marihuanazabija Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2017 WitamMam chyba problem z komputerem - a dokładnie z jego wydajnością, która mi się wydaje jest słaba.Komputer nowy: i5-7400, GTX 1070, 16GB ram, wydaje mi się, że powinien śmigać lepiej. Odczuwam lekki dyskomfort i niezadowolenie.Jak mogę sprawdzić jego wydajność?Poniżej linki do zrzutów z gier:GTA V - benchmark w grze przy rozdzielczości 2560x1440 i ustawieniach b. wysokich - wykazuje ok 20kl/s https://www.youtube....h?v=ABfBVR5qp8Q(oglądać od 1:28s)przy zmniejszeniu rozdzielczości do 1920x1080 gra działa płynniej - 30-50kl/s, lecz wyraźne braki w teksturach!https://www.youtube....h?v=Hxk0M1FKsUUwg. różnych benchmarków, GTAV z tą kartą powinno lekko pykać przy min 60fps?!Battlefield 1, rozdzielczość 2560x1440, ustawienia b.wysokie/ultra, gra działa płynniej, ale widać wyraźnie różnego rodzaju freezy itphttps://www.youtube....h?v=nNrnrNpHelwJak sprawdzić wydajność? Jak przeprowadzić diagnostykę? POMOCY!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crescendo1 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 12 Grudnia 2017 Jak grasz w 1440p z MSSA x2 to się nie dziw, że komp ci nie wyrabia. W tej rozdzielczości samo FXAA wystarcza do odpowiedniego wygładzenia krawędzi. Szkoda, że nie pokazałeś reszty ustawień bo jest kilka takich (zwłaszcza w zakładce zaawansowane), które zabijają nawet najmocniejsze pecety. Użyj tego poradnika https://www.geforce.com/whats-new/guides/grand-theft-auto-v-pc-graphics-and-performance-guide Możesz też po kolei wyłączać po każdej opcji i sprawdzić co powoduje takie problemy. Bo o ile masz mocną grafikę to cpu jest standardowe, bez szału, a GTA jest grą procesorową i musisz na to uważać. W BF w multi również pierwsze skrzypce gra procesor i pewnie musisz zejść z niektórymi opcjami typu odległość renderowania albo ilość efektów cząsteczkowych (lub coś w tym stylu). Tekstury, efekty post procesowe, cienie, okluzja obciążają głównie grafikę i je możesz mieć na max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marihuanazabija Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 Ok. Zaraz popróbuję. Załączam screan z ustawień (rozdzielczość 1920x1080 po ostatnich testach). Zwróć uwagę jednak co zaleca Geforce Experience - optymalne ustawienia są dość wyżyłowane dla takiej konfiguracji. I z tego co obserwowałem na necie, z różnych testów i pokazówek, to komputer tego rodzaju wyciska przy b. wysokich ustawieniach, wyciska ok 80fps. Robiłem różne testy w SisoftSandra i w Passmarku - i wyniki też są zadawalające - ale jednak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crescendo1 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 Najlepiej sprawdź ile będziesz mieć punktów 3d marku żeby sprawdzić czy problem leży po stronie sprzętu i systemu czy to problem z grą Ja bym wyłączył kompletnie MSAA, odbicia MSAA i powyłączał opcje które znajdują się w zakładce zaawansowane w grze. Sprawdź czy Nvidia experience nie nagrywa ci w tle bo to też wpływa na wydajność, a ma chyba domyślnie włączoną taką opcje, tak samo tryb gry warto wyłączyć w ustawieniach windowsa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marihuanazabija Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 Ok. 3d Mark to zabawa na wieczór;) Po wyłączeniu MSSA ilość klatek nie spada poniżej 40 (reszta ustawień maks). Jedną jeszcze opinię poproszę. W tym drugim z załączonych filmów, widać jak znikają tekstury: całe góry, drogi, bądź wyświetlane są tekstury w najniższej jakości. To wg Ciebie sprawa softwareowa czy hardwareowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phill76 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 (edytowane) Zassaj 3DMark i puść TimeSpy , FireStrike i podaj wyniki ;) https://www.techpowerup.com/download/futuremark-3dmark-timespy/ W zależności od modelu karty/ustawień/pamięci ram wynik TimeSpy powinien oscylować w okolicy 5500 ; FireStrike ok. 13500 Procek może niestety czasami w w/w warunkach niedomagać :( , sterowniki najnowsze ? ( 388.59 ) Edytowane 13 Grudnia 2017 przez Phill76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marihuanazabija Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 3DMark daje takie wyniki: Time Spy: Overall 5317, Graphics 5929, CPU 3355 Fire Strike: Overall 12677, GPU 17480, Physics 7212, Combined 6590 Więc mniej więcej tak jak napisałeś - raczej w normie.Sterowniki najnowsze 388.59 To by było to MSAA, tak jak napisał Cresendo1, czyli raczej procek. Zwieszki w BF1 zdarzają się zasadniczo na początku rozgrywki, więc zakładam że to stary Caviar (~10lat)... Panowie napiszcie tylko, co sądzicie o znikających teksturach jak w filmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crescendo1 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 13 Grudnia 2017 A teraz po optymalizacji ustawień nadal się tak dzieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marihuanazabija Opublikowano 14 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 14 Grudnia 2017 Witam. Sprawdziłem. Dzieje się. W tej chwili grałem i przy ustawieniach jak poniżej po pewnej chwili latania, zaczynają znikać tekstury. Bardzo mnie dziwią zalecane ustawienia Geforce Experience. Gram na obniżonych ustawieniach aby utrzymać ok 60 fps. Przy rozdzielczości 2560x1440 wyświetla min 35fps... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marihuanazabija Opublikowano 15 Grudnia 2017 Zgłoś Opublikowano 15 Grudnia 2017 Chyba zamkniemy temat. Okazało się, że Geforce Experience faktycznie cały czas nagrywał (opcja powtórki) i pewnie dlatego tak się działo. Znikania tekstur już nie odnotowywuję Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...