Jump to content
Sign in to follow this  
Azathermenian

Karta sieciowa

Recommended Posts

Witam,

mam problem z prędkością internetu, a mianowicie, posiadam internet światłowodowy 300mb/s, z czego maksymalną prędkość jaką osiągam w speedtestach jest 100mb/s. 

Mój sprzęt: Płyta ASRock H81M z kartą Qualcomm Atheros AR8171/8175 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

Teraz mam pytanie, czy jest to wina karty sieciowej, bo faktycznie w jej właściwościach maksymalną prędkość jaką mogę ustawić jest 100mb/s, ale nie jestem pewien czy aby na pewno jest to maksymalna możliwa wartość. Sterowniki raczej aktualne.

Jeśli jest to wina karty sieciowej, to jaką kartę mogę dokupić aby mogła obsłużyć te 300mb ? Aktualnie mam na oku coś takiego :

Karta sieciowa

To wystarczy ?

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka nazwa modemu/routera od usługodawcy? Posiadasz własny router/modem, który z nim się łączy? Ma on (lub czy oba mają) wyjścia WLAN 100 Mbps czy 1000 Mbps?

edit. spróbuj reinstalacji sterowników od karty sieciowej

Jaki posiadasz zainstalowany system?

 

Edited by mrcszyman
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to zbyt oczywiste ale sprawdź czy przypadkiem nie korzystasz z kabla ethernet cat5 100BASE-T, wtedy jakbyś się nie starał kabel nie wyciśnie więcej niż 100mb/s. Wtedy wystarczy, że wymienisz na cat5e lub cat6 oczywiście 1000BASE-T lub większy

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No może to i kabel bo ta twoja sieciówka ogarnia większe prędkości

Cytat

Zintegrowana karta sieciowa 10/100/1000

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem kabel oraz kartę sieciową na:

https://www.x-kom.pl/p/46563-karta-sieciowa-tp-link-tg-3468-10-100-1000mbit.html

Cały czas jest 100mb/s. Nawet po zmianie szybkości na 1GB/s cały czas we właściwościach sieci pokazane jest 100mb/s.

Router jaki posiadam: Router TP-Link TL-WR841N

Ktoś może wiedzieć dlaczego ? z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Azathermenian napisał:

Nie mogę wejść do routera, jest On skonfigurowany przez operatora bez możliwości zalogowania się 

https://www.tp-link.com/pl/home-networking/wifi-router/tl-wr841n/#specifications

4 porty 10/100 Mb/s LAN
1 port 10/100 Mb/s WAN

 

No to jak?

 

btw http://tplinkwifi.net lub http://192.168.1.1 oraz pisanie loginu "admin" i hasła "admin" nie działa?

Edited by mrcszyman

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie mogę się zalogować, sam jestem zdziwiony :/

No właśnie, bo nie rozumiem, niby router 300mb/s a porty 100mb ?? już się trochę pogubiłem 

Edited by Azathermenian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Router nie jest 300 Mbps - to max szybkość internetu z Twojej umowy. Natomiast nie wiem, czy zauważyłeś, ale ten tplink obsłuży max 100 Mbps na wejściu i wyjściu. Przecież zalinkowałem i przekleiłem. To, że producent napisał 300 Mbps, to na kablu tyle nigdy nie ujrzysz. Tyle wynosi max transfer dla WIFI w standardzie n. Zwykła papka marketingowa.

Jeśli to jest sprzęt dzierżawcy (usługodawcy internetowego), to dzwoń do nich i żądaj wymiany. Powinni wymienić na prawidłowe urządzonko bez dopłaty. Jeśli to Twój prywatny zakupiony za swoje, kup router z obsługą 1 Gbps na wejściu i wyjściu.

Edited by mrcszyman
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.