marcin_modzel Opublikowano 4 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Od dłuższego czasu posiadam router WDR3600. Dostawca to vectra (150/15MB/s) Połączenie przez kabel. Co może powodować spadki (50/15MB/s) po podłączeniu się przez router? Jedyna zmiana w konfiguracji routera to zmiana nazwy wifi, szyfrowania, wifi, haseł + Host Name Bezpośrednio przez modem jest ok. Test na tych samych kablach. Router resetowałem. Firmware najnowsze. W sieci jestem sam. Edytowane 4 Grudnia 2019 przez marcin_modzel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markus1 Opublikowano 4 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2019 W mojej ocenie to wina routera. Niektórzy mówią, że nie ma sensu kupować routera droższego niż 200zł. Niestety nie mają racji. Osobiste moje doświadczenie jest takie, że: 1. Nigdy nie używam routera dostarczonego od dostawcy internetu. Biorę modem lub w ostateczności przełączam ich urządzenie w tryb "Bridge"- tryb modemu. 2. Unikam podwójnego routingu 3. Solidny (i własny) router z technologią MIMO to podstawa. Nie ma cudów. Router za 200 zł pracuje tak jak ma pracować, ale na spadki wydajności trzeba być przygotowanym, niestety... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nemayu Opublikowano 4 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 4 Grudnia 2019 (edytowane) Z tego co widzę to ludzie na necie twierdzą, że prędkość jaką router oferuje to nawet i 800Mb/s. Na początek fizycznym przyciskiem przywróc fabryczne ustawienia, sprawdź aktualizacje biosu. Jak nie pomoże to szukaj czy przypadkiem nie masz przestawionych portów na 100Mb/s. I pytanie czy masz 150MB/s, czyli 1200Mb/s czy jednak 150Mb/s Edytowane 4 Grudnia 2019 przez Nemayu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zabuza Opublikowano 5 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2019 (edytowane) W natowaniu ten router wyciąga koło 800 Mb wiec spokojnie wystarczy (mam nadzieje, że kolega się pomylił w jednostakch :D ) I tak jak kolega wyżej napisał sprawdz czy nie masz gdzieś portu ustawionego na 100 Mb ewentualnie sprawdz kable. Co do routera za 200 zł spokojnie wystaczy ale to już zalezy do jakich predkości. Jeżeli masz 150 Mb/50Mb to z nawiązką nawet. Jeśli masz te prędkości po wifi a nie po kablu to trzeba sprawdzić jaki zasięg i jaką karte wifi posiadasz. Edytowane 5 Grudnia 2019 przez Zabuza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_modzel Opublikowano 5 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2019 (edytowane) Na umowie mam 150/15 Mb/s (moja literówka) Router ma najnowsze firmware (wgrane dawno temu, nie ma nowszego) W konfiguracji routera nic nie zmieniałem, a osiągałem wcześniej max z łącza. Wczoraj zresetowałem wszystko, ustawiłem jeszcze raz - udało się osiągnąć max przepustowości łącza. Dziś robiłem retesty - przepustowość spadła znowu. Niepokojąca jest dioda "US" świecąca na żółto. Inne są zielone. Modem to epc3008 cisco Edytowane 5 Grudnia 2019 przez marcin_modzel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zabuza Opublikowano 5 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2019 Reklamuj u Vectry. To ich wina nie spina się na wszystkich kanałach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_modzel Opublikowano 7 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 7 Grudnia 2019 a same wskazania sygnału są ok? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zabuza Opublikowano 9 Grudnia 2019 Zgłoś Opublikowano 9 Grudnia 2019 Właśnie w przypadku Vectry nie wiesz bo oficjalnie nie podają (UPC podało widełki) ale na oko mogę powiedzieć, że kanał UP ma za dużą moc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...