Skocz do zawartości
Azathermenian

Karta sieciowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z prędkością internetu, a mianowicie, posiadam internet światłowodowy 300mb/s, z czego maksymalną prędkość jaką osiągam w speedtestach jest 100mb/s. 

Mój sprzęt: Płyta ASRock H81M z kartą Qualcomm Atheros AR8171/8175 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

Teraz mam pytanie, czy jest to wina karty sieciowej, bo faktycznie w jej właściwościach maksymalną prędkość jaką mogę ustawić jest 100mb/s, ale nie jestem pewien czy aby na pewno jest to maksymalna możliwa wartość. Sterowniki raczej aktualne.

Jeśli jest to wina karty sieciowej, to jaką kartę mogę dokupić aby mogła obsłużyć te 300mb ? Aktualnie mam na oku coś takiego :

Karta sieciowa

To wystarczy ?

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka nazwa modemu/routera od usługodawcy? Posiadasz własny router/modem, który z nim się łączy? Ma on (lub czy oba mają) wyjścia WLAN 100 Mbps czy 1000 Mbps?

edit. spróbuj reinstalacji sterowników od karty sieciowej

Jaki posiadasz zainstalowany system?

 

Edytowane przez mrcszyman
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to zbyt oczywiste ale sprawdź czy przypadkiem nie korzystasz z kabla ethernet cat5 100BASE-T, wtedy jakbyś się nie starał kabel nie wyciśnie więcej niż 100mb/s. Wtedy wystarczy, że wymienisz na cat5e lub cat6 oczywiście 1000BASE-T lub większy

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem kabel oraz kartę sieciową na:

https://www.x-kom.pl/p/46563-karta-sieciowa-tp-link-tg-3468-10-100-1000mbit.html

Cały czas jest 100mb/s. Nawet po zmianie szybkości na 1GB/s cały czas we właściwościach sieci pokazane jest 100mb/s.

Router jaki posiadam: Router TP-Link TL-WR841N

Ktoś może wiedzieć dlaczego ? z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Azathermenian napisał:

Nie mogę wejść do routera, jest On skonfigurowany przez operatora bez możliwości zalogowania się 

https://www.tp-link.com/pl/home-networking/wifi-router/tl-wr841n/#specifications

4 porty 10/100 Mb/s LAN
1 port 10/100 Mb/s WAN

 

No to jak?

 

btw http://tplinkwifi.net lub http://192.168.1.1 oraz pisanie loginu "admin" i hasła "admin" nie działa?

Edytowane przez mrcszyman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Router nie jest 300 Mbps - to max szybkość internetu z Twojej umowy. Natomiast nie wiem, czy zauważyłeś, ale ten tplink obsłuży max 100 Mbps na wejściu i wyjściu. Przecież zalinkowałem i przekleiłem. To, że producent napisał 300 Mbps, to na kablu tyle nigdy nie ujrzysz. Tyle wynosi max transfer dla WIFI w standardzie n. Zwykła papka marketingowa.

Jeśli to jest sprzęt dzierżawcy (usługodawcy internetowego), to dzwoń do nich i żądaj wymiany. Powinni wymienić na prawidłowe urządzonko bez dopłaty. Jeśli to Twój prywatny zakupiony za swoje, kup router z obsługą 1 Gbps na wejściu i wyjściu.

Edytowane przez mrcszyman
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...