Skocz do zawartości
Gość Łukasz

Stacjonarny do CorelDraw i Photoshop

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Łukasz

Cześć, potrzebuję złożyć komputer do grafiki 2d (CorelDraw i Photoshop). Nie znam się na sprzęcie, na podstawie podobnych wątków zebrałem coś takiego:

Mam do was prośbę o komentarze, czy coś jest źle dobrane lub można by lepiej. Budżet jak na potrzeby jest niewielki, do 3000zł. Zestaw mieści się w nim z zapasem, który chciałbym zostawić na dokupienie RAMu lub karty graficznej jeśli zajdzie taka potrzeba.

Ceny podałem z x-komu, z tego co się zorientowałem to montaż z systemem wychodzi u nich korzystnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RAM 2x8GB

SSD 128GB, to po formacie dostaniesz 119.2GB. Jak zainstalujesz Win 10 i trochę softu + Photoshop+Corel to będzie pełen.

SSD to bierz Goodram iridium pro 480GB (nie IRDM 2), Crucial MX500 500GB, Samsung 860evo 500GB.

Wszystko zależy co robisz w tym Photoshop-ie, jeśli używasz intensywnie filtrów/funkcji jak tu napisane

https://helpx.adobe.com/pl/photoshop/kb/photoshop-cc-gpu-card-faq.html#WjakisposóbprogramPhotoshopwykorzystujeprocesorgraficzny

to grafika dedykowana się przyda. Jeśli jednak to bardziej zabawa w Photoshop jak praca zawodowa, to iGPU w i5-8400 wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie będziesz używał ramu szybszego niż 2 666 mhz i/lub wkładał w tą płytę w przyszłości I5K/I7K to nie ma sensu brać Z370 , w celu obniżenia ksoztów proponuję płytę na B360 czy nawet na H310 - H310 to koszt od 250 zł .

Dołóż do większego SSD - minimum to coś z przedziału 240-275GB SATA lub M.2 NVMe .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz

Dzięki za odpowiedzi, już wiem czego nie dopisałem w pierwszym poście.