dopc Opublikowano 25 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2018 Cześć, Mam pytanie odnośnie zapisów gwarancyjnych umieszczanych na stronach sklepowych. W jednym ze sklepów ten sam dysk SSD (konkretnie jest to Adata SU900) jest sprzedawany z informacją "Gwarancja sklepu 24 miesiące", w drugim "Gwarancja producenta 5 lat". Na opakowaniu jest informacja "5 years warranty", zresztą w testach tego dysku na Purepc 5 letnia gwarancja była podawana jako istotny argument przy zakupie. Moje pytanie: jak w praktyce wygląda wyegzekwowanie gwarancji w obydwu sklepach? Powiedzmy, że dysk psuje się 3 lata po zakupie. Jak to wygląda od strony prawnej a być może ktoś przerabiał ten temat również w praktyce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kronan Opublikowano 25 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2018 (edytowane) Gwarancja sklepu jest niekiedy dłuższa o rok np.Niekiedy sklep może mieć nawet własny serwis dla danego produktu.Gwarancja producenta to taka że możesz wysłać zakupiony w danym sklepie produkt bezpośrednio do producenta,co ma być podobno szybszym trybem ale możesz też wysłać wadliwy produkt do sklepu gdzie go zakupiłeś.Więc różnica jest niewielka w sumie.Gwarancja na 5 lat?Możliwe że chodzi o rodzaj dłuższej gwarancji ale po rejestracji produktu na stronie producenta produktu.Musisz to doczytać.Niekiedy jednak,nie wiem jak często,taka gwarancja wymaga wysłania reklamowanego produktu po za granicę i na swój koszt.To tak w skrócie łopatologicznie bardzo :-) Edytowane 25 Października 2018 przez Kronan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dopc Opublikowano 26 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2018 Może lepiej posłużę się konkretnym przykładem: kupuję dysk SSD Adata SU900, na stronie sklepu widnieje informacja "gwarancja sklepu 24 miesiące". Ten dysk jest jednak we wszystkich testach chwalony za 5 letnią gwarancję producenta, o której jest też informacja na opakowaniu. Czy po upływie 2 lat będę mógł wyegzekwować gwarancję u producenta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrazzyIwan Opublikowano 27 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2018 Zapytaj "sklep" gdzie kupujesz. Jeśli sprzedają nowy produkt masz dowód zakupu możesz reklamować z tytułu gwarancji producenta. Są sytuacje że "sklep" może sprzedać towar taniej by np nie ma gwarancji producenta. Ale w prawie naszym jest że Kowalski musi mieć gwarancję 24m więc dają gw sklepu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 27 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2018 2 hours ago, CrazzyIwan said: Ale w prawie naszym jest że Kowalski musi mieć gwarancję 24m więc dają gw sklepu. Nie ma nic w prawie na temat koniecznosci przyznania gwarancji na 24m. NIC, NULL, ZERO. Przyznanie gwarancji jest dobrowolna sprawa sklepu lub producenta. Za to w prawie rekojmia/niezgodnosc towaru z umowa opiewa na 24m. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrazzyIwan Opublikowano 27 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2018 Fakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dopc Opublikowano 27 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2018 (edytowane) Dysk jest nowy, kupiony w Sferis, w zaplombowanym opakowaniu identycznym z tym jaki kupiłem wcześniej w innym sklepie. Na pytanie czy po 2 latach będę mógł reklamować bezpośrednio od producenta otrzymałem odpowiedź: "Nie, gwarantem jest sklep a okres trwania gwarancji jest precyzyjnie określony". Czyli co z tego wynika? Że otrzymana gwarancja sklepowa automatycznie wyklucza gwarancję producenta? Czy może dysk pochodzi spoza polskiej dystrybucji? Edytowane 27 Października 2018 przez dopc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Novice Opublikowano 27 Października 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2018 Dlatego brałem Samsungi 850 Pro,256+256+512.Ceny wysokie ale 10 lat gwarancji,wysyłasz bezpośrednio do producenta,nawet jak nie masz dowodu zakupu to przyznają gwarancję na podstawie daty produkcji z numeru seryjnego. Kupiłem sobie też ostatnio su900 128gb na sam system, też 5 lat gwarancji teoretycznie,jak padnie to zobaczymy co z tego wyjdzie.Na szczęście kupiłem w lokalnym sklepie gdzie jestem klientem od lat i zawsze szli mi na rękę więc sądzę że nie byłoby problemu z odesłaniem go na gwarancję producenta nawet po upłynięciu 24 m-cy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...