Skocz do zawartości
Stinar

Połączenie modemu Vectry z routerem

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem całkowicie zielony w tym temacie, dlatego zakładam ten temat :P
Posiadam umowę z Vectrą 150 Mb/s, niestety na ich modemie epc3928s prędkość w południe waha się pomiędzy 30, a 80 Mb/s. Mieszkam w bloku i jak sprawdzam sobie ile jest sieci wokół mnie to na częstotliwości 2,4ghz znajduje około 15 i nie da się przez to znaleźć dobrego kanału. Natomiast na częstotliwości 5ghz nie ma żadnej sieci widocznej. I tutaj mam moje pytania:

1. Czy jest możliwość podłączenia routera obsługującego 5ghz do modemu Vectry (2,4ghz), tak żeby działał na wyższej częstotliwości?

2. Opłaca się w ogóle kupować nowy router (czy jest szansa, że to pomoże ze zwiększeniem stabilności)?

3. Czy ten router byłby ewentualnie dobry? Nie szukam jakiegoś drogiego urządzenia. Xiaomi Mi Router 4A (1200Mb/s a/b/g/n/ac) DualBand

4. Czym ewentualnie trzeba by podłączyć ze sobą router z modemem? Zwykły kabel rj45 wystarczy?

Edytowane przez Stinar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź po Kablu jakie prędkości osiągasz bo są mocno rozbieżne. Jak po kablu będziesz miał stabilne prędkości załóżmy te 80mbps to wtedy możemy myśleć jaki router dodać aby mieć lepszy sygnał w domu. Jak po kablu będzie marna prędkość sygnał to mecz Vectre  telefonami. Pamiętaj jednak, że umowy z dostawcami internetu są DO (czyli w Twoim przypadku Do150mbps).

1) Tak jest taka możliwość.
2) Czy się opłaca tego nikt Tobie nie powie bo nie znamy jakie masz wymagania, być może wystarczy pomęczyć o nowy modem vectrę i to Ci wystarczy, dlatego ciężko stwierdzić czy się opłaca ;).
3) Jeśli nie masz za dużych wymagań powinien wystarczyć, jednak wolałbym coś co ma 4 gigabitowe porty LAN.
4) Oczywiście jeśli zakupisz router trzeba będzie go połączyć kablem, zwykłe rj45 wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach