Skocz do zawartości
Gaww

[PC] Szybki CPU + 64GB RAM -> budżet 10,000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Potrzebuję pomocy przy złożeniu komputera. Będę wdzięczny za rady!

 

Zastosowanie komputera: 
Symulacje - PioSolver / MonkerSolver
 

Budżet: 10,000zł (oczywiście mogę równie dobrze wydać 5k mniej, ważne żeby zestaw był tip top)

Których części potrzebujesz?: 
1. CPU (myślałem o Ryzenie 1800x lub 1900x)
2. RAM (64GB)
3. Płyta główna
4. Dysk SSD (500 GB)
5. Chłodzenie
6. Karta graficzna na 2-3 monitory (brat może mi odsprzedać kilkuletnią Radeon R9 280X za 500zł)
7. Obudowa (choć to pewnie najmniejszy problem)
 

Czy będziesz podkręcać sprzęt? - Nie planowałem, nie znam się na tym. 
 

Jaką rozdzielczość posiada Twój monitor? Czy masz zamiar go zmienić? Jaki to model? - 2560x1440 (iiyama GB2760QSU-B1 Red Eagle) - Chciałbym dokupić drugi taki sam, w przyszłości może jakiś trzeci mniejszy.
 

Specjalne wymagania: Cichy zestaw, opcja wirtualizacji (!!!!!!!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CPU: Threadripper 1920X 12 rdzeni 24 wątki

RAM: 2x16GB 2400MHz CL15 Albo dopłacić do 2x16GB 3000MHz CL15 Oczywiście po dwa takie zestawy

Płyta główna: MSI X399 SLI PLUS

SSD: Adata SX6000 512GB NVMe Wydajniejszy od SATA interfejs NVMe. Chyba, że chcesz najwyższej wydajności to Samsung 960 Evo

Chłodzenie: Fortis 3 albo Mugen 5 Dzięki masywnym radiatorom wentylatory mogą działać wolno i nie hałasują

Obudowa: Regnum RG4 albo wyciszana Pax M70

Zasilacz: Seasonic Focus Plus 550W Gold Aż 92% sprawności i 10 lat gwarancji

Jeśli grafiki potrzebujesz tylko do wyświetlania obrazu to lepiej sprawdzi się pasywny gtx1030, tamten Radeon będzie sporo prądu ciągnąć

Razem ~8700zł więc można dołożyć jeszcze 1000zł do 32 wątkowego 1950X albo do drugiego SSD

Edytowane przez Crescendo1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach