Skocz do zawartości
ponga1337

NVIDIA GeForce RTX 2000 / RTX 2000 Super (Turing) - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Różnic na X299 nie będzie bo Port Royale nie siedzi na CPU. Ogólnie z tego co zauważyłem na przykładzie testów przy RTX 2080Ti@2085/15000 vs TITAN RTX@2085/15000 na te 3% do czasem i 10% wydajności więcej liczyć można na TITANie.

Z punktu widzenia wydajność/cena, to jest to najgorszy TITAN względem Ti, ale z kolei te 24 GB vram oraz odblokowana pełna wydajność na Tensorach w FP16, robi swoje. Już przy TITAN V, Nvidia przeniosła te karty do innego segmentu niż rodzina GeForce, wcześniej sami nie wiedzieli do końca co robią. Nieco wkurza też fakt, że jak kupujesz TITANa, którego koszt jest większy niż 2x RTX 2080Ti + mostek NVlink, a wydajność tam gdzie SLI działa, jest o jakieś 85/90% (przy dobrym skalowaniu na HEDT) mniejsza od takiego rozwiązania, to jeszcze cholera gier nie dodają, a do 2080Ti je masz :D Mi po testach TITAN RTX entuzjazm na tą kartę opadł, a o SLI to mi się nawet myśleć nie chce. Może, ale to MOŻE gdybym z SLI rezygnował to bym dla zasady na złotym gnomie Turingu przesiedział do next gen GPU, ale póki co to mnie dość wydajność tej karty zawiodła w grach vs 2080Ti. W niektórych zastosowaniach pro jest serio kop, ale to właśnie do tego przeznaczona karta.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, wczoraj przyjechał do mnie monitor Dell Alienware AW3418DW i przyszła pora na podpięcie go przez DisplayPort. Niestety, jak się okazało, grafika nie podaje sygnału do monitora przez ten port i zastanawiam się, czy to kwestia sterowników...

Do tej pory zrobiłem poniższe czynności:

  • reinstalacja najnowszych sterowników
  • wgranie najnowszego BIOSu dla grafiki
  • zmiana kabli DP
  • przetestowany port DP w monitorze
  • zmiany bootowania z/na legacy/UEFI

Nie wiem czy grafika powinna trafić na serwis, czy poczekać na nowsze sterowniki. Obecnie działam na kablu USB-C<->DP i mam te 120Hz.
Ktoś z Was miał podobną przypadłość? Dodam, że sprzęt sprawuje się świetnie -> https://www.3dmark.com/spy/6469317

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu złożyłem zestaw z procesorem i5-9600K i zastanawiam się teraz nad zakupem odpowiedniej grafiki.

Zwracam się z prośbą do posiadaczy karty Gigabyte RTX 2070 o odpowiedź odnośnie kultury pracy wiatraków.

Chodzi mi tu o wersję Windofrce, czyli tą chyba najtańszą.

Wiem, że posada ona tryb semi-passive. Pytanie czy to faktycznie działa i bez obciążenia, powiedzmy na pulpicie, wentylatory są wyłączone?

Czy karta ma funkcje "przewiewania" czyli włączania na chwilę maksymalnych obrotów przy starcie komputera? Innymi słowy czy przy poście jest głośno?

Korzystam z płyty głównej Z390 AORUS PRO która to posiada podświetlenie RGB. Działa to dobrze wraz z chłodzeniem Cooler Master 212 RGB Black i oprogramowanie Gigabyte`a poprawnie steruje kolorami także wentylatora CM. Czy ktoś sprawdzał czy podświetlnie RGB karty też będzie sterowalne za pomocą wspomnianego oprogramowania RGBFusion 2.0? Niby powinno ale słyszałem, że są tym problemy.

Na koniec tak czysto informacyjnie dowiedziałem się, że obecnie sporo sklepów ma już karty wyprodukowane w tym roku. 

Taką kartę zamierzam kupić, biorąc pod uwagę sporo informacji na temat padania tych nowych kart. Nie wiem do końca na ile ten temat został opanowany. Podobno karty wyprodukowane po 1 listopada są poprawione. 

Warto też dodać, że Gigabyte udostępniło właśnie biosy do kart RTX, oddzielnie do wersji z pamięciami Samsung i Microna !

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak  w grudniu poszukiwałem swojego RTX2070 to rozważałem właśnie tego Gigabyte'a, ale poczytałem, że ludzie narzekali na nie, tzn. padały jak muchy, poza tym jakość samego chłodzenia i wygląd jak dla mnie ją dyskwalifikował. Ostatecznie wolałem dorzucić i kupić Gaming Z od MSI - tutaj jakość chłodzenia, wygląd i solidność karty jest zdecydowanie lepsza. Poza tym karta już wtedy posiadała pamięci Samsunga. Także ja na Twoim miejscu wziąłbym np. takiego Armor-a od MSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Faktycznie doczytałem właśnie, że Gigabyte ma prawdopodobnie jeden ze słabszych schładzaczy. Do tego dochodzą problemy ze startem wentylatorów. To drugie pewnie własnie poprawili poprzez zwiększenie prędkości obrotowej wiatraczków. 

Wszystko byłoby super i wziąłbym tego Armor`a ale jest problem bo planuję zamontować kartę pionowo. Obudowa Fractal Design R6 ma możliwość zastosowania risera ale będzie bardzo mało miejsca pomiędzy kartą a chłodzeniem. Armor ma niereferencyjne PCB, które jest bardzo wysokie. 

No i teraz nie mam pojęcia co kupić. Muszę się głęboko zastanowić.

Edytowane przez PlayR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Nie bede komentowal procedury zakupy czesci do calego kompa z morele bo to ponizej dna, zapokowanie, wysylka, zakup az po reklamacje.

Do rzeczy...RTX 2070 zmarl po 14 dniach,artefakty itp itd.

Wrocil po naprawie po 2 tyg i teraz mam pytanie.Jest to moja wlasnosc i nie chca mi udzielic informacji co dokladnie zostalo naprawione ?

Jest to dla mnie dosc istotne bo jesli tam padly kosci pamieci to jest powazna wada i nie chcialbym posiadac takiej karty.

Kojarzycie nawet juz tak z ciekawosci co jest naprawiane w kartach ? wgrywaja nowy firmware ? czy karta moze miec obnizone zegary po takim serwisie ?

Dodam, ze karta wrocila i wszystko dziala bez zarzutu ( do czasu zapewne )

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli padła po 14 dniach, powinni wymienić na nowy egzemplarz (wada fabryczna).

Staraj się o wymianę, jeśli została tylko 'naprawiona' to równie dobrze może paść za kolejne 14 dni.

Zegary możesz sprawdzić w jakimś programie do OC porównując do danych z internetu / na pudełku.

 

Btw. jesteś pewny, że zasilacz dawał radę z tą kartą? :)

Edytowane przez kyranoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz seasonic gold 550 w  zgodnie z tym co sugeruje producent.

Sprawdzalem pobor i caly zestaw dobija do 400 max.

Reklamowalem z tyt.rekojmi i zaznaczylem wymiana na nowy albo zwrot towaru...

Oni sami podjeli decyzje o naprawie, jednak rozmawialem z znajomym prawnikiem i jesli wada nie byla znaczaca i moga Ja naprawic to wcale nie musza Ci dawac nowej karty.

Jednak teraz gdy juz zlozylem pierwsza reklamacje z tyt.rekojmi i ponownie cos sie stanie to juz nie maja wyboru i musza dac nowy towar.

Wracajac do topiku...na czym polegaja takie naprawy karty ? karta miala artefakty itd i nagle wraca cala zdrowa ? i dlaczego nie jestem poinformowany co zostalo w karcie naprawione...

ps.wczoraj po oc scanerze wszystko wyglada bardzo dobrze...dobija 1950 mhz jesli gra tego potrzebuje, no ale wczesniej tez wszystko bylo dobrze.

 

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz co, to byl typowy zgon...na forum nvidi taki problem wystapil u okolo 1200 osob...

Po zainstalowaniu nowych sterow nagle karta oszalala, rozowe paski itd.Robilem DDU,nowy windows itd.

Po odinstalowaniu sterownikow na bazowych windosowych wszystko dzialalo.

Mam wrazenie, ze ta karta i tak zdechnie a najgorsze, ze na rynku obecnie nie ma alternatywy...1080 juz nie ma ;/

Aha...po wgraniu nowego,widowsa i sterownikow karta dzialala przez 10 min czasami nawet 50 min ale zawsze resecik,potem paseczki i tyle.

Temperatury ma mega niskie zawsze cos okolo 50 albo ponizej, w spoczynku 27-30

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Firedash napisał:

@kyranoth A skąd taka ciekawostka, że powinni wymienić a nie naprawić? Wymieniają dopiero jak naprawić się nie da.

Nie wiem jak to wygląda na morele, ale według praw konsumenta, kupujący ma prawo zażądać nowego produktu w przypadku wad fabrycznych (do 30 dni od daty zakupu), a sklep musi to spełnić. 

Co innego gdyby sprawa zaistniała ~rok od zakupu, wtedy w przypadku braku możliwości ściągnięcia karty nie ma możliwości wymiany. Ale wtedy jeśli nie ma możliwości naprawy, muszą oddać pieniądze za sprzęt (w ramach gwarancji) lub zaoferować alternatywę, nawet jeśli miałaby to być nowsza generacja.

@kerasasnox w takim razie wygląda to na wadę fabryczną, bezsprzecznie. Kartę kupiłeś jako nową? Masz gwarancję nvidii - nie tylko rękojmię. Załatw gwarancje u źródła, zamiast przez sklep.

Swoją drogą, jeśli naprawa została zrobiona przez serwis Nvidii - musisz otrzymać dokumentację przeprowadzonej naprawy. A jeśli sklep naprawił sobie samemu, to jest to pogwałcenie warunków gwarancji - możesz zwrócić towar.

Edytowane przez kyranoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawsze lepiej korzystac z rekojmi a nie gwarancji producenta ! przysluguje Ci wiecej praw no i w przypadku kolejnej reklamacji nie maja wyjscia i musza sie zgodzic na twoje rozwiazanie.

Nie maja prawa do wymiany karty naprawde, przeooralem caly internet rozmawialem z kolega ktory pracuje w dziale reklamacji jednej z duzych firm.

Jesli ktos sie zna z pkt.technicznego na naprawach kart graficznych i moglby mi troche rozjasnic temat naprawy bede wdzieczny za info :)

 

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku rękojmi to kupujący wybiera, czy chce mieć produkt naprawiony, wymieniony, czy chce zwrotu ceny.

Masz rację, w przypadku gwarancji to gwarant (producent) ustala co robi - czy naprawia, czy wymienia. Ale w przypadku rękojmi to sam kupujący wybiera jaki jest lepszy dla niego sposób.

..........................

Rękojmia oznacza odpowiedzialność sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub wadą prawną zakupionego towaru. Klient może żądać od sprzedawcy:

bezpłatnej naprawy,

wymiany towaru na nowy,

obniżenia lub zwrotu ceny.

To kupujący wybiera, czy woli, aby daną rzecz naprawić, czy wymienić na nową, a wybór ten jest wiążący dla sprzedawcy. Jeśli jednak okaże się, że naprawa lub wymiana rzeczy jest niemożliwa lub zbyt kosztowna, to można żądać zwrotu ceny za towar (czyli odstąpić od umowy). Jednakże zwrot ceny jest zawsze wariantem ostatecznym - jest to uprawnienie przysługujące tylko wtedy, jeśli sprzedawca nie będzie mógł spełnić pozostałych dwóch możliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z linku który wysłałeś:

W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:

wymiany towaru na nowy;

naprawy towaru;

obniżenia ceny;

odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;

charakter wady – istotna czy nieistotna;

to, czy towar był wcześniej reklamowany.

 

Miał prawo naprawić, ale powinien:

1. Poinformować Cię o tym.

2. Uzyskać Twoją zgodę na takie rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje co do ponizszego i dlatego to mnie ostro wkurw...

Miał prawo naprawić, ale powinien:

1. Poinformować Cię o tym.

2. Uzyskać Twoją zgodę na takie rozwiązanie.

Jednak co do wymiany/naprawy nadal

"w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości "

Edytowane przez kerasasnox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kerasasnox napisał:

w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości "

To raczej stosowane jest jeśli kupisz gotowy komputer, zepsuje się same GPU, a żądasz wymiany całego komputera. Nie ma to nic do rzeczy w przypadku uszkodzenia 1 części którą reklamujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do artefaktów, to nie pamięci się przegrzewały co było powodem błędów? Źle zamontowane chłodzenie które może poprawili? Nie znam się na tym, tak tylko strzelam. Najczęściej artefakty wynikają z powodu wadliwych pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kerasasnox napisał:

no dziwne, ze nie chcieli mi powiedziec co zostalo naprawione, a jest to moja wlasnosc i mam raczej prawo to wiedziec.

Niestety mam przeczucie, ze w xkomie czy innym bedzie podobne traktowanie...

W moim przypadku X-Kom wypada o niebo lepiej. Reklamowałem sprzęt, który miał ponad rok, zwrócili mi pieniądze i kupiłem nowy sprzęt tego samego dnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...