Pacza Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 Witam. Mój sprzęt: Cpu: i3 6100 3.7 ghz Gpu: Gtx 750 ti 2gb Ram: 8 gb 2133mhz (Single Channel) Mobo: msi B150M Pro-VDH Zastanawiam się nad dokupieniem drugiej kości ram, ponieważ puki co nie nie mam możliwości zagrania podboju na jakiejkolwiek mapie. Fps skacze pomiędzy 61(lock)-20, choć większość czasu kreci się wokół 35-45. Na trybach pokroju szturm lub linia frontu mam 60 klatek z sporadycznymi spadkami do 55. Gram na średnich detalach z rozdz. 1440:900, a dalsze obniżanie detali nie daje żadnej różnicy w płynności. Moje pytanie brzmi: Czy dokupienie ramu i uruchomienie Dual Channel da mi poprawę wydajności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiergummi Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 Zainstaluj najnowszą betę MSI Afterburnera z RTSS, skonfiguruj sobie OSD w grze i będziesz wiedział co się zatyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) że tak powiem Wymagania zalecane: System: 64-bitowy Windows 10 lub nowszy Procesor (AMD): AMD FX 8350 Wraith Procesor (Intel): Intel Core i7 4790 lub równorzędny Pamięć: 16 GB RAM Karta graficzna (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4 GB Karta graficzna (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3 GB DirectX: karta graficzna zgodna z DirectX 11.1 lub równorzędna Połączenie internetowe: łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 KBPS Miejsce na dysku twardym: 50 GB wiec nie ma sie co dziwić [stawiam na procka jak wieksza sieczka] nawet w minimalnych jest i5 - ja bym dokupił ramu w koncu nie taki drogi a zawsze cos tam doda i zbierał na proca Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) Przeczytaj mój wpis: http://forum.purepc.pl/topic/373249-battlefield-1/?p=4046660 W skrócie, przy nie najwyższych ustawieniach jakości, miałem użycie grubo ponad 2GB VRAM (czyli obstawiam, że problemem jest karta graficzna, bo na moim RX460 4GB + i5 2400 ta gra chodziła OK). Co do RAM, to nie przypominam sobie, by gra razem z systemem przekraczała 8 GB użycia. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) Gram na średnich detalach z rozdz. 1440:900, a dalsze obniżanie detali nie daje żadnej różnicy w płynności hmm wtedy powinno lepiej chodzić a nie chodzi moze chodzi z ramem o dwukanałowość - niekoniecznie ilość zawsze to jakis plus Edytowane 13 Lipca 2017 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 13 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2017 (edytowane) Jak robiłem test z RTSS to vram nie sięgał wyżej niż 1,9 gb (tekstury wysokie) ,a ram na około 6,5gb do nawet 7 gb. Jak oglądam filmy z podobnymi konfiguracjami, ale ram albo w dual channel albo 16 gb to nie ma takich dropów. Właściwie to ogólnie dziwne rzeczy się dzieją z tą grą. Czasem odpalam i jest miód-malina wszystko płynnie, a innym razem to stałe 20 fps mam. Edytowane 13 Lipca 2017 przez Pacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 15 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2017 Dobra, dokupiłem 8gb ramu, więc teraz mam 16 w dual channel i klatki w bf1 na Amiens 64p tylko przy intensywnej walce (sporo graczy+czołgi+wybuchy) spadają poniżej 60. Nawet podbiłem rozdzielczość do 1680/1050. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 15 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2017 (edytowane) Tak łącząc te fakty: Jak robiłem test z RTSS to vram nie sięgał wyżej niż 1,9 gb (tekstury wysokie) ,a ram na około 6,5gb do nawet 7 gb. (czyli wiadomo, że większego użycia na karcie z 2GB praktycznie nie zobaczysz) i Dobra, dokupiłem 8gb ramu, więc teraz mam 16 w dual channel i klatki w bf1 na Amiens 64p tylko przy intensywnej walce (sporo graczy+czołgi+wybuchy) spadają poniżej 60. Mam teorię: Gra potrzebuje ponad 2 GB VRAM (co z resztą widziałem u siebie ... ~2,75GB VRAM używane na karcie z 4GB VRAM). Dzięki temu, że masz teraz 2x większą przepustowość pamięci, przepychanie niemieszczących się w VRAM danych do RAM komputera, odbywa się szybciej, dzięki czemu nie ma aż takich zacięć. Obstawiam, że gdyby ta sama karta graficzna miała jedynie więcej pamięci (ponad 2GB), to byłoby w Battlefield 1 jeszcze lepiej. Edytowane 15 Lipca 2017 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2017 Dobra, dokupiłem 8gb ramu, więc teraz mam 16 w dual channel czyli jesteś zadowolony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 16 Lipca 2017 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2017 Nawet bardzo :D Właściwie to nie tylko w bf1 widzę poprawę wydajności. W R6S też klatki mi skoczyły o jakieś 20, a w the crew nawet w mieście trzyma 55-60fps. Jednak ciekawi mnie jedna sprawa. CPU-Z pokazuje mi, że ram działa w dual channel, ale kości różnią się lekko timingami. Nie wiem też co oznacza w zakładce SPD okienko "Ranks". Jedna kość ma dual, a druga single. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd5 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) pozwolę sobie ponowić swoje pytanie, które zdałem tu parę miesięcy temu, bo zrobiłem mały upgrade. teraz mam sprzęt i5 4570, gtx970 windforce 3, 8gb ram 1600. plyta GA-B85M-D3H. win 8.1 gram na ustawieniach (co dziwne, ze na takiej karcie tak musze) wszystko LOW, filtrowanie tekstur ultra i właczone HBAO. mam wrażenie, ze zmiana karty z 760 na 970 niewiele dała. Jak pozbyc sie tych denerwujących dropów zwlaszcza na takich mapach jak St Quentin czy Amien? Czy w ramach tego sprzętu da sie cokolwiek zrobic zeby bylo stałe 60fps? probowałem juz tych wszystkich fixów z for i youtubów. w user.cfg mam w tej chwili tak: gametime.maxvariablefps 60 Thread.ProcessorCount 4 Thread.MaxProcessorCount 4 thread.minfreeprocessorcount 0 a może rzeczywiście jedynym lekarstwem jest dokupić drugie 8gb ram? ("och ach jaka świetna optymalizacja" :P) bardzo proszę o odpowiedź Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez wd5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akovalsky Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Może to mało oryginalne, ale ja bym jednak lepszą GPU włożył. Chociaż dziwne, że nie widzisz różnicy, z 760 do 970 powinien być milowy krok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd5 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Może to mało oryginalne, ale ja bym jednak lepszą GPU włożył. Chociaż dziwne, że nie widzisz różnicy, z 760 do 970 powinien być milowy krok jest skok na pustej mapie. wtedy nawet ultra st quentin chodzi 60fps. ale ja nie potrzebuje ultra. gdyby sie dalo medium z HBAO ale solidne 60fps byłbym rad :P ostatnio jeszcze przeczytałem o wyłączeniu superfrech ale to nic nie dało. co do karty, w innych grach oczywiście róznica duza :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...