Jump to content
Sign in to follow this  
wd5

problem po przejściu na win10 proszę o pomoc

Recommended Posts

mam pewien problem. sory jesli zadaje oczywiste pytania, ale nie natrafilem na forum jednoznacznej odpowiedzi. jakies 3 tyg temu przeszedlem z windowsa 8.1 na 10. przed tym - jesli to ma znaczenie - zrobilem konwersje dysku z MBR do GTP. zaisntalowalem najnowsze sterowniki ze stron gigabyte (plyta) i windows update wszystko co było. co jakis czas jednak pojawiaja sie BSODy memory management lub attempted write to readonly memory. zdarza sie to w roznych sytuacjach, czasem w grze, czasem w operze, czasem przy bezczynnosci. w "Podgladzie zdarzen" wiązalo sie to czasem z Kernel czasem z volmgr. czy mozliwe, ze to rzeczywiscie walnięta jest kość RAM i przejscie na windows 10 to byl tylko zbieg okolicznosci, a moze to jednak wina Windows 10? fora zagraniczne twierdza, ze winny moze byc jakis sterownik. nie było nigdy problemów na win8.1. ktoś ma podobnie lub coś moze doradzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz jakieś pliki w folderze C:\Windows\Minidump to weź je spakuj i wrzuć na jakiś serwer. Postaram się je przeanalizować i zaproponować jakieś rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie grzebałem w bios, wszystko jest na default. ten ram nie jest szczególnie szybki a gram w gry.

Edited by wd5

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.10.2019 o 19:46, wd5 napisał:

jakies 3 tyg temu przeszedlem z windowsa 8.1 na 10

Rozumiem, że to była czysta instalacja Windows 10 (nie w formie aktualizacji z Windows 8.1 do 10)?

W dniu 9.10.2019 o 19:46, wd5 napisał:

zrobilem konwersje dysku z MBR do GTP

Konwersje do GPT przeprowadzałeś używając jakiegoś narzędzia czy po prostu w diskpart klepiąc "convert gpt"?

 

1. Czy używasz jakiegoś innego oprogramowania antywirusowego/zabezpieczającego niż to wbudowane w system Windows 10?

2. Uruchom wiersz poleceń jako administrator (start -> cmd i wybierasz "uruchom jako administrator"). Tam na początku wykonaj:

sfc /scannow

Jeśli wynikiem będzie "Funkcja ochrona zasobów systemu Windows nie znalazła naruszeń integralności." to wtedy możesz spróbować wykonać:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Może to potrwać dłuższą chwilę (nawet 20-30 minut).

3. Sprawdź też stan swoich dysków - jeśli masz dysk SSD to raczej programem od producenta dysku SSD. Jeśli masz dysk HDD to wrzuć nam zrzut ekranu z programu CrystalDiskInfo.

Sprawdziłem ten mały zrzut pamięci, który wrzuciłeś, ale nic sensownego z niego nie wywnioskowałem. Nie widzę tam bezpośredniej przyczyny BSODów, a liczyłem na to, że winowajcą będzie jakiś sterownik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

tak, to byla czysta instalacja po formacie, uzywam avasta, sfc /scannow zrobiony, a reszte zrobie pozniej w wolnej chwili. natomist teraz wyskoczylo "irql_not_less_or_equal"

1.jpg

2.jpg

Edited by wd5

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2019 o 23:33, wd5 napisał:

uzywam avasta

Spróbuj tymczasowo całkowicie odinstalować avasta i korzystaj tylko z antywirusa wbudowanego w Windows 10. Jeśli nadal będzie sypało BSODami to możesz wrócić do avasta.

Dyski są OK i nic im nie dolega.

Edited by strusmig

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobiłem to, co trzeba było zrobić od poczatku, czyli puscilem memtest. na jednej kości 2 passy zero błędów, a na drugiej zaraz na poczatku czerwone errory.

Zdjęcie0924.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.