2by4 Opublikowano 21 Lipca 2003 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2003 Hej! Na początku proszę o wyrozumiałość bowiem jestem początkującym użytkownikiem sieci. W najbliższą środę, tj. 21 lipca będę miał stałe łącze w Aster City wiem, że istniej mozliwość wyboru między prywatnym a publicznym IP. Które wybrać? Internet chce wykorzystywać oprócz pracy do gier i p2p (DC). I tak na marginesie: czy ktoś może wie czy w sieci można znależć stare mecze NBA? (jeśli tak, to której wyszukiwarki użyć) dzięki i udanego tygodnia pozdrawiam 2by4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 21 Lipca 2003 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2003 Publiczne= Twój adres IP widoczny w całym internecie, możesz postawić u siebie serwer www, ftp, pocztowy, do gier, ale jesteś narażony na ataki z zewnątrz; nawet zwykłe pingowanie potrafi dać do wiwatu. Prywatne= wewnątrz sieci lokalnej, do pierwszego NAT'a/Firewalla. Twojego kompa nie widać z zewnątrz. Prościej nie umiem :) IMO publiczne IP to jedyne słuszne rozwiązanie, jednak potrzebujesz zabezpieczenia, przynajmniej programowego firewalla. Poczytaj trochę w tym dziale, zaraz ktoś Ci napisze SZUKAJ i będzie miał rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...