AiXen Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 Dzień dobry, w moje ręce trafił laptop wyświetlający dziwne zielone fragmenty. Po podłączeniu monitora zewnętrznego laptop wyświetla wszystko bezproblemowo. Mogę oglądać filmy na youtube itp. Zrobiłem także pełny benchmark komputera i nie wywaliło żadnego błędu. Pytanie do Was jest następujące: w jaki sposób mogę sprawdzić czy to matryca jest uszkodzona, czy wystarczy wymiana wyłącznie taśmy? Uszkodzenie układu graficznego raczej nie wchodzi w grę, skoro problem jest wyłącznie z wyświetlaniem na laptopie - tak mi się wydaję :D. Jeśli byłaby to wymiana wyłącznie taśmy, to czy jest to dosyć skomplikowana operacja? Czy może warto odesłać laptop do serwisu? Może ktoś z Was miał podobną sytuację i podzieli się ze mną swoimi działaniami. Model: DELL E5430 i5-3320M z integrowanym układem graficznym HD 4000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla_pl Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Hej, Lapek ma wbudowany test matrycy - wyłącz całkowicie, przytrzymaj "D" na klawiaturze i włącz lapka. Odpali się wbudowany test kolorów podstawowych. To samo ewentualnie we wbudowanej diagnostyce, którą możesz wywołać z Boot Menu - F12. Wyjdzie, czy matryca, czy elektronika sterująca. pzdr Edytowane 12 Października 2018 przez czapla_pl 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AiXen Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 Test wywołany klawiszem "D" o dziwo przeszedł poprawnie, wszystkie kolory zostały wyświetlone prawidłowo. Natomiast tuż po wejściu w Boot Menu wyskoczył mi komunikat: MSG: Cables - the following cable, jumper, connection, or sensor: LCD Cable; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla_pl Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 Masz odpowiedź co wymienić :) pzdr 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AiXen Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 15 minut temu, czapla_pl napisał: Masz odpowiedź co wymienić :) pzdr Niby tak, ale nie do końca. Mam kilka pytań. Taśma matrycy, a LCD cable to to samo? W przypadku LCD cable jaką wersję kupić? Mogę to dopiero sprawdzić po otworzeniu laptopa? Spotkałem się takimi oznaczeniami: 0GJ7MG , 0MJ9Y6, 0YXXXK. W przypadku taśmy oznaczenia: MJ9Y6 V2FJG GJ7MG Proszę o odpowiedź i przepraszam za te pytania, być może są to jakieś podstawy i dziękuję za dotychczasową pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla_pl Opublikowano 12 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 12 Października 2018 Otwórz lapka i sprawdź - na każdej części Della jest oznaczenie typu. Jak otworzyć - Service Manual dostępny na stronie wsparcia technicznego Dell. Pytanie o taśmę matrycy a LCD Cable pominę. Alternatywnie zadzwoń do wsparcia Della i zapytaj o oznaczenie części, może podadzą. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...