017 Witam Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Mam swój router TP-LINK, do którego podpięte są dwie stacjonarki oraz różne urządzenia typu laptop, drukarka, telefony poprzez Wi-FI. Router ten jest podpięty do modemu od UPC. Ten modem UPC jest ustawiony w trybie bridge, żeby tylko przekazywał mi internet, a mój router od TP-LINK już sobie rozdziela sygnał. Ostatnio pojawiają się dziwne problemy. Niektóre urządzenia podpięte pod Wi-Fi, tracą połączenie, podczas gdy stacjonarki dalej mają internet. Myślałem, że to problem z Wi-Fi od TP-LINK, ale tam wszystko hula jak ta lala, mogę się zalogować spokojnie na router itd. Okazuje się często, że nie ma danych WAN (ip adress, subnet mask, default gateway), więc klikam renew by je odzyskać i co się okazuje? - że się nie da. Zatem wnioskuję, że jest to problem mimo wszystko z modemem od UPC? Idę robić reset modemu UPC i nagle jak za dotknięciem magicznej różdżki mogę dać renew, odzyskuję dane, Wi-Fi śmiga i wszyscy są zadowoleni. Problem występuje co jakieś 6-7 dni, trzeba restartować modem UPC by odzyskać Wi-Fi. Przed momentem znowu miałem taką sytuację, ale teraz dla przykładu nie mogę w ogóle wejść na modem UPC, komenda ping mi pokazuje brak połączenia (a internet jest), z kolei na TP-LINK spokojnie mogę się logować. Chciałem zgłosić do supportu UPC żeby mi wymienili modem, ale też nie chcę wyjść na głupka, jak się okaże, że ich modem śmiga, a mój TP-LINK szwankuje :X No bo dlaczego czasem nie mam Wi-Fi, podczas gdy stacjonarne dalej mają internet, a dopiero po resecie modemu od UPC wszystko się naprawia? To jest wina TP-LINK czy UPC? Proszę o pomoc i doradztwo co powinienem zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 10 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2017 A jaki masz router to mamy sobie wywróżyć? Firmware najnowszy. Reset do fabrycznych zrobiony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haaz Opublikowano 11 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2017 (edytowane) UBEE EVW3226 N600 TL-WDR3600 Aktualizacji firmware nie robiłem nigdy. Router od UPC działa na fabrycznych cały czas, zmienione tylko by działał w trybie bridge. TP-LINK w zasadzie też nie zmieniany, mam po prostu wklepane adresy dhcp na stałe + parę stron www dodanych do cenzury i w zasadzie tyle. Które z urządzeń jest problemem? Edytowane 11 Maja 2017 przez haaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 11 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2017 Ja mam WDR4300. Ta sama rodzina urzadzeń. Seria dosyć długo wspierana przez Tplinka. Wgraj najnowszy firmware, przywróć ustawienia fabrycznie i ręcznie powklepuj co tam miałeś po swojemu.: http://www.tp-link.com.pl/download/TL-WDR3600.html#Firmware Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haaz Opublikowano 11 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2017 Ok zrobiłem upgrade firmware TP-LINK, ustawienia fabryczne. Do tego zrobiłem hard reset UPC. Zobaczymy czy problem znowu będzie się pojawiać. Zauważyłem, że jak ustawię UPC na tryb bridge to nie mogę się na niego logować wcale, co mnie dziwi bo przedtem bezproblemowo mogłem, na razie zostawiłem go domyślnie jak jest trybie router. To samo nie ma nigdzie żadnego firmware dla tego UPC ani nawet opcji nie ma w trybie admina odnośnie update. Jest jakiś sposób czy jedynie UPC ma takie uprawnienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ancient Opublikowano 11 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2017 Zauważyłem, że jak ustawię UPC na tryb bridge to nie mogę się na niego logować wcale, co mnie dziwi bo przedtem bezproblemowo mogłem, na razie zostawiłem go domyślnie jak jest trybie router. To, że nie można się logować to normalne, bo tryb bridge działa tylko w warstwie 2 tj. modem UPC przestaje mieć własny IP od strony LAN. Dziwne jest to że wcześniej mogłeś. Co do upgrade firmware to najpewniej, nie można tego samemu robić tylko robione jest to automatycznie tudzież zdalnie przez UPC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeniu Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2017 jak Ci padnie WiFi to weź zamiast restartować modem z UPC to przerwij między urządzeniami połączenie (wyciągnij kabel), po ponownym podłączeniu zobacz co się dzieje jeżeli UPC masz w trybie bridge i wchodzisz od niego do WANu swojego Routera to nie widzę powodów dla których by miało szwankować WiFi TP-Linka przez coś co jest przed WANem, mam na stanie TP-Linka w którym pada wifi raz na tydzień (TL-WR1043ND) więc nie jest to odosobniony przypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...