Skocz do zawartości
Rat

BQ! Pure base 500, jak dodatkowo wyciszyć?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Planuję zakup takiego zestawu:

Płyta główna Gigabyte B450 AORUS ELITE
Procesor AMD Ryzen 5 1600 AF BOX (12 nm)
Chłodzenie Procesora Scythe Ninja 5
Pamięć RAM Patriot Viper 4 BLACKOUT, DDR4, 16 GB,3000MHz, CL16
Karta graficzna MSI GeForce GTX 1660 SUPER Gaming X 6GB GDDR6
Dysk Twardy PNY XLR8 CS3030 1 TB
Obudowa be quiet! Pure Base 500 Window Black
Zasilacz Be Quiet Pure Power 10 600W od znajomego

Jako, że jestem kompletnym laikiem w tym temacie proszę o wyrozumiałość.

Czy Scythe Ninja nie będzie za duża? W internecie nie znalazłem żadnego zestawu Pure Base 500 + Scythe Ninja. Jedynie najwyżej BQ Dark Rock pro 4 (na zdjęciu) a ninja jest większa.

Pure-base-Base-500-DRP4-2.thumb.jpg.cda0f50f195bec6fedfe8cafdc00a365.jpg

 

Czy dołożenie wiatraków obniży hałas? Jeśli tak to gdzie je umieścić i jakie kupić? Oraz jak zaplanować przepływ powietrza? 

Mój wariant bez dodatkowych wiatraków (rozumiem, że Ninja przepływ powietrza ma właśnie taki, że obydwa wiatraki wypychają powietrze ku tyle obudowy?):

Pure-base-Base-500-DRP4.thumb.jpg.1d46b93b8a89214a57680a5d8ceb5225.jpg

Mój wariant zakładający dołożenie jeszcze 3 wiatraków (tylko czy nie lepiej by było zrobić podciśnienie czyli 1 wiatrak z tyłu i 2 z góry wypychają powietrze na zewnątrz a 2 z przodu zasysają?) :

 

Pure-base-Base-500-DRP4-5.thumb.jpg.6ca417dff928f4bc829b4ccab5500aa3.jpg

I chyba najdziwniejsze pytanie jakie mogę zadać to zasilacz umieścić wiatrakiem do dołu obudowy czy do środka, co lepiej aby była większa cisza?

A może to wszystko nie ma sensu i lepiej kupić większą obudowę? Odrzuca mnie tylko ich cena, za większego BQ trzeba dać prawie 1000 zł czyli 3 razy więcej od tej mojej.

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach