Skocz do zawartości
aqua

Wywala internet XX razy na dzień

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od miesiąca Kwietnia mam problem z internetem.. Dostawca ORANGE.
Sprawa wygląda tak, że internet od nich mam już X lat, długo długoooooo.. No i zawsze pamiętam jakieś problemy z łączem.. 
Według mnie z ich winy, ale to 100% pewności nie mam.

Ogólnie to kable telefoniczne tutaj mają hmmm 14 lat? Jakoś tak będzie plus/minus. 
Teraz mam umowę z ORANGE na internet do 10 Mb/s. 
Od Kwietnia zrywa mi połączenie nawet do 40 razy na dzień lub kilka razy w ciągu minuty/minut.. 
Używam routera firmy Edimax czy jakoś tak.. Dokładnych parametrów nie znam, trzeba by spisać.
- Był technik, powiedział że na Livebox'ie można ustawić na 12 Mb/s internet, ale Livebox nie działa, nie wiem czemu.. No to router ustawił mi na 9.5 Mb/s i internet tak działał, że aż szok.. Np w grach moba 50 ms.
No a generalnie stwierdził, że - ON nie wie czemu tak się dzieje, czemu zrywa połączenie. Po jakiś 3 tygodniach? Od ustawienia neta na 9.5 Mb/s spadek na bodajże 6, a później na 3 Mb/s.. Co jest nienormalne bo ZAWSZE pamiętam, że na linii miałem 6-7 Mb/s standard.. 

Czy wina leży po stronie ORANGE?
Mojej czyli, mojego routera? Coś w nim by się zepsuło?
Czy może być to wina kabli na linii - starość? 

Ale powiem też, że pamiętam czasy jak się śmigało z netem bez problemu, aż miło! Nawet w tym roku jeszcze..
Nie wiem już co robić.. Router sam kupiłem, nie mam go od dostawcy.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. masz neta od Orange i Liveboxa dostałeś jako Ich urządzenie przez nich zarządzane - tak?

2. wpiąłeś swój router i z niego korzystasz - tak?

 

ad.1 - jeżeli Livebox jest Ich to powinni Ci go wymienić na sprawny i uruchomić łącze - od tego bym zaczął - na nich zrzucasz całą odpowiedzialność - nie mogą Ci nawciskać, że to wina Twojego sprzętu [:

 

ad.2. - jedyne co mogę polecić to update firmware lub factory reset i ponowna konfiguracja

 

swoją drogą to trochę daremne to jest, że taka firma jak Orange nie korzysta z monitoringu własnej sieci przy diagnozie takich rzeczy... nie wierzę, że nie mają takich narzędzi

 

wystarczy, że Twój router "flapuje" i dampening będzie Cię ucinał od neta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 - tak kiedyś to było TPSA o ile się nie mylę, później przejęło Orange. Dawno temu używałem jeszcze Livebox'a a nie wiem jakoś od 2 lat plus/minus używam routera do internetu.

Po prostu przyjechał technik od nich i powiedział, że na routerze będzie internet na 9 mb/s a na livebox'ie 12 mb/s. Tylko to bez sensu skoro umowę tak czy inaczej mam do 10 mb/s.

 

2 - tak.

 

Livebox'a już nie używam bo korzystam też z Wi-Fi, telewizja, internet. 

Ale to nie powinno mieć nic do rzeczy, skoro przecież pamiętam czas, jak śmigałem sobie po necie bez problemów..

I praktycznie zawsze jak sprawdzałem połączenie to było od 6-7 mb/s stałe.. Teraz nagle zjechane do 3 mb/s.. Więc Ja osobiście nie rozumiem jak to może być od linii tutaj, skoro internet przedtem działał..

A w ogóle to w Kwietniu mieli taką awarię, że system automatycznie ustawił łącze na 1.5 Mb/s..

Później wizyta technika, wielce internet 9 mb/s na 3 tygodnie, a później samo z siebie na 3 mb/s.. 

 

Czyli najlepiej to zrobić reset wszystkiego, później update firmware i na koniec konfiguracja wszystkiego?

A jak to nie pomoże? 

 

Ogólnie to mnie ŚMIESZY.. Jak może TECHNIK! przyjechać i powiedzieć, że on nie wie.. 

To co tam są za technicy? Przyjść zobaczyć linię, brać drabinę pogrzebać w skrzynce i pojeździć autem? 

 

Jeszcze takie pytanie bo dosyć dziwna sytuacja.. Brat włączając swój PC powoduje to, że internet wywala.. O co chodzi? Nie rozumiem..

Ma jakieś wirusy czy jak? Bo u niego jest główne zarządzanie itd.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

internet wywala w jakim sensie? trudno coś doradzić bez konkretnych informacji

 

zawsze możesz upomnieć się o sprawny livebox i podłączyć do niego Twój router LAN-LAN, wtedy router będziesz miał jako AP do wifi i switch do LANu, problem z głowy,

 

a jak włączając drugi komputer sypie się net (a może też lan?) to może macie konflikt adresów IP w sieci? DHCP czy statyczne adresowanie?

 

EDIT: drugi komputer może też być wylęgarnią trojanów albo pijawką p2p i po prostu zapycha pasmo i masz po 3000pingu

Edytowane przez Zeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywala internet w taki sposób, że po prostu jest utracone połączenie w ogóle na jakieś powiedzmy 20-40 sekund.. Czasami minutę lub kilka minut..

Właśnie to tak irytuje bo np robi się cokolwiek na stronie, grze.. i nagle samo z siebie wyrzuca połączenie.. 

Wchodzę na stronę główną neta no i status ( no connected ).

Ile razy? Zdarzało się nawet 40 razy na dzień takie krótkie wywalanie.. 

 

A internet ogólnie jest tak podpięty, że Ja u siebie mam kablem połączone i brat do swojego PC też kablem, żeby net działał normalnie bez lagów.

 

Wiem, że u mnie na PC końcówka ip ma chyba numerek 2 a u brata 1.

Dalej to się nie znam za bardzo na tym. Wiem tyle, że jest podłączony Router, od niego lecą kable na 2 kompy.

 

A może być też tak, że Ja mam na swoim PC jakiegoś wirusa? Tylko nie wiem jak to sprawdzić jakim programem, bo jest ich miliony, a który dobry.... 

Chociaż wątpię bo używam 360 Total Security. To raczej może u brata coś, albo od orange..

 

A o co chodzi z LAN-LAN? :)

Edytowane przez aqua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wchodząc na stronę główną neta masz na myśli, że łączysz się do routera?

jeżeli tak to bym podejrzewał jednakowoż jakiś problem ze sprzętem albo z Orange, masz skąd wziąć sprzęt na podmianę na testy na parę godzin? próbowałeś przywracać ustawienia fabryczne? router się nie grzeje?

 

co do infekcji wirusami to możesz sprawdzić Malwarebytes

 

z LAN - LAN chodzi o to, że dostępowym urządzeniem do Ciebie będzie Livebox i z jego portem LAN łączysz kablem Twój router - tutaj też wpinasz się w port LAN, w routerze wyłączasz DHCP i służy Ci router jako "switch z wifi", całą konfigurację dostępu do sieci LAN robisz na lifeboxie, tutaj, potrzebujesz raczej poradnika jeżeli nigdy nie bawiłeś się sieciami,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Główna strona w sensie panel kontroli itd, chodzi o to, że wpisuje się swój adres ip w przeglądarkę no i tam mam dostęp do neta.

 

Czyli możliwe, że jest to wina routera tak? Bo przyznam, że działa on 24/7 i bardzo rzadko jest wyłączony.. 

A jeżeli kupować nowy to jaki najlepiej? I jaka jego cena? :o 

Nie za bardzo mam skąd wziąć inny na próbę, ostatecznie to sklep czy dali by na próbę przed zakupem..

 

A to nigdy się tak nie bawiłem, brzmi dosyć skomplikowanie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istotne jest jakie masz parametry linii. W ustawieniach routera znajdziesz informacje na temat tłumienia, SNR Margin itd.

Druga sprawa - rozne routery roznie radza sobie z ADSL. Jeden utrzyma stabilne polaczenie na linii z kiepskimi parametrami - inny nie. Ja bym jednak sprobowal uruchomic tego LiveBoxa

 

Pamietam, ze sam majac ADSL 10mbps - mialem niezbyt dobra jakosc lacza i jedynie wlasnie Livebox pozwolil mi zachowac stabilny net bez rozlaczania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak uruchomić tego Liveboxa tak, żeby działał? Bo po podłączeniu go to on nie trybi i nie wiadomo czemu..

Może jakaś zła konfiguracja czy coś? 

 

Podaję też screen na ten moment: 14:45

 

post-215340-0-41696000-1496839610_thumb.png

Edytowane przez aqua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

... u mnie na PC końcówka ip ma chyba numerek 2 a u brata 1.

Dalej to się nie znam za bardzo na tym. Wiem tyle, że jest podłączony Router, od niego lecą kable na 2 kompy...

 

I wszystko jasne !

 

Użytkowników jest dwóch na tym samym łączu.

 

Wyłącz komputer brata w ogóle, podłącz kablem swój komputer z routerem i wtedy sprawdzaj szybkość internetu a nie jak brat też używa tego samego łącza.

 

Wi-Fi też może ktoś z sąsiadów używa - sprawdź w menu konfiguracyjnym routera kto korzysta z twojej sieci Wi-Fi. Czy aby tylko ty i brat ?

 

Wirusy też mogą być przyczyną, że ci rozłącza internet - te u brata też !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wi-Fi nie może używać nikt inny bo jest potrzebny do tego specjalny klucz, który jest tak skomplikowany, że masakra.. No i każdy tutaj ma swój internet. 

 

Tylko, że my używamy takiej konfiguracji już XX lat i zawsze podawało 6-7 mb/s.. A od kiedy orange zaczęło z szopkami to jest jak jest.. 

I wiecie co? "Stawiam milion dolarów" że jak skończą się wakacje to nagle w magiczny sposób internet wróci do normy, a problemy z orange znikną ^^

Bo to jest śmieszna firma w ogóle.. Robią internet 600 mb/s, a ich kable tego nie wytrzymują..

Podpisujesz umowę z orange PL, a internet masz z Niemiec do tego jeszcze celowo zamulany..

 

Tak że Ja tego nie ogarniam.. Przykładowo Styczeń grałem sobie, pobierałem Aiona, World of Tanks i transfer był 750 kb download.. Teraz? Parodia.. 

Od kiedy zaczęły się ich problemy z awarią tak o necie - zapomnij.. 

Ludzie mieszkający o 600 km ode mnie to samo narzekają.. Opinie w internecie?

Ogólna ocena ludzi o orange to 1/5

Samo narzekanie, złe komentarze.. 

 

PS: Co do wirusów to przyznaje się bez bicia - bywały na moim PC.. 

Czy są dalej? Niby nie, ale 1 czy 2 programy wykryją wszystko na 100%? 

Edytowane przez aqua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brat włączając swój PC powoduje to, że internet wywala.. O co chodzi? Nie rozumiem..

Ma jakieś wirusy czy jak? Bo u niego jest główne zarządzanie itd.. 

 

To nie macie zainstalowanego (i działającego stale !) programu ANTYWIRUSOWEGO ?

 

Zarządzanie ? Czym ?

Do routera czyli ustawień routera wejdzie każdy kto korzysta z twojej sieci - i ty i brat i...kto tam jest w okolicy. :biggrin:

 

Wymiana routera na nowy to tylko niepotrzebny wydatek - jak nie masz pojęcia, gdzie naprawdę leży przyczyna tych problemów z internetem.

.

 

 Robią internet 600 mb/s, a ich kable tego nie wytrzymują..

Podpisujesz umowę z orange PL, a internet masz z Niemiec do tego jeszcze celowo zamulany..

 

Światłowód masz tylko tam, gdzie warunki techniczne ORANGE na to pozwalają - zresztą mało kto może mieć ten światłowód w ogóle - mimo nachalnych reklam w TV.

Jak "kable tego nie wytrzymują" to w ogóle ci nie oferują takich szybkości.

 

Wyjście na świat internetu z Polski przechodzi przez Niemcy (konkretnie przez Frankfurt) bo to jedyne kablowe połączenie całej Polski z siecią światową i ORANGE z tego korzysta bo innego kabla nie ma.

.  

Edytowane przez takafotka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na tych nazwach..

Nie wejdzie nikt prócz mnie i brata bo nikt nie ma haseł, ani numeru ip.. 

Mówię o panelu sterowania z routeru, więcej nie wiem jak to jaśniej wytłumaczyć.. 

 

Przecież pisałem, że korzystam z 360 Total Security + Glass Wire, ale teraz są takie wirusy, że nawet potrafią obejść AV.. To logiczne..

 

Ja już nie wiem co mam robić.. Nawet jak brat ma wyłączony PC to i tak net jest na 3 mb/s.. 

 

http://downdetector.pl/status/orange

 

Najczęściej zgłaszane awarie:
  • Internet (69%)
  • Telefon komórkowy (21%)
  • Nie sieci komórkowej (9%)
Edytowane przez aqua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wi-Fi nie może używać nikt inny bo jest potrzebny do tego specjalny klucz, który jest tak skomplikowany, że masakra..

 

Klucz to każdy ma...do swojej sieci Wi-Fi i to jest oczywiste.

Tylko PO CO taki skomplikowany ?

Wystarczy dobre, krótkie hasło - żeby można było łatwo wpisać "z palca" a nie jakieś 360 znakowe.

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klucz to każdy ma...do swojej sieci Wi-Fi i to jest oczywiste.

Tylko PO CO taki skomplikowany ?

Wystarczy dobre, krótkie hasło - żeby można było łatwo wpisać "z palca" a nie jakieś 360 znakowe.

.

 

Jednak poczekam na kogoś kto zna się na tematyce.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś kto zna się na rzeczy - nie technik od ORANGE - i niech ci sprawdzi gdzie leży przyczyna.

Takie gdybanie i szukanie przyczyn w ciemno przez internet to jak nauka pływania w radio.

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś kto zna się na rzeczy - nie technik od ORANGE - i niech ci sprawdzi gdzie leży przyczyna.

Takie gdybanie i szukanie przyczyn w ciemno przez internet to jak nauka pływania w radio.

.

 

Poczekam na odpowiedzi tutaj, a nie odpowiedzi typu, że każdy może podłączyć się do mojej sieci :D PLS!! 

Dziwnym trafem, gdy próbowałem się podpiąć pod Wi-Fi kuzyna to bez hasła się nie dało NIC zrobić. 

Albo z 'krótkim' hasłem.. Gdzie to hasło jest dostępem do internetu, a nie Wi-Fi.. 

Serdecznie proszę o nie wypowiada się w tematach o których się nic nie wie. Dziękuje miłego dnia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, strasznie ogólnikowo piszesz i nic nam to nie powie, można sobie wymyślać rozwiązania i generalnie nawet nie wiadomo czy próbowałeś cokolwiek zrobić

 

najprościej jeżeli sam z siebie nie chcesz dokształcać się w internecie jak co sprawdzić i co z czym się je chociaż podstawowo żeby przekazać info np tutaj na forum aby ktoś mógł coś doradzić to po prostu wrzuć do szafy swój router, podłącz liveboxa i dzwoń do orange, technik przyjedzie, zrobi, jak nie zrobi to wymieni liveboxa na nowego i zrobi, masz problem z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki były updatowane - nic to nie dało.

Livebox był próbowany - podłączany, ale nie chce działać. Nie wiem czemu nie daje sygnału czy coś takiego.. No nie wiem, ale się świeci.

To tak jak by hmmm internet był skonfigurowany pod router? Czy trzeba by instalować sterowniki do Liveboxa, żeby działał?

 

No tak jak mówię, ogólnie to KAŻDY narzeka na Orange i ich internet..

Korzystam z neostrady już bardzo długo, bodajże od 12 lat na tej samej linii.

 

Co jeszcze mam powiedzieć.. 

Ogólnie linia jej prędkość powinna być pokazywana jako 6-7 mb/s bo od lat tak pokazywało. 

Jak mówiłem w Kwietniu mieli taką awarie, że miesiąc czasu ją naprawiali..

Od tamtego momentu mi wywala internet bez powodu.. 

Jakie jeszcze informacje mam podać? 

Tak na logikę..

Gdyby linia była za słaba, do bani i do wymiany.. To chyba raczej już LATA wstecz wywalało by tak jak teraz prawda?

A nie było tak, nie działy się takie rzeczy..

Wiadomo zdarzało się mulić itd, ale też pamiętam że net tak śmigał, że 20 Gb np World of Tanks to pobierało się w 1 noc..

Albo w ogóle grało się bez problemów, nawet się nie pamiętało o jakiś problemach z netem - wyleciało z głowy bo tak śmigało.. 

 

PS: Orange jest takie chamskie, że jak się wysyłało zgłoszenie awarii to po 7 dniach przychodziło potwierdzenie - naprawy, że wszystko jest już OK i tak za każdym razem... A na linii dalej była awaria.. 

Super firma..  asd

Edytowane przez aqua

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za double, ale już nikt nie odp :(
A mam info, które być może jakoś wspomoże temat..

 

Z tego co Ja widzę to wygląda to tak..
Trochę musiałem to obserwować no i Ja mam w swoim mieszkaniu podciągnięty kabel od routera do PC.
Na górze brat ma kablem do swojego PC od routera.
No i zauważyłem, że jeżeli jego komputer jest wyłączony to działa to wszystko, może tam z 1 raz wywali, ale to da się przeżyć..
Widzę, że jak On uruchamia komputer to następuje - no connected na czas X i późnej wraca..
Więc co to może być? Rozregulowany router? Czy coś innego?

Plus ta sprawa z prędkością neta bo to powinno być 6-7 mb/s linia to zawsze utrzymywała.. Chyba że były problemy techniczne od dostawcy.. 
Aktualnie jest 2.4 mb/s.. To najpierw rozwiązać problem z DC, a później dzwonić po technika, żeby mi poprawił linię - prędkość? 
Nie ważne czy sprawdzałem we Wrześniu, Styczniu teraz, rok, dwa temu.. Linia była 6-7 mb/s.

 

Czyli może być to wina dostawcy, ale wina leżeć tutaj po stronie komputerów? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...